درک بازپروری مواد مخدر

ترک اعتیاد سرپایی برنامه‌ای با تعریف ضعیف‌تر برای بیماران فراهم می‌کند. این شکل از درمان به بیماران اجازه می دهد تا با سیستم حمایتی خود در خانه بمانند و حضور محدودی در محل کار یا مدرسه داشته باشند. هر دو گزینه طیف متفاوتی از گزینه های درمانی و مشاوره را با هدف حفظ پرهیز و بهبودی طولانی مدت به بیماران ارائه می دهند.

بازپروری مواد مخدر

بازپروری مواد مخدر برای افراد معتاد به مواد مخدر بسیار مهم است. ترکیبی از روش‌های درمانی و سم‌زدایی پزشکی به بیماران کمک می‌کند تا مصرف مواد غیرقانونی را متوقف کنند و بیاموزند که چگونه یک زندگی هوشیار داشته باشند. خبر بد این است که برخی از بیماران ممکن است تعداد برنامه‌های بازپروری مواد مخدر را بسیار زیاد بدانند. خبر خوب این است که گزینه های درمانی زیادی وجود دارد، بنابراین هر بیمار می تواند برنامه ای را پیدا کند که نیازهای او را برآورده کند. از حدود بیست و دو میلیون آمریکایی که به عنوان مشکل سوء مصرف مواد مخدر یا اعتیاد طبقه بندی شده اند، تنها حدود چهار میلیون نفر مراقبت های لازم برای بهبود اعتیاد را دریافت می کنند.

درمان انواع اعتیاد به مواد مخدر

تعداد کمی از مراکز بازپروری مواد مخدر، نوع خاصی از اعتیاد را تأمین می کنند. در عوض، اکثر مراکز توانبخشی یک برنامه درمانی ارائه می دهند که در مورد مسائل پزشکی و روانی هر بیمار صحبت می کند، صرف نظر از این که چه ماده مخدری مورد سوء استفاده قرار می گیرد. در حالی که هر یک از این اشکال اعتیاد دارای تفاوت‌هایی هستند، بهترین مراکز بازپروری مواد مخدر بر عناصر جهانی اعتیاد تمرکز می‌کنند. این رویکرد منجر به سطوح بیشتری از موفقیت برای بیماران می شود.

تفاوت بین سوء مصرف و اعتیاد به مواد مخدر

بسیاری از بیماران در تلاش برای تعریف رابطه خود با مواد مخدر و الکل هستند. به عنوان مثال، سوء مصرف مواد مخدر، شهرت بسیار کمتری نسبت به اعتیاد به مواد مخدر دارد. موضوع سوء مصرف مواد مخدر به عنوان سوء مصرف منظم هر ماده غیرقانونی از جمله الکل در طول یک سال با عواقب منفی تعریف شده است. این پیامدهای منفی می تواند مالی، بین فردی، مرتبط با کار، قانونی، سلامت و هر چیزی که تجربه بیمار را از زندگی روزمره به بدتر تغییر دهد، باشد.

درک بازپروری مواد مخدر

بیماری اعتیاد به مواد مخدر

اعتیاد به مواد مخدر به عنوان یک بیماری مزمن تعریف می شود که با جستجوی مواد مخدر و استفاده از آن مشخص می شود که علیرغم پیامدهای مضر، کنترل آن اجباری یا دشوار است. ممکن است از نظر جسمی به یک ماده مخدر وابسته باشید بدون این که اعتیاد به آن ماده داشته باشید. با این حال، هنگامی که اعتیاد یک موضوع است، پیامدهای منفی تجربه شده در هنگام سوء مصرف مواد مخدر بسیار طاقت فرسا می شود، که عملکرد بیمار را در روابط با دیگران، در محل کار، در مدرسه یا در جامعه غیرممکن می کند.

انواع مختلف برنامه های درمانی ترک اعتیاد

دو نوع اساسی از توانبخشی مواد مخدر، برنامه های درمانی سرپایی و اقامتی هستند. هر دو می توانند انتخاب های مؤثری بر اساس نیازها و تجربیات هر بیمار باشند. بازپروری مواد مخدر در منزل به افراد فرصت می دهد تا از وسوسه ها و حواس پرتی های ناشی از زندگی روزمره دور شوند.    

اگر شما یا شخصی که به او اهمیت می دهید با وابستگی به مواد مخدر مبارزه می کنید، دیگر منتظر دریافت کمک نباشید، در عوض، امروز با کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد دی تماس بگیرید. ما می توانیم گزینه های شما را در توانبخشی مورد بحث قرار دهیم و به شما کمک کنیم تا برنامه ای را انتخاب کنید که برای شما مؤثرتر باشد.