ترکیب الکل و اکتیک

استفاده از فنتانیل با سایر داروهایی که باعث خواب آلودگی می شوند مانند قرص های خواب (به عنوان مثال بنزودیازپین ها)، سایر مسکن ها، آنتی هیستامین ها، داروهای ضد افسردگی، داروهای ضد روان پریشی، گاباپنتینوئیدها (مانند گاباپنتین و پره گابالین)، حشیش و الکل ممکن است منجر به خواب آلودگی شدید و یا مشکلات تنفسی، کما و مرگ شود.

فنتانیل (اکتیک)

فنتانیل یک نسخه با نام تجاری از مسکن قوی تریاک فنتانیل است. فنتانیل یک ماده افیونی مصنوعی است که تصور می شود حتی از مورفین چندین برابر قوی تر است. به طور خاص، فنتانیل یکی از کشنده ترین مواد افیونی است، به خصوص زمانی که به صورت آزاد مصرف شود. در حالی که اعتقاد بر این است که نسخه های تجویزی فنتانیل به طور متوسط حدود هفتاد و پنج برابر قوی تر از مورفین هستند، آنالوگ های دیگری از فنتانیل در بازار سیاه به فروش می رسد که ده هزار برابر قوی تر از مورفین هستند.

عوارض جانبی فنتانیل

عوارض جانبی فنتانیل و سایر نسخه های فنتانیل می تواند شامل کند شدن تنفس، فشار خون پایین، خواب آلودگی، حالت تهوع و یبوست باشد. افرادی که از فنتانیل استفاده می کنند نیز ممکن است احساس سردرگمی کنند. برخی از محصولات فنتانیل علاوه بر استفاده برای درمان دردهای سرطانی، برای خواباندن افراد قبل از جراحی استفاده می شود. فنتانیل به صورت تزریقی و چسب پوستی به صورت دارویی در دسترس است. فنتانیل همچنین می تواند در اپیدورال و بی حسی نخاعی استفاده شود. تکه های فنتانیل برای مدیریت درد مزمن استفاده می شوند و جریان ثابتی از دارو را در طی چند روز به سیستم بیمار می رسانند.

ترکیب الکل و اکتیک

استفاده غیرپزشکی از فنتانیل

با وجود هشدارهای بهداشت عمومی و کنترل شدید محصولات فنتانیل، استفاده نادرست تفریحی همچنان رخ می دهد. همراه با محصولات دارویی فنتانیل که از مصارف پزشکی منحرف شده اند، چندین آنالوگ از فنتانیل وجود دارد که در خیابان ها فروخته می شود و بخش عمده ای از قاچاق دارو را تشکیل می دهد.

در بسیاری موارد تحقیقاتی انجام شده است تا ببینیم چگونه محصولاتی مانند فنتانیل از داروخانه‌ها به خیابان‌ها راه پیدا می‌کنند. استفاده غیرپزشکی از فنتانیل و سایر محصولات فنتانیل می تواند بسیار خطرناک باشد و می تواند به سرعت منجر به مصرف بیش از حد دارو شود، به خصوص در افرادی که تحمل مواد مخدر موجود را ندارند. هنگامی که فردی فنتانیل مصرف می کند، جبران اثرات مصرف بیش از حد آن دشوار است.

مخلوط کردن الکل و اکتیک

مخلوط کردن الکل و اکتیک می تواند تمام خطرات قابل توجه این دارو را تقویت کند. الکل مانند فنتانیل یک مضعف کننده سیستم عصبی مرکزی است. هنگامی که دو داروی مضعف سیستم عصبی مرکزی با هم استفاده می شود، می تواند به سرعت تنفس را آرام کند تا جایی که فرد بیش از حد مصرف کند و بمیرد. با وجود خطرات زیاد و اغلب پیامدهای منفی، مردم همچنان به ترکیب الکل و فنتانیل ادامه می دهند.

حتی اگر فردی از افسردگی تنفسی خطرناک یا کشنده رنج نبرد، عوارض دیگری ناشی از مخلوط کردن الکل و فنتانیل وجود دارد. خطرات در یک فرد ممکن است تغییرات در ضربان قلب یا استفراغ غیرقابل کنترل داشته باشد. همچنین ممکن است از دست دادن هوشیاری یا کما باشد.

عوارض جانبی، فعل و انفعالات و خطرات ترکیب الکل و فنتانیل

فنتانیل یک اپیوئید فوق العاده قوی و یک مضعف کننده سیستم عصبی مرکزی است. خطرات بسیاری از مخلوط کردن این دارو با چیزی مانند الکل وجود دارد. علاوه بر احتمال بسیار زیاد تنفس افسرده، ممکن است فردی از نظر جسمی و روانی هم به الکل و هم به فنتانیل وابسته شود. فنتانیل به خودی خود دارویی است که در صورت سوء استفاده می تواند برخی از جدی ترین عوارض جانبی هر مخدری را داشته باشد. مخلوط کردن آن با الکل این خطر را به حدی افزایش می دهد که تصور موقعیتی که نتیجه آن برای بیمار منفی نباشد دشوار است.