داروهای گیاهی و طب سوزنی برای بهبود اعتیاد

سرکوب مصرف مصرف مواد مخدر نشان دهنده یک رویکرد ساده نگرانه برای این مشکل است که بی اثر بودن آن به عنوان یک درمان نشان داده شده است. ما می توانیم آن را غیر منطقی و حتی غیرعلمی بنامیم زیرا مواد موجود در حال حاضر کشنده ترین (الکل و تنباکو) را حذف می کند. علاوه بر این، توسعه سریع مواد مخدر جدید در بازار از هرگونه تلاش سرکوبگرانه در کنترل پیشی گرفته و بازی بازداشت های کیفری را به شکست باز می گرداند. بنابراین ما محکوم شده ایم که بخواهیم یا نخواهیم به مشکل از زاویه دیگری نزدیک شویم.

طب سنتی چینی حول درمان های گیاهی و طب سوزنی برای بهبود اعتیاد می چرخد. سوال این است که آیا این درمان های قدیمی می تواند با موفقیت در درمان اعتیاد مدرن مورد استفاده قرار گیرد؟ محققان چینی و آمریکایی شواهد موجود را مطالعه کردند و به این نتیجه رسیدند که اگر چه آزمایش بیشتری نیاز است، اما برخی از داروهای سنتی می توانند از داروهای مدرن برای ارتقاء بهبود بیماری اعتیاد استفاده کنند.

آنچه در مورد رابطه طب سنتی و اعتیاد می دانیم

تیم تحقیق در مورد درمان و نوروبیولوژی داروهای گیاهی و همچنین طب سوزنی برای سوء مصرف و وابستگی به مواد مخدر را مورد بررسی قرار داد. آن ها دریافتند که طب سوزنی شواهدی مبنی بر اثر بالینی در ترک مواد افیونی نشان می دهد، اما این اثر ضعیف برای ترک الکل و نیکوتین و پیشگیری از عود اعتیاد نشان می دهد. هیچ مطالعه وسیعی از کارآیی طب سوزنی برای اعتیاد به کوکائین در کارآزمایی های بالینی خوب طراحی شده پشتیبانی نمی کند.

طب سنتی چگونه کار می کند

در تایلند از برخی از داروهای گیاهی برای درمان اعتیاد به مواد مخدر استفاده می شود و یک مطالعه نشان داد که این گیاهان به طور قابل توجهی فعالیت عصبی را در مناطق خاصی از مغز در موش های صحرایی که مسئول پاداش و رفتار حرکتی هستند افزایش می دهد. فعالیت عصبی مشابهی قبلاً پس از تجویز کوکائین یا آمفتامین گزارش شده است.

اگرچه گیاه خواب آور جینسنگ هندی یا مریم گلی قرمز، مریم گلی چینی یا دان شن هیچ داده اثر بخشی ندارند، اما مدل های حیوانی نشان می دهد که گیاه خواب آور ویتانا می تواند تحمل مورفین را کاهش دهد و مریم گلی می تواند مصرف الکل را کاهش دهد. جینسینگ و کاوا تا به امروز در درمان اعتیاد مؤثر نیستند و محققان توجه دارند که کاوا می تواند سمیت کبدی داشته باشد (ممکن است باعث آسیب کبدی شود).

داروهای گیاهی و طب سوزنی برای بهبود اعتیاد

آنچه مطالعه در مورد داروهای گیاهی و طب سوزنی برای بهبود اعتیاد می گوید

این مطالعه نشان می دهد که درمان های سنتی گیاهی و طب سوزنی می توانند از داروهای مدرن برای درمان اعتیاد تجلیل کنند. داروهای سنتی ممکن است به ترک اعتیاد به انواع مواد مخدر و احتمالاً پیشگیری از عود اعتیاد کمک کند و به طور کلی هزینه کمتری دارند و عوارض جانبی کمتری دارند (به استثنای کاوا). هنگامی که به عنوان مکمل دارویی استفاده می شود، داروهای گیاهی و طب سوزنی ممکن است دوز و مدت درمان های دارویی را کاهش دهد.

بهبود اعتیاد به روش مدرن

برای افرادی که به دنبال حمایت از بهبود اعتیاد خود با استفاده از طیف وسیعی از حمایت ها هستند، درمان های گیاهی و طب سوزنی به نظر می رسد که باید مورد توجه قرار گیرد. از آن جا که اطلاعات کمی در مورد نحوه بهبود اعتیاد وجود دارد، افرادی که به دنبال بهبود بیماری اعتیاد هستند باید تشویق شوند تا تمام راه های ممکن را بررسی کنند. احتیاط اولیه ایمنی است. کسانی که از داروهای گیاهی استفاده می کنند، بهتر است از مشاوره تخصصی مناسب و همچنین تحقیقات خودشان استفاده کنند.