کشیدن سیگار در شرایط بد زندگی

افراد سیگاری از درد ناشی از ترک سیگار رنج می برند و این امر مجبورشان می کند تا به کشیدن سیگار ادامه بدهند. افراد غیر سیگاری از این موضوع رنج نمی برند. این یکی دیگر از زیان های بی شمار استعمال دخانیات است. بسیار جالب و هیجان انگیز است که در حال پاکسازی بدن از این ماده کثیف زیان بار باشیم. با ترک سیگار شما خود را از یک بیماری هولناک رها می کنید.

استعمال سیگار در شرایط بد روانی

فردی را در نظر بگیرید که عزیزی را از دست داده است. در چنین شرایطی کاملاً طبیعی است که یک فرد سیگاری بگوید که کشیدن یک نخ سیگار برایش آرامش بخش است. در واقع سیگاری که او می کشد، هیچ تأثیری در آرام کردن او نخواهد داشت، در بهترین حالت، تنها کاری که انجام می دهد این است که سیگار به دلیل تأثیر روانی برای او یک تقویت کننده روحی به حساب بیاید. ولی با خاموش کردن سیگار فاجعه اصلی هنوز وجود دارد و مصیبت از بین نمی رود بلکه در واقع دو چندان می شود، زیرا اکنون این شخص از خلأ ایجاد شده از ترک سیگار رنج می برد و چاره ای جز تحمل ندارد یا این که مجبور می شود که با کشیدن سیگار بعدی به طور موقت باعث پر کردن آن خلأ شود و این یعنی شروع یک زنجیره فلاکت بار.

تقویت روحیه با کشیدن سیگار

در این مواقع سیگار کشیدن فقط یک تقویت روحی موقت به حساب می آید. می توان همین تأثیر را با بیان سخنانی تسلی بخش در فرد ایجاد نمود. بسیاری از افراد غیر سیگاری یا سیگاری های سابق به سبب چنین موقعیت هایی به دخانیات معتاد شده اند. بسیار ضروری است که در همان ابتدا با این شستشوی مغزی مقابله شود. این یک واقعیت است که شما هیچ نیازی به سیگار ندارید و با ادامه دادن به این نگرش که سیگار یک عامل تقویت کننده روانی است، فقط خود را شکنجه می دهید.

کشیدن سیگار در شرایط بد زندگی

اعتیاد به نیکوتین

سیگار نه غذا را خوشمزه می کند و نه به مجالس مهمانی شیرینی خاصی می دهد، بلکه در واقع لذت آن ها را از بین می برد. همچنین به خاطر داشته باشید که افراد سیگاری به خاطر لذت بردن از غذا نیست که سیگار می کشند. آن ها سیگار می کشند چون مجبورند. آن ها به خاطر اعتیادشان به نیکوتین نمی توانند بدون سیگار از غذا یا زندگی به طور کامل لذت ببرند.

تصورات اشتباه در مورد سیگار

تصور سیگار کشیدن را به عنوان یک عادت لذت بخش از ذهن خود خارج کنید. بسیاری از افراد سیگاری چنین فکر می کنند که ای کاش سیگار بدون ضرر هم وجود داشت. هر کس که سیگارهای دارویی را امتحان کند به زودی در می یابد که این کار فقط اتلاف وقت است. به یاد داشته باشید که شما تنها به خاطر نیکوتین سیگاری شده اید. زمانی که دیگر میلی به دریافت نیکوتین نداشتید دیگر فرق نمی کند که سیگار روی لبتان بگذارید یا نگذارید. درد جسمی وجود ندارد و با اتخاذ یک نگرش صحیح، ترک سیگار آسان خواهد بود.

در مورد عوارض ترک سیگار اصلاً نگران نباشید. این احساس به خودی خود بد نیست. رابطه بین خواهش نفس برای سیگار کشیدن از یک سو و احساس محرومیتی که به خاطر ارضا نشدنش در فرد ایجاد می شود، از سوی دیگر باعث این مشکل می شود. به جای نگرانی در مورد این قضیه به خود بگوید که می دانید این همان درد و رنج ناشی از ترک نیکوتین است. این همان چیزی است که افراد سیگاری در سراسر عمر خود از ان رنج می برند و مجبورشان می کند تا به کشیدن سیگار ادامه دهند.