افشا شدن راز اعتیاد به مواد مخدر

مصرف مواد مخدر اغلب به عنوان یک عمل به ظاهر بی ضرر یا ارادی شروع می شود، اما خیلی زود به یک عادت اجباری و طاقت فرسا تبدیل می شود. در ابتدا، مصرف مواد مخدر درد روحی و جسمی را کاهش می دهد، به همین دلیل، بسیاری از افرادی که در تلاش برای درمان کردن اشکال مختلف اضطراب و افسردگی، یا به دنبال راه حلی آسان برای حل مشکلات خود هستند، شروع به مصرف مواد مخدر می کنند.

تلخ ترین واقعیت مربوط به اعتیاد به مواد مخدر

مواد مخدر یا رفتاری که به ما خدمت می کند یا حالت مثبتی را در ما ایجاد می کند و یا به اصطلاح به ما پاسخی مثبت می‌دهد، کم کم دیگر علیه ما عمل می کند و دیگر نمی تواند حالت نشئگی را در فرد مصرف کننده ایجاد کند. تلخ ترین واقعیت مربوط به اعتیاد به مواد مخدر، آن است که هر آن چه در دوران خوش و شیرین مرحله ماه عسل تجربه کرده‌، به واقع آن چیزی نیست که فرد به دست می‌آورد. اعتیاد به مواد مخدر، در آخر به فرد خیانت می کند و رازش را فاش می سازد.

تصورات نادرست در مورد مصرف مواد مخدر

در ابتدا به نظر می‌آید که با مصرف مواد مخدر حال خوبی به فرد مصرف کننده دست می دهد و به فرد جواب می دهد و احساس می کند خیلی جذاب تر است، آرامش دارد، اجتماعی تر، کاراتر و مثبت تر شده است، از تمامی مشکلات رها شده و به طور کل احساس می‌کند که هر آن چه که در طول زندگی نیاز داشته است را اکنون دارا است. اما این احساس جز یک هذیان و تصور نادرست چیز دیگری نیست. چرا که سوء مصرف مواد مخدر در واقع نمی تواند چنین نتایجی را در پی داشته باشد و همچنان که تلاش می کند چنین تصور هذیانی و نادرستی را حفظ کند و با آن زندگی می کند مشکلات به شکل عمیقی افزایش یافته و اشتهای کسب لذت و خوشنودی در فرد بیشتر و شدیدتر می‌شود.

افشا شدن راز اعتیاد به مواد مخدر

برخورد افراد معتاد در مواجهه با مشکلات

به دلیل آن که فرد معتاد برای مدت طولانی در جهت مقابله با مشکلات و نحوه مواجهه و حل آن ها تلاش نکرده است و علاقه مند به حل سریع و آنی مسائل است، مشکلات اولیه و اصلی او اکنون در حال بدتر شدن است. در واقع فرد معتاد عادت کرده است که با مصرف مواد مخدر سریع به آن چه که خواسته (حال خوب) برسد که از نظر فرد معتاد تنها راه و سریع ترین راهی که سیستم فعالیتی او را تقویت می‌کند همان مصرف مواد مخدر می باشد، به تعبیری فرد معتاد صبر ندارد و سریعاً می‌خواهد تقویت شود.

مرحله آخر مصرف مواد مخدر

در این مرحله فرد دیگر کارآیی سابق را نداشته و کارآیی او در کارها تحت تأثیر دل مشغولی و دغدغه خاطر او نسبت به اعتیاد به مواد مخدر قرار می گیرد، به علاوه به دلیل این که اعتیاد مقدم ترین رابطه نامشروع عاشقانه وی است، روابط دیگر او تحت تأثیر قرار می گیرد. ممکن است به زودی طرد شود و مسائل تلخ دیگری در انتظارش باشد. افزون بر زوال و تخریب جنبه های اساسی زندگی، در این مرحله فرد معتاد شاید برای حفظ و بقای اعتیاد خود دست به اقدام هایی بزند که اگر در شرایط معمولی و طبیعی قرار داشت، چنین اعمالی را انجام نمی داد.

برای مثال فردی که به شکل وسواس گونه ه ای پول قرض می گیرد و بدهکار است، از چک‌های غیر قانونی و بی محل استفاده می کند، حساب های بانکی را برای پوشش دادن درآمد ناکافی خود دست کاری می‌کند و به قول و تعهد خود وفا نمی کند و دیگر رازی را برای خود ندارد و همه می‌دانند که دلیل تغییر رفتار فرد، مصرف مواد مخدر می باشد و رازش فاش می شود.

همین امروز با ما تماس بگیرید و درمان خود را تحت نظارت مجهزترین مرکز ترک اعتیاد شروع کنید.