دلایل ترک سیگار

بهترین دلیل برای ترک سیگار بازیابی و به دست آوردن مجدد سلامتی است. ترک سیگار می تواند مغز شما را دوباره سیم کشی کرده و به ترک چرخه اعتیاد کمک کند. تعداد زیادی گیرنده های نیکوتین در مغز شما پس از حدود یک ماه ترک اعتیاد به سطح طبیعی باز می گردند. همچنین ترک سیگار بر شنوایی، بینایی و جلوگیری از پیری صورت نیز اثر می گذارد.

هر فرد سیگاری دلایل شخصی خود را برای ترک سیگار دارد. در مورد آن چه برای شما مهم تر است فکر کنید.

دلایل رایج ترک سیگار

سلامتی شما

به گفته پزشکان، ترک سیگار مهم ترین اقدامی است که یک فرد سیگاری می تواند برای بهبود طول و کیفیت زندگی خود انجام دهد. به محض ترک سیگار، بدن شما شروع به ترمیم آسیب های ناشی از مصرف سیگار می کند. البته، بهتر است در اوایل زندگی و در دوران جوانی سیگار کشیدن را ترک کنید، اما حتی کسی که بعداً در زندگی ترک کند، باز هم سلامت خود را تا حدود زیادی بهبود می بخشد.

ضررهای مالی

سیگار گران است و قیمت ها همچنان در حال افزایش است. با ترک سیگار کمک زیادی به مسائل اقتصادی می شود، حتی می توان مبلغی را که برای خرید آن کنار می گذاشتید، پس انداز نمود.

راحتی شما

سیگار کشیدن یک مشکل است. بیشتر شهرها قوانین هوای تمیز داخلی را تصویب کرده اند که باعث می شود فضاهای بسته، رستوران ها و سایر اماکن عمومی بدون دود سیگار باشند. آیا از این که مجبور باشید در روز چندین بار بیرون بروید و سیگار بکشید، خسته شده اید؟ آیا واقعاً ایستادن در سرما و باران ارزش آن سیگار را دارد؟ آیا نمی توانید راحت تر تصمیم بگیرید که فقط در مواقع دلخواه بیرون بروید و نه در مواقع ضروری؟

دلایل ترک سیگار

دوستان و خانواده شما

دود سیگار به همه افرادی که آن را استنشاق می کنند، آسیب می رساند، نه فقط افراد سیگاری. چه جوان باشید و چه پیر، چه خوب و چه بد، دود سیگار دست دوم خطرناک است و می تواند شما را بیمار کند. کودکانی که با افراد سیگاری زندگی می کنند بیشتر دچار سرماخوردگی قفسه سینه و عفونت گوش می شوند، در حالی که نوزادان متولد شده از مادرانی که سیگار می کشند بیشتر در معرض خطر زایمان زودرس، وزن کم هنگام تولد و سندرم مرگ ناگهانی نوزاد هستند.

کیفیت زندگی

با ترک اعتیاد به سیگار، هم شما و هم افراد دیگر در زندگی راحت تر نفس می کشید. سیگاری های سابق بوی دود را روی لباس و موهای خود حمل نمی کنند و خانه های آن ها بوی سیگار نمی دهد. تنفس بهتر می تواند به معنای خواب بهتر و آرامش بیشتر در خانه شما باشد. نه تنها افراد سیگاری احتمال دارد خروپف کنند، بلکه افراد غیر سیگاری نیز که به طور روزانه دود سیگار تنفس می کنند احتمال دارد در خواب خروپف کنند. 

تأثیر غیر سیگاری بودن بر زندگی شما

  • از آن جا که سیگار کشیدن با حس چشایی تداخل دارد، وقتی سیگار را ترک می کنید طعم غذا بهتر می شود.
  • حس بویایی شما نیز بهبود می یابد، بنابراین آماده شوید تا از بوی گل یا علف تازه بریده شده واقعاً لذت ببرید.
  • شما می توانید از طریق یک فیلم طولانی یا پرواز با هواپیما بدون هوس سیگار لذت ببرید.
  • ظرف چند هفته پس از ترک سیگار، سرفه شما از بین می رود و انرژی بیشتری خواهید داشت.
  • ببینید بدن شما چقدر سریع به تصمیم شما برای ترک سیگار با فواید ترک برنامه زمانی واکنش نشان می دهد.
  • به آزادی از سیگار بپیوندید.
  • اگر آمادگی ترک سیگار را دارید، دریابید که چگونه برنامه آزادی از سیگار می تواند به شما در شروع آینده بدون دود کمک کند.