نکاتی در مورد ترک زاناکس

علائم ترک زاناکس ممکن است از روزها تا هفته ها تا ماه ها یا سال ها ادامه داشته باشد. زاناکس و سایر بنزودیازپین ها به دلیل دشواری در توقف استفاده بدنام هستند. یک متخصص پزشکی آموزش دیده می تواند کمک کند تا این روند تا حد امکان راحت شود، اما همچنان ناخوشایند خواهد بود.

مدت زمان ترک زاناکس

اگر از روش مخروطی برای متوقف کردن زاناکس استفاده شود، این به طور قابل توجهی زمان صرف شده برای خروج کامل را افزایش می دهد. تیپر زاناکس می تواند چهار ماه یا بیشتر طول بکشد.

وجود زاناکس در بدن از طریق آزمایشات زیر قابل تشخیص است

ادرار: زاناکس در ادرار ظرف چند ساعت پس از استفاده و تا پنج روز پس از استفاده قابل تشخیص است

مو: زاناکس تا نود روز پس از آخرین استفاده در مو قابل تشخیص است

خون: زاناکس در خون ظرف یک ساعت پس از استفاده و حداکثر تا پنج روز پس از مصرف قابل تشخیص است

بزاق: زاناکس در بزاق بلافاصله پس از استفاده و تا دو روز و نیم پس از استفاده قابل تشخیص است

شیر مادر: زاناکس در شیر مادر ظرف یک ساعت پس از مصرف و حداکثر تا سه روز پس از مصرف قابل تشخیص است، اما زاناکس برای استفاده در مادران شیرده توصیه نمی شود.

عوامل متعددی بر مدت زمان ماندن زاناکس در سیستم شما تأثیر می گذارد.

نکاتی در مورد ترک زاناکس

چگونه بفهمم کسی در حال مصرف زاناکس است

حتی اگر زاناکس توسط پزشک برای مصرف تجویز شده باشد، ممکن است برخی عوارض جانبی منفی با استفاده از این دارو رخ دهد. علائم فیزیکی ممکن است شامل سرگیجه، حالت تهوع، تاری دید، خشکی دهان، کندی و عدم هماهنگی باشد. این عوارض جانبی رایج لزوماً همیشه نشانه های سوء مصرف نیستند، بلکه ممکن است با هر بار استفاده از این دارو رخ دهند.

صرف نظر از دلیل، کسی که زاناکس را مصرف می کند، اثرات آن معمولاً در حدود یک ساعت شروع می شود و در مجموع حدود شش ساعت طول می کشد. هر چه فرد زاناکس بیشتری مصرف کند، احتمال بیشتری دارد که علائم سوء استفاده زیر را تجربه کند. علائم رایج اعتیاد به زاناکس که برای مشاهده کنندگان قابل مشاهده است عبارتند از مشکلات شناختی و همچنین مشکل در شکل دادن صحیح کلمات. در بسیاری از مواقع افرادی که زاناکس مصرف می کنند صدایی شبیه به افرادی دارند که به دلیل افراط از الکل مست شده است.

گزینه های درمانی برای کنترل علائم ترک زاناکس

افراد ممکن است سعی کنند با قطع آنی زاناکس سم زدایی کنند، اما این اغلب بی خطر نیست. گزینه های ایمن تر شامل سم زدایی زاناکس در منزل با حمایت پزشک یا سم زدایی پزشکی در کلینیک ترک اعتیاد است.

سم زدایی در منزل ممکن است برای افرادی که زاناکس را با نسخه مصرف می کنند و به دلایلی نیاز به قطع مصرف آن دارند، رایج تر باشد. ممکن است فردی به زاناکس وابسته باشد، اما این بدان معنا نیست که او معتاد است. آن‌ها از اینک ه پزشک به آرامی داروهایشان را کاهش می دهد سود می برند، اما درمان اعتیاد ضروری نیست.

سم زدایی پزشکی در یک کلینیک ترک اعتیاد ایمن ترین گزینه برای افراد مبتلا به اختلال مصرف مواد مخدر است. سم زدایی پزشکی نه تنها می تواند از او حمایت کند و ترک را تا حد امکان ایمن کند، بلکه فرد این گزینه را دارد که به درمان اعتیاد زاناکس ادامه دهد.

داروهای ترک زاناکس

خروج از مصرف زاناکس می تواند هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی ناراحت کننده باشد. بسته به مرکز توان‌بخشی، برخی از پزشکان ممکن است داروهای مخروطی را برای تسکین برخی از علائم ترک زاناکس تجویز کنند.

برخی از داروهای رایج عبارتند از داروهایی که برای درمان تهوع و استفراغ، علائم خلقی، تشنج، لرزش و کابوس‌های شبانه استفاده می‌شوند. نوع و طول درمان دارویی به نیازهای فرد بستگی دارد.

کسانی که با یک اختلال سلامت روانی هم‌زمان تشخیص داده می شوند ممکن است به مراقبت های تخصصی بیشتری نیاز داشته باشند.

راه های ترک زاناکس

صریح ترین توصیه ای که بیشترین تأثیر را خواهد داشت این است که هیدراته بمانید. علائمی مانند استفراغ و اسهال و کم آبی بدن را ضعیف می کند.

سم زدایی و ترک اعتیاد فرآیندی در بدن هستند. در طول این مدت، بدن برای بازیابی به تمام هیدراتاسیون و مواد مغذی لازم نیاز دارد.

نکات کوچک برای تسهیل روند بهبود ترک زاناکس

مدیتیشن: تمرین ذهن آگاهی ممکن است به طور قابل توجهی علائم اضطراب و افسردگی را کاهش دهد.

مشاوره: بسیاری از مردم طیف وسیعی از احساسات را در این دوران تجربه می کنند و بحث در مورد تجربه خود با یک مشاور را مفید می دانند.

ورزش: ورزش می تواند به مبارزه با بی حالی ناشی از ترک و همچنین تحریک مغز برای ترشح اندورفین کمک کند و برخی از علائم ترک را کاهش دهد.

فضاهای تاریک و ساکت: یافتن مناطق آرام می تواند برای افرادی که سم زدایی از زاناکس را انجام می دهند مفید باشد زیرا اغلب به نور و صدا حساس هستند.

این درمان ها اغلب برای افرادی که در طول ترک زاناکس هستند بسیار مفید است. مهم است که دارو دقیقاً طبق دستور پزشک مصرف شود. درمان های جایگزین به عنوان اولین خط دفاعی قبل از اقدام به ترک دارو توصیه می شود.