مبارزه فرزندان با مواد افیونی

خودمراقبتی به شما این امکان را می دهد که رفتار و مقابله سالم را برای فرزندانتان الگو سازی کنید، مثلاً اگر از محل کار به خانه می آیید، به فرزندتان بگویید که آن روز واقعاً پر استرس بود و سپس به پیاده روی بروید یا یک دوش آب گرم بگیرید و استراحت کنید، الگوسازی روشی سالم برای مقابله با چالش های زندگی از جمله مبارزه فرزندان با مواد افیونی است.

مراقبت از خود را تمرین کنید. به عنوان یکی از والدین یا مراقب، غیرعادی نیست که اعتیاد فرزندتان توسط شما متوقفف شود. مبارزه فرزندتان با مواد افیونی ممکن است باعث شود تا تعداد بی شماری احساسات منفی از جمله ترس، خشم، رنجش، شرم و گناه را تجربه کنید. ممکن است احساس کنید منزوی شده‌اید، نمی‌توانید با کسی صحبت کنید او می فهمد که در خانواده شما چه اتفاقی می افتد یا در آن جا می ماند. برخی از والدین گزارش می دهند که قادر به خوابیدن یا تمرکز افکار در محل کار خود نیستند و تحت تأثیر وضعیت فرزندشان قرار می گیرند.

به عنوان سایر اعضای خانواده در مورد این که چه کاری باید انجام دهید، قابل درک است که احساس درماندگی و ناامیدی می تواند ایجاد شود. پس چه کاری می توانید انجام دهید، به یاد داشته باشید که مراقب خود باشید. ایده مراقبت از خود ممکن است شما را وادار کند که چشمانتان را ببندید و با خود بگویید می خواهم وقتی دنیای من در اطراف من فرو می ریزد، برای خودم کاری لذت بخش انجام دهم، آری و ما تنها نیستیم.

عواطف و احساسات مثبت

عواطف مثبت و فیزیولوژی روانی در خودمراقبتی احساسات مثبتی مانند شادی، قدردانی، امید و آرامش را افزایش می دهد. وقتی مردم رژیم غذایی روزانه خود را با احساسات مثبت ادامه می دهند، آن ها معنا و هدف بیشتری در زندگی پیدا می کنند و حمایت اجتماعی بیشتری دریافت می کنند. داشتن عواطف و احساسات مثبت شما باعث می شود که فرزندتان در طول درمان کمتر درد، سردرد و موارد دیگر را گزارش کنند.

داشتن احساسات منفی و نا امیدی، ممکن است توضیح دهد که چرا مصرف کنندگان مواد مخدر حتی پس از دوره های طولانی پرهیز و با وجود پیامدهای بالقوه ویرانگر در معرض خطر عود اعتیاد هستند. از رفتارهای مرتبط با مواد مخدر و سایر رفتارهای پرخطر خودداری کنید. مشاوره همچنین می تواند به کسانی که در مقابل اصرار به مصرف مواد مخدر هستند کمک کند تا مقاومت کنند. نظارت همچنین نشانه اولیه بازگشت به آن را فراهم می کند.

مبارزه فرزندان با مواد افیونی

اهمیت درمان های روانپزشکی فرزندان

بسیاری از افراد معتاد به مواد مخدر اختلالات روانی دیگری نیز دارند. زیرا سوء مصرف مواد مخدر و اعتیاد، که هر دو اختلالات روانی هستند، اغلب همراه با سایر بیماری های روانی اتفاق می افتند. بیمارانی که برای یک وضعیت مراجعه می کنند باید برای دیگری نیز ارزیابی شوند و هنگامی که این مشکلات رخ می دهند، درمان باید به هر دو (یا همه)، از جمله استفاده از داروها در صورت لزوم متمزکز شود. مصرف مواد مخدر، نشان دهنده نیاز احتمالی برای پیگیری جدی سلامت روان فرزندتان می باشد.

سم زدایی فرزندان از مواد مخدر

سم زدایی با کمک پزشکی تنها مرحله اول درمان اعتیاد است و به خودی خود تغییر چندانی در سوء مصرف طولانی مدت مواد مخدر ایجاد نمی کند. اگر چه سم زدایی با کمک پزشکی می تواند کمک کند تا علائم فیزیکی حاد ترک اعتیاد را با خیال راحت مدیریت کنید و برای برخی می تواند راه را برای آن هموار کند ولی در درمان طولانی مدت مؤثر اعتیاد، سم زدایی به تنهایی به ندرت برای کمک به معتاد کافی است. افراد به پرهیز طولانی مدت دست می یابند بنابراین، فرزندتان باید به ادامه مصرف دارو تشویق شود. پس از سم زدایی مواد مخدر راهبردهای تقویت انگیزشی، آغاز شده در دریافت نیازهای فرزندتان، می تواند تعامل درمان را بهبود بخشد.