یک هشدار کوچک برای ترک سیگار

سالانه افراد زیادی اقدام به ترک سیگار می کنند، اما اکثر آن ها دوباره کشیدن سیگار را از سر می گیرند. هر مرحله از ترک سیگار ویژگی هایی دارد که شناسایی آن ضروری است. افرادی که سیگار کشیدن را ترک می کنند درصورت آشنایی با مشکلات بعد از ترک سیگار و بکار گیری فنون و مهارت های مربوطه، می توانند از عود اعتیاد سیگار جلوگیری کنند.

اگر تصمیم به ترک سیگار گرفتید و آخرین سیگارتان را کشیدید، همیشه یادتان بماند که بعد از آن دیگر سیگار نکشید. این یعنی دیگر به هیچ وجه سیگار یا هر شکل دیگری از نیکوتین را وارد بدنتان نکنید.

ترس از توتون و محصولات آن

اینکه شاید ترک سیگار برایتان کار خیلی راحتی باشد، نباید ترس سالمی را که از سیگار دارید از بین ببرد. حتی کسانی که سیگار نمی کشند ترس سالمی نسبت به توتون و محصولات آن دارند. به همین خاطر است که وقتی کسی به آدم های غیرسیگاری، سیگار تعارف می کنند هیچ وقت نمی گویند: «بله، حتماً.»

شارژ کردن نیکوتین مغز

اگر با کشیدن سیگار بعدی نیکوتین مغزتان را شارژ کنید مغزتان را یکبار دیگر احمق کرده اید. در نتیجه کل روند پاکسازی آشغال ها و مزخرفات مغز را باید دوباره از نو شروع کنید، این یعنی روز از نو، روزی از نو.

باید با یک دوره اولیه که دوره عوارض ترک سیگار است کنار بیایید. خیلی وقت است که با این دوره رو به رو شده اید. این دوره به زودی خواهد گذشت و باید با پیوند و ارتباطی که بین مغزتان و سیگار کشیدن برقرار شد رو به رو شوید.

موفقیت در ترک سیگار

برای خیلی ها، بخش اولیه ترک سیگار با موفقیت همراه است. علت آن است که آن ها از ابتدا با آن درگیر شده اند و وقتی با پاسخ هایشان ضربات درستی به آن وارد می کنند، نمی بازند.

علاوه بر این، هر بار، بخش دیگری از مغز نیکوتینی تان را ناک اوت می کنید، احساس بهتری پیدا خواهید کرد. متوجه خواهید شد همه چیز اندکی تازه تر شده است. مبارزه تان چنان ساده خواهد شد که روی سینه حریف می نشینید و یادتان می رود که اصلاً حریفی داشته اید. مواظب باشد، ممکن است چیزهای تازه رنگ ببازند.

یک هشدار کوچک برای ترک سیگار

ترک سیگار خیلی هم سخت نیست

برای اکثر افراد، اولین هفته های سیگار نکشیدن، خیلی راحت تر از آن چیزی است که تصور کرده بودند. همیشه این حس را دارم که چرا انقدر دیر اقدام کردم؟ سال ها پیش می توانستم به راحتی سیگار را ترک کنم.

به یاد داشته باشید تا به اینجا که آمده اید سفر بوده است و باید به یاد آورید چطور به اینجا رسیدید. خوشبختانه می توانید نزد خود بنویسید که چرا دیگر به سیگار نیاز ندارید، و مواردی که بیشتر در مورد شما صدق می کنند یا حس می کنید ملکه ذهنتان شده اند را ذکر کنید.

داستان هایی برای ترک سیگار

مطمئنم بسیاری از شما ضرب المثل ها یا داستان هایی که به خودتان مربوط می شوند را خلق یا ابداع خواهید کرد. اگر آن ها را یادداشت کنید، هیچ گاه فراموش نمی شوند و می توانید در آینده از آن ها برای تشویق دیگران و خودتان استفاده کنید.

موقعیت هیجان انگیز ترک سیگار

آخرین سیگارتان چیزی نخواهد بود جز یک موقعیت هیجان انگیز. شما دارید وارد بخشی از زندگی تان می شوید که خیلی وقت است آن را حس نکرده اید. حسی از آزادی وجود دارد که شما در همه این مدت از آن محروم بوده اید، و حسی از هوشیاری وحدت و روشنی که هیچ گاه مثل اکنون آشکار نبوده است.

برده سیگار بودن افراد سیگاری

سعی کنید این حس را به روی سیگار ی ها نیاورید، ولی متوجه خواهید شد که وقتی می بینید دیگران برده سیگار هستند و سیگار از گوشه لبشان آویزان است، نمی توانید پیش خود لبخند نزنید. شما به آن ها نمی خندید، در واقع، شما به این واقعیت می خندید که مجبور بودید آن همه عذاب بکشید چون مغزتان به اندازه کافی اطلاعات مهم نداشت.