ارتباط بیماری روانی و اعتیاد

ارتباط بین بیماری روانی و سوء مصرف مواد مخدر، قابل درک است که بیماران برای درمان بیماری های روانی خود به دنبال مواد مخدر و الکل می روند. مثلاً افرادی که افسرده هستند اغلب از ماری جوانا برای جلوگیری از این احساسات منفی استفاده می کنند. فردی که ماری جوانا مصرف می کند بیشتر احساس سرخوشی یا آرامش می کند، در این صورت به کاهش افسردگی خود کمک می کند.

ارتباط بین اختلال مصرف مواد مخدر و بیماری روانی

بیماری روانی و سوء مصرف مواد مخدر به طور مستقیم یا غیرمستقیم با دیگری مرتبط است و اثرات نامطلوبی برای مصرف کننده دارد. ممکن است زمانی که یک فرد بیمار روانی است به شدت مشروب بنوشد. هیچ یک از طرف های آگاه در مورد میزان همبستگی بین این دو عبارت بحث نمی کنند.

بیماری روانی و سوء مصرف مواد مخدر

ارتباط بین بیماری روانی و سوء مصرف مواد مخدر برای افراد عادی آشکار است و برای متخصصان قابل مشاهده است. انواع مختلفی از بیماری های روانی با درجات مختلف وجود دارد. روان پزشکان و مصرف کنندگان مواد مخدر اغلب در بین جمعیت بیمار یافت می شوند. ممکن است توضیحی برای این وجود نداشته باشد، اما ممکن است عجیب‌ترین چیز در مورد موارد بیماری روانی باشد، صرف نظر از این که علائم چقدر مبهم هستند. 

رابطه بین بیماری روانی و مصرف مواد اعتیاد آور

یک مطالعه منتشر شده، رابطه بین بیماری روانی و مصرف مواد اعتیاد آور را نشان داد و مشاهده شد که افرادی که از یک اختلال سلامت روان رنج می‌برند بیشتر احتمال دارد از مواد مخدر و الکل سوء استفاده کنند.

این گزارش همچنین بیان می‌کند که افراد مبتلا به اختلالات روان‌شناختی با تشخیص پزشکی، الکل و سایر مواد مخدر را از طریق اعتیاد در برخی موقعیت‌های زندگی روزمره خود مصرف می‌کنند.

این دانش عمومی است که سوء مصرف مواد مخدر و اختلالات روانی دست به دست هم می دهند. ترکیبات مختلفی از علل و علائم ممکن است رخ دهد که هر کدام به مجموعه ای از گزینه های درمانی و درمان های تشخیص دوگانه منجر می شود.

ارتباط بیماری روانی و اعتیاد

چه چیزی منجر به بیماری روانی و سوء مصرف مواد مخدر می شود

بیماری روانی و سوء مصرف مواد مخدر با یکدیگر مرتبط هستند. بیماری روانی زمانی وجود دارد که وضعیت روانی فرد به شکل استاندارد آن نباشد. بیماری روانی هر وضعیتی را نشان می دهد که باعث اختلال شدید در رفتار یا تفکر فرد شود. واکنش ها به شرایط به احتمال زیاد نامتعادل یا دور از هنجار است.

چند نمونه از بیماری های روانی

  • افسردگی
  • اختلالات اشتها
  • جنون جوانی
  • اختلال وسواس فکری عملی
  • تفکیک
  • اختلالات اضطرابی عمومی
  • اختلال دو قطبی
  • فوبیاها
  • اختلالات خلقی

بیماری روانی و سوء مصرف مواد مخدر عمدتاً زمانی اتفاق می‌افتد که بیمار دارو، الکل یا مواد سمی را بدون نسخه مصرف کند تا به احساس مطلوب خود دست یابد. اکثر مردم از مواد مخدر برای اهداف تفریحی سوء استفاده می کنند. پس از شروع استفاده مداوم، آن ها نمی توانند بدون دوزهای منظم، کاری انجام دهند. بیشتر این مواد دارای مواد اعتیادآوری هستند که باعث سوء مصرف می شوند، مانند نیکوتین موجود در تنباکو.  

نمونه هایی از برخی از مواد مورد سوء استفاده

وقتی یک بیمار روانی معقول باشد، از بیماری خود آگاه است. این آگاهی او را به سمت احساس رفتار بهتر سوق می دهد. نیاز فزاینده ای برای غلبه بر یک بیماری روانی با یا بدون ورودی حرفه ای وجود دارد. به طور ذاتی، بیماران به دنبال مسکرات یا مواد مختلفی هستند که می توانند احساس کنند که بر وضعیت روانی خود کنترل دارند. پنهان کردن بیماری روانی از اطرافیان، از جمله پزشک، سوء مصرف مواد مخدر را ذاتی می کند.