ارزش ها کلید غلبه بر اعتیاد هستند

ارزش ها نوعی قدرت تحقق نیافته هستند که می توانید آن ها را جمع کنید. تا آن جا که آن ها را در اختیار دارید، احتمال این که در ابتدا اعتیاد پیدا کنید بسیار بسیار کم است و اگر درگیر اعتیاد به مواد مخدر هستید بهتر می توانید آن را برطرف کنید. افرادی که بر سلامت خود متمرکز هستند، از نوشیدن الکل یا مصرف مواد مخدر خودداری می کنند و از آن امتناع می ورزند.

بر اساس ارزش های خود زندگی می کنید

ارزش ها نقش مهمی در اعتیاد دارند و ارزش های شما به احتمال زیاد کلید غلبه بر اعتیاد هستند. این موضوع هم شامل در نظر گرفتن ارزش های شما و هم گاهی تمرکز مجدد بر ارزش های خفته یا حتی ایجاد ارزش های جدید است. هنگامی که می توانید واقعاً تجربه کنید که چگونه یک عادت به آن چه برای شما مهم است آسیب می رساند، قطعات پازل عادت مخرب شما اغلب به آسانی در جای خود قرار می گیرند.

ارزش ها چیست

ارزش های شما اعتقاد شما بر این است که برخی چیزها درست و خوب و برخی دیگر اشتباه و بد هستند، که برخی چیزها از بقیه مهم تر هستند و یک روش انجام کارها از دیگری بهتر است. ارزش ها معمولاً عمیقاً حفظ می شوند، آن ها از اولین یادگیری و سابقه شما ناشی می شوند. ارزش ها منعکس کننده آن چه والدین به شما آموخته اند، آن چه در مدرسه و آموزه های مذهبی آموخته اید و گروه های اجتماعی و فرهنگی که عضو آن ها هستید درست است. ارزش ها برای همه اعتیادها مهم است و فقط نوشیدن اعتیادآور مشروبات الکلی و مصرف مواد مخدر اهمیت ندارد. اگر به طور اجباری الکل می نوشید یا زندگی خود را در رسانه های اجتماعی بدون در نظر گرفتن زندگی خارج از صفحه نمایش می دهید، ارزش های شما در معرض نمایش قرار می گیرد.

ارزش ها از عادات غلط جلوگیری می کنند

همین اصل در مورد پیگیری فرصت های غذا صدق می کند. اکثر مردم از غذا خوردن اذت می برند، اما از پرخوری اجباری یا ریزه خواری اجتناب می کنند زیرا احساس می کنند این کار اشتباه است. اگر بدون قید و شرط شروع به خوردن وقت و بی وقت کنید، ارزش های دیگر در زندگی شما از احساسات خوبی که از چنین خوردنی به دست می آورید، کمتر اهمیت دارد. اگر مایل به پذیرش این تصویر از ارزش های خود هستید، پس این طور باشد. اگر از طرف دیگر ارزش های دیگری دارید که با غذا خوردن یا خرید مغایرت دارد، سپس این مقادیر می توانند به عنوان ابزاری مهم برای از بین بردن اعتیاد شما عمل کنند.

ارزش ها کلید غلبه بر اعتیاد هستند

نادیده گرفتن ارزش ها موجب اعتیاد می شود

بسیاری از مردم متوجه می شوند که الکل بسیار آرامش بخش و نشاط آور است یا احساس خوشایند و قدرتمند دیگری را ایجاد می کند، اما آن ها الکلی نمی شوند. آن ها به سادگی از رفتن به مکان هایی که در آن جا الکل می نوشند خودداری می کنند، اما معتادان به الکل به طور مرتب این درک واکنش خود را نسبت به الکل نادیده می گیرند و به نوشیدن مشروبات الکلی ادامه می دهند. برخی ارزش ها مستقیماً با اعتیاد در تضاد است. اگر این ارزش ها را دارید، به شما در مبارزه با اعتیاد کمک می کند و اگر این طور نیست، توسعه چنین ارزش هایی به طور بالقوه یک ابزار درمانی مهم است. ارزش ها را می توان با اظهاراتی در مورد آن چه شما فکر می کنید درست و غلط است، یا در مورد ترجیحات خود بیان کرد.

برخی ارزش ها که از اعتیاد جلوگیری می کند

«من برای روابطمان ارزش قائل هستم»

«من برای سلامتی خود ارزش قائل هستم»

«من به کار سخت اعتقاد دارم»

«هیچ چیز برای من مهم تر از فرزندانم نیست»

«خجالت آور است که از کنترل خود خارج شوید»

همه این ارزش ها با اعتیاد مخالفت می کنند. فقدان ارزش ها می تواند اعتیاد را تقویت کند. به عنوان مثال، اگر فکر نمی کنید مست بودن یا نشئه بودن غلط است، اگر برای شما مهم نیست که به تعهدات خود در قبال دیگران عمل کنید، یا برای شما مهم نیست که در کار موفق خواهید شد، به احتمال زیاد برای ترک اعتیاد آماده نیستید.