مسائل موجود در سوء مصرف مواد مخدر

باید بدانیم که کدام ضعف های شخصیتی انسان را در برابر مشکلات حساس می کند، چگونه می توانیم طرز تفکر و قدرتمان را رشد دهیم، باید آگاه باشیم که چگونه مصرف کنندگان مواد مخدر می توانند سلامتیشان را بازیابی کنند. مسائل فیزیکی و ذهنی وجود دارد که هنوز نیازمند تحقیقات زیادی می باشد.

گرایش به اعتیاد و مواد مخدر

گرایش به اعتیاد و مواد مخدر از آسیب هایی است که انسان را نسبت به معنویت و فرهنگ اجتماعی بیگانه می سازد و موجبات انحطاط و فروپاشی زندگی فردی و حیات جامعه را فراهم می سازد. تحقیقات تاریخی و مردم شناختی نشان داده که استفاده از مواد مخدر در گذشته صرفاً به بزرگسالان محدود بوده و نوجوانان به آن روی نمی آورند. مصرف مواد مخدر به طور پراکنده در مراسم مذهبی منحصراً توسط گروه های خاصی در شرایط معینی صورت می گرفت اما بعدها هنگامی که مرفین، هروئین و کوکائین به بازار آمد، مواردی از اعتیاد جوانان نیز مشاهده شد.

در دهه 1960 تعداد معتادان به این پدیده آن قدر اندک بود که توجه اجتماعی را در مقیاسی وسیع به خود جلب نمی کرد. اما در اوایل دهه 1970 استفاده از مواد مخدر ناگهان در میان جوانان و نوجوانان شایع شد و به صورت مسئله ای جهانی درآمد و ابعاد همه گیر آن به صورت یک موج به قاره ای دیگر گسترش یافت.

همچنین در دنیای هیپی گری، ماری جوانا وسیله ای برای تفریح اشتراکی و گروهی شد و موسیقی و عشق به عنوان سه رکن فرهنگ هیپی ها متجلی گردید. این آفت ویرانگر در دهه مذکور به چند کشور صنعتی ثروتمند جهان محدود می شد. اما اینک به یک معضل جهانی تبدیل شده و آثار تخریبی آن بیشتر متوجه کشورهای توسعه نیافته شده است. مسائل موجود در سوء مصرف مواد مخدر را بررسی می کنیم.

سوء مصرف مواد مخدر یک مسئله فردی است

مهم است که بدانیم در آزمایش کردن داروهای خطرناک یا منصرف نمودن افراد از مصرف مواد مخدر، با آن ها چگونه رفتار کنیم. به یاد داشته باشید مجازات تجربه ای شخصی است با وجود تلاش هایی برای اعمال قانون، مصرف این مواد کاملاً از بین نرفته و گاهی وجود دارد. زمان تصمیم گیری اندک است و وسوسه مصرف مواد مخدر وجود دارد. حقایق، دلایل، منطق و قضاوت درست بر تصمیم فرد تأثیر می گذارند.

مسائل موجود در سوء مصرف مواد مخدر

سوء مصرف مواد مخدر یک مسئله اجتماعی است

جامعه ای که مسئله سوء مصرف مواد مخدر دارد به دنبال اصلاح است. سوء مصرف مواد مخدر تأثیر غیرقابل جبرانی روی انسان و جامعه دارد و جرم ها و بیماری های ناشی از مصرف مواد مخدر همچون ایدز و هپاتیت که با سوء مصرف مواد مخدر رابطه دارد یک تهدید بزرگ محسوب می شود.

سوء مصرف مواد مخدر یک مسئله قانونی است

تقریباً تمام داروهایی که توسط سوء مصرف کنندگان استفاده می شوند از نظر قانونی ممنوع هستند، اما بیشتر افراد در انتخاب، خرید و مصرف، قوانین حکومتی را نادیده می گیرند. آن ها تحت اجرای قانون و کنترل هستند و احتمالاً از عمل خود رنج خواهند کشید.

سوء مصرف مواد مخدر یک مسئله فیزیکی و ذهنی است

از آن جا که سوء مصرف مواد مخدر در صورت نبود قانون شایع می گردد در نتیجه ممکن است تصور شود تنها یک معضل قانونی است، در صورتی که یک مسئله سلامت اجتماعی است. از آن جا که وابستگی به مصرف انواع مواد مخدر و الکل یک بیماری مزمن است معمولاً توسط افراد شایع می شود.