از مصرف داروهای تجویزی تا تزریق هروئین

علاوه بر این، افرادی که در سنین پایین از مواد مخدر استفاده می کنند اغلب مشکلات دیگری دارند که ممکن است به آن ها کمک کرده باشد مصرف مواد مخدر داشته باشند. در وهله اول مثلاً ممکن است موقعیت های خانوادگی دشوار، ضربه روحی یا قلدری باعث این امر شده باشد.

خطر داروهای تجویزی برای نوجوانان

بیش از نیمی از جوانانی که هروئین تزریق می کنند با مصرف داروهای تجویزی شروع کرده اند. بسیاری از مرگ و میرهای ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر در حال حاضر ناشی از هروئین است.

فنتانیل، یک مخدر مصنوعی یا ترکیبات مشابه هروئین است که حتی قوی تر و کشنده تر است. فنتانیل فوق العاده خطرناک است زیرا پنجاه تا صد برابر قوی تر از مورفین است، تولید آن نسبتاً ارزان است، بنابراین حضور آن باعث افزایش مصرف مواد مخدر مصنوعی غیر قانونی خیابانی و مرگ و میر ناشی از مواد افیونی است.

مصرف قرص هایی مانند زاناکس، هیدروکودون و اکسی کانتین، علاوه بر این که به مصرف هروئین و غیره تبدیل می شوند می توانند بسیار خطرناک باشند.

چگونه کودکان شروع به مصرف مواد افیونی می کنند

نوجوانان و جوانان در یکی از سه مورد مصرف مواد افیونی را شروع می کنند.

• یک نسخه قانونی از پزشک

• خود درمانی برای فرار از احساسات یا مشکلات دردناک

• مصرف تفریحی ممکن است برای نوجوانان برای درمان برخی بیماری ها، مواد افیونی تجویز شود یا درد شدید، مانند درد ناشی از جراحی دندان یا مصرف داروهایی برای ورزش های جدی، والدین باید نظارت کامل بر این موارد داشته باشند.

از مصرف داروهای تجویزی تا تزریق هروئین

صدمات کنترل نکردن داروهای افیونی تجویزی

یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که بیشتر نوجوانانی که از مواد افیونی سوء استفاده می کنند، ابتدا دارو را از پزشک دریافت کرده اند. محققان ارتباط قوی بین نوجوانانی که از مواد افیونی برای اهداف پزشکی استفاده می کنند، پیدا کردند و بعداً مصرف آن ها به دلایل غیرپزشکی تبدیل شد.

برخی از نوجوانان و بزرگسالان جوان معتقدند که چون یک داروی افیونی توسط پزشک تجویز شده است، باید به این معنی باشد که بی خطر است. اما تعداد زیادی پیامدهای کوتاه مدت و بلند مدت مصرف مواد افیونی وجود دارد که به نوعی توسط پزشک تجویز نشده است، به ویژه تبدیل شدن به یک معتاد و در معرض خطر مصرف بیش از حد قرار گرفتن داروهای افیونی.

دو سوم نوجوانانی که سوء استفاده از داروهای تجویزی را گزارش می کنند اغلب آن را از دوستان، خانواده و آشنایان دریافت می کنند. بهتر است این داروها را مستقیماً از قفسه داروهای خانگی محو کنید. جوانان داروهای تجویزی را بین خود به اشتراک می گذارند. یا ممکن است از طریق توزیع یا فروش قرص های خود یا قرص هایی که به دست آورده اند آن را در اختیار دیگران قرار بدهند. تعداد کمی از نوجوانان می گویند که نسخه خود را دریافت می کنند.

مسکن های تجویزی و هروئین هر دو مشتقات تریاک هستند، اما هروئین بسیار ارزان تر و اغلب راحت تر از مسکن ها تهیه می شود. علاوه بر اقتصاد، هروئین نسبتاً خالص است، بنابراین می تواند به جای مسکن های تجویزی هدف سوء مصرف قرار بگیرد. بسیاری از مردم، فکر می کنند که به دلیل استفاده از سوزن ها، مصرف هروئین دیگر مورد استقبال نیست، اما این روش دیگر معمول نیست و مصرف کنندگان می توانند از طریق استنشاق کردن یا کشیدن مواد افیونی به اوج مشابهی دست یابند.

خطرات استفاده زود هنگام مواد مخدر (چه نسخه ای چه تفریحی) چیست

تحقیقات نشان می دهد که هر چه افراد جوان تر شروع به مصرف مواد مخدر کنند، احتمال معتاد شدن و رنج جدی آن ها بیشتر می شود. پیامدهای اجتماعی و پزشکی مواد مخدر تا حدی به این دلیل است که مغز را تحت تأثیر قرار می دهد و مغز هنوز تا اوایل بزرگسالی در حال رشد است، بنابراین داروها ممکن است رشد طبیعی را تغییر دهند.

نوجوانانی که سایر مشکلات روانی مانند افسردگی و اضطراب، فرار از مشکلات، کمک به خواب، مقابله با کسالت، جستجوی هیجان و موارد دیگر را تجربه کرده باشند بیشتر ممکن است به سمت مصرف مواد مخدر بروند، در حالی که مواد مخدر اغلب برای مقابله استفاده می شوند، اما می توانند تداخل ایجاد کنند.