برنامه های درمانی تشخیص دوگانه

به نقش الکل و یا مواد مخدر در زندگیتان فکر کنید. لازم است، درباره الکل و مواد مخدر، مانند نحوه تداخل آن ها با بیماری روانی و داروها بیشتر بیاموزید. تحقیقات بازیابی شخصی خود را شناسایی و توسعه دهید. اگر تصمیم دارید که مصرف الکل یا مواد مخدر مصرفی شما ممکن است مشکل ساز باشد، یک مشاور آموزش دیده در درمان دوگانه می تواند به شما کمک کند تا روی بهبودی خاص خود برای هر دو بیماری کار کنید.

درمان برای تشخیص دوگانه

بهترین درمان برای اختلالات همزمان یک تلفیق است که در آن هر دو مشکل سوء مصرف مواد مخدر و اختلال روانی به طور همزمان درمان می شوند. این که آیا مشکل سلامتی شما یا مصرف مواد مخدر در اولویت قرار دارد، بهبودی طولانی مدت به درمان هر دو مشکل توسط یک ارائه دهنده یا تیم درمانی دارد که بسته به مسائل خاص شما دارد.

درمان سلامت روان شما ممکن است شامل دارو درمانی، مشاوره فردی یا گروهی، خودیاری، تغییر سبک زندگی و حمایت همتایان باشد. درمان مصرف مواد مخدر شما ممکن است شامل سم زدایی، مدیریت علائم ترک اعتیاد، رفتار درمانی و گروه های حمایتی برای کمک به حفظ هوشیاری شما باشد.

درمان مصرف مواد مخدر و اختلالات روانی

همیشه امیدی هست. هم ‌مشکلات خلقی و هم مشکلات مصرف الکل و مواد مخدر قابل درمان هستند. بهبودی از اختلالات همزمان نیاز به زمان، انگیزه و شجاعت دارد، اما افراد مبتلا به سوء مصرف مواد مخدر و مشکلات سلامت روانی می شود بهتر می شوند. این مهم است که در طول درمان اعتیاد به مواد مخدر هوشیار باشید. اگر پزشک شما دارو برای اختلالات روانی شما تجویز کرد، آن را با الکل یا مواد مخدر مخلوط نکنید. به طور مشابه، اگر خود را در معرض مواد مخدر یا الکل قرار دهید، درمان شما بسیار کند پیش می رود.

عود اعتیاد

عود اعتیاد بخشی از بهبودی بیماری اعتیاد به مواد مخدر است. اگر عود کردید ناامید نشوید. لغزش‌ها و ناکامی‌ها اتفاق می‌افتند، اما، با سخت کوشی، بیشتر افراد می‌توانند از عودهای خود خلاص شوند و به بهبودی ادامه دهند. پشتیبانی همتایان می تواند به شما کمک کند. ممکن است از پیوستن به یک گروه پشتیبانی خودیاری مانند الکلی های گمنام یا معتادان گمنام بهره مند شوید. یک گروه حمایتی به شما این فرصت را می دهد که به دیگران تکیه دهید و بدانید که دقیقاً در حال تجربه چه چیزی هستید و از تجربیات آن ها استفاده کنید.

برنامه های درمانی تشخیص دوگانه

یافتن برنامه درمانی مناسب ترک مواد مخدر

مطمئن شوید که این برنامه دارای مجوز و برای شما مناسب است، روش های درمانی شما پشتیبانی می شود و یک برنامه مراقبت بعدی برای جلوگیری از عود اعتیاد وجود دارد. این کار باید به صورت محرمانه و بدون قضاوت یا عواقب منفی انجام شود. علاوه بر این، باید مطمئن شوید که برنامه درمان اعتیاد شما در مورد سلامت روان خاص شما تجربه دارد. برای مثال، برخی از برنامه‌ها ممکن است تجربه درمان بیماری را داشته باشند، اما اسکیزوفرنی یا اختلال دوقطبی را ندارند.

روش های مختلفی وجود دارد که در برنامه های درمان اعتیاد ممکن است مورد استفاده قرار گیرد، اما برخی از اصول اولیه درمان وجود دارند که باید به دنبال آن ها باشند. درمان هم مشکل مصرف مواد مخدر و هم مشکل سلامت روان شما را شامل می شود. شما در تصمیم گیری سهیم هستید و فعالانه در تعیین و توسعه استراتژی برای تغییر مشارکت دارید.

درمان اعتیاد به مواد مخدر شامل آموزش در مورد مشکل شما و مشکلات مربوط به آن است. به شما مهارت ها و استراتژی های مقابله ای سالم برای کاهش مصرف مواد مخدر، تقویت روابط خود و مقابله با استرس های زندگی، مشکلات و ناراحتی ها آموزش داده می شود.