اثرات طولانی مدت الکل

مصرف بیش از حد الکل باعث مرگ و میر بسیاری در سراسر جهان می شود. مرگ و میر کلی ناشی از مصرف الکل مشابه با اثر عدم تحرک فیزیکی بود. یک بررسی در سال 2009 نشان داد که تأثیر خالص مصرف الکل بر سلامتی مضر است. تحقیقات گسترده در فرهنگ های غربی به طور مداوم افزایش بقا مرتبط با مصرف سبک تا متوسط الکل را نشان داده است. مرگ و میر کلی در مصرف کنندگان فعلی به طور قابل توجهی کمتر از افراد غیر الکلی است، حتی پس از ترک کامل الکل.

مصرف طولانی مدت الکل (اختلال مصرف الکل) می تواند اثرات مضر شدیدی ایجاد کند. اثرات سلامتی مرتبط با مصرف مقادیر زیاد الکل شامل افزایش خطر ابتلا به اختلال الکلیسم، سوء تغذیه، پانکراتیت مزمن، نارسایی قلبی، فیبریلاسیون دهلیزی، گاستریت، زخم معده، بیماری کبد الکلی، انواع خاصی از زوال عقل و چندین مورد دیگر مانند انواع سرطان است.

مصرف الکل و آسیب به سیستم عصبی

علاوه بر این، آسیب به سیستم عصبی مرکزی و سیستم عصبی محیطی (به عنوان مثال، نوروپاتی دردناک محیطی) می تواند در اثر مصرف زیاد الکل مزمن ایجاد شود. علاوه بر این، افزایش خطر برای تصادفات مانند تصادفات رانندگی و صدمات مرتبط وجود دارد. حتی مصرف سبک و متوسط مشروبات الکلی خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را افزایش می دهد. در واقع، یک مطالعه در سال 2018 تأیید می کند که هیچ سطحی از مصرف الکل، حتی اندک، ایمن نیست.

اثرات طولانی مدت روانپزشکی الکل

اختلالات روانپزشکی که با اعتیاد به الکل همراه است عبارتند ازافسردگی اساسی، کج خلقی، مسخ شخصیت، شیدایی، جنون خفیف، اختلال هراس، ترس، اختلال اضطراب منتشر، اختلال شخصیت، اسکیزوفرنی، خودکشی، عصبی کسری (به عنوان مثال اختلال از حافظه کاری، احساسات، کارکردهای اجرایی، توانایی ها و راه رفتن و تعادل و آسیب های مغزی). وابستگی به الکل همراه فشار خون بالا، بیماری عروق کرونر قلب و سکته مغزی ایسکمیک، سرطان های سیستم تنفسی و همچنین سرطان های دستگاه گوارش، کبد، پستان و تخمدان. نوشیدن زیاد الکل با بیماری های کبدی مانند سیروز مرتبط است. مصرف بیش از حد الکل می تواند تأثیر منفی بر پیری داشته باشد.

اثرات طولانی مدت الکل

مصرف الکل و اثرات مرگ و میر         

یک بررسی سیستماتیک و متاآنالیز در سال 2016 نشان داد که مصرف متوسط ​​اتانول در مقایسه با پرهیز از مصرف اتانول در طول عمر، عمر را طولانی نمی کند. تجزیه و تحلیل سیستماتیک داده های مطالعه بار جهانی بیماری نشان داد که مصرف اتانول خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد و خطر مرگ و میر ناشی از همه علل را افزایش می دهد و سطح مصرف اتانول که بیماری را به حداقل می رساند، مصرف صفر است. برخی از مطالعات به این نتیجه رسیده اند که نوشیدن مقادیر کم الکل (کمتر از یک نوشیدنی در روز در زنان و دو نوشیدنی در مردان) با کاهش خطر بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت و مرگ زودرس مرتبط است.

با این حال، این مطالعات با مطالعات جدیدتر جایگزین شده اند که نشان می دهد حتی مصرف کم الکل نیز سلامت کلی را بهبود نمی بخشد. برخی از این مطالعات، مصرف کنندگان سابق اتانول و افرادی را که مادام العمر مصرف نمی کردند، به گروهی منفرد از افرادی که نمی نوشیدند، تبدیل کردند و مزایای سلامتی پرهیز مادام العمر از اتانول را پنهان کردند.

نوشیدن بیش از این مقدار در واقع خطر بیماری قلبی، فشار خون بالا، فیبریلاسیون دهلیزی و سکته را افزایش می دهد. خطر در افراد جوان به دلیل نوشیدن زیاد الکل که ممکن است منجر به خشونت یا تصادف شود بیشتر است. اعتقاد بر این است که سالانه حدود سه و نیم میلیون مرگ به دلیل الکل است.