در مقابل اعتیاد عزیزانمان چه کنیم

همواره یک پزشک متخصص باید یک ارزیابی رسمی از علائم انجام دهد تا تشخیص دهد آیا اختلال مصرف مواد مخدر وجود دارد یا خیر. همه بیماران صرف نظر از خفیف، متوسط یا شدید بودن اختلال می توانند از درمان بهره مند شوند. متأسفانه، بسیاری از افرادی که معیارهای اختلال مصرف مواد مخدر را دارند و می توانند از درمان بهره مند شوند، کمکی دریافت نمی کنند.

اگر فکر کنیم یکی از عزیزانمان معتاد به مواد مخدر است چه باید بکنیم

اگر علائم یا نشانه های اعتیاد به مواد مخدر را در فردی که دوستش دارید متوجه شده اید، از مداخله دریغ نکنید. بسیاری از مردم تمایلی به صحبت با یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود در مورد اعتیاد به مواد مخدر ندارند، چه به این دلیل که از نتیجه گیری سریع و چه به این دلیل که نمی خواهند مشکل را بدتر کنند. اگر چه مطرح کردن موضوع سوء مصرف مواد مخدر هرگز آسان یا راحت نیست، اما صحبت با یک فرد معتاد می تواند از پیشرفت یک بیماری کشنده جلوگیری کند.

چند قدم وجود دارد که می‌توانید برای بیان نگرانی‌های خود و در عین حال محافظت از خود و عزیزانتان در برابر پیامدهای اعتیاد به انواع مواد مخدر انجام دهید.

یک گفتگوی انفرادی را آغاز کنید

اگر موضوع اعتیاد به مواد مخدر را مطرح نکنید، بعید است که عزیزتان شروع کننده بحث باشد. انکار یکی از قوی ترین عوارض اعتیاد است و نادیده گرفتن این مشکل برای همسران، شرکا یا فرزندان بسیار آسان است. در مورد این که چگونه رفتار او بر شما و سایر افراد خانه شما تأثیر می گذارد، صادقانه و صمیمانه با فرد مورد علاقه خود صحبت کنید.

به دنبال مشاوره و حمایت از دیگران باشید

مشاوران، درمانگران و گروه‌های حمایتی می‌توانند منابع با ارزشی برای مشاوره در هنگام تلاش برای مقابله با یک عزیز معتاد باشند. یک درمانگر سوء مصرف مواد مخدر می تواند به شما نکاتی را در مورد نحوه برقراری ارتباط مؤثر با فردی که در حال انکار است، ارائه دهد. علاوه بر این، گروه های دوازده مرحله ای می توانند پشتیبانی مفید و استراتژی های مقابله ای را ارائه دهند.

در مقابل اعتیاد عزیزانمان چه کنیم

شروع به تحقیق در مورد گزینه های درمانی کنید

برای شروع کاوش در برنامه های درمان دارویی برای فرد مورد علاقه خود هرگز زود نیست. امکانات توان‌بخشی، خدمات بازیابی و برنامه های سم زدایی مواد مخدر به صورت عمومی فهرست شده است. همچنین می توانید از اینترنت برای یافتن بهترین مراکز بهبود اعتیاد استفاده کنید.

با یک پزشک متخصص و مشاور مداخله کار کنید

اگر عزیز شما به شدت مشکل اعتیاد را انکار می کند، احتمالاً از درمان یا حتی گوش دادن به شما امتناع خواهد کرد. یک مشاور یا مداخله گر سوء مصرف مواد مخدر می تواند به شما کمک کند تا یک جلسه رسمی برای مواجهه با عواقب رفتار عزیزتان برنامه ریزی کنید و یک برنامه درمانی پیشنهاد دهید.

چگونه باید به عزیزانم بگویم که اعتیاد دارم

بهترین راه برای این که به عزیزانتان بگویید معتاد هستید این است که تا حد امکان صادق باشید. برای این احتمال که آن‌ها بیماری شما را درک نکنند آماده باشید. حتی امروزه، بسیاری از مردم نمی دانند که اعتیاد به مواد مخدر یک بیماری مزمن در سطح دیابت یا فشار خون بالا است. ممکن است عزیزانتان از شما انتقاد کنند. حتی ممکن است سعی کنند شما را متقاعد کنند که مشکلی ندارید. مهم است که در خودآگاهی جدید خود محکم بایستید و در مسیر برنامه درمانی خود قرار بگیرید.

اگر می ترسید که عزیزانتان شما را رد یا قضاوت کنند، آن‌ها را به جلسه ای با یک مشاور سوء مصرف مواد مخدر یا یک جلسه دوازده مرحله ای دعوت کنید. آموزش دادن به عزیزانتان در مورد واقعیت های اعتیاد به مواد مخدر ممکن است آن‌ها را پذیرا و حمایت کننده تر کند. داشتن حمایت متخصصان و همتایان به شما کمک می‌کند تا به اعتقادات خود در مورد بهبود بیماری اعتیاد پایبند باشید.