چگونه می توانم مصرف مواد مخدر را متوقف کنم

مراکز درمان اعتیاد، کمپ های ترک اعتیاد و کلینیک های ترک اعتیاد زیادی برای کمک به شما وجود دارند. اگر درگیر مصرف مواد مخدر شده اید بهتر است هر چه زودتر با مراجعه به یک کلینیک ترک اعتیاد مجهز با امکانات بیمارستانی، اعتیاد خود را برای همیشه درمان کنید و از کمک های حرفه ای استفاده نمایید.

اعتیاد به مواد مخدر و چگونگی ترک آن

اگر مواد مخدر مصرفی قسمت بزرگی از فکر و ذهن شما را به خود اختصاص داده است و زندگی شما را به ورطه نابودی کشانده است، بهتر است که به فکر ترک آن باشید.

علائم ترک مواد مخدر

علائم ترک مواد مخدر هر زمانی که مصرف مواد مخدر را کاهش می دهید بروز می کنند. شما دچار علائم ترک اعتیاد می شوید. بدن شما با مقداری که مواد مخدر مصرف کرده است سازگار شده است، بنابراین کم کردن آن باعث می شود بدن بهم بریزد. این اثر موقتی است، اما می تواند بد و ناراحت کننده باشد. اکثر افرادی که می خواهند مصرف مواد مخدر را ترک کنند فقط به دلیل این که نمی توانند علائم ترک اعتیاد را تحمل کنند به مصرف آن ادامه می دهند.

علائم دقیق ترک اعتیاد به نوع ماده مخدری که مصرف می کنید بستگی دارد، اما معمولاً مواردی مانند حالت تهوع و مشکلات خواب را می توانید تجربه کنید. هر چه مصرف دارو سنگین‌تر باشد علائم ترک اعتیاد هم شدیدتر خواهد بود. برای ترک مواد مخدر بهتر است به یک کلینیک ترک اعتیاد معتبر مراجعه نمایید و با خیال آسوده و تحت نظارت پزشک مصرف مواد مخدر خود را ترک کنید.

عود اعتیاد به مواد مخدر

بسیاری از مکان ها و دوستانی که با آن ها مواد مخدر مصرف کرده اید می توانند به عنوان محرک های شما برای عود اعتیاد به حساب بیایند پس بهتر است به طور کامل ارتباط خود را با آن ها قطع کنید. شما باید به دنبال دوست های جدیدی باشید که مواد مخدر مصرف نمی کنند و زندگی پاک و سالمی دارند. همچنین باید برای خودتان برنامه های سرگرم کننده ای داشته باشید که از فکر کردن به گذشته جلوگیری کند.

چگونه می توانم مصرف مواد مخدر را متوقف کنم

با روانپزشک و روانشناسان ملاقات کنید

در بسیاری از موارد افرادی که دچار اختلال مصرف مواد مخدر هستند، به طور هم زمان دچار یک یا چند اختلال روانی دیگر نیز می باشند که برای ترک اعتیاد به  مواد مخدر باید این اختلالات شناسایی و درمان شوند. گاهی اختلال روانی باعث ایجاد این بیماری های روانی می شود و گاهی بیماری های روانی باعث اعتیاد به مواد مخدر می شوند، ولی در هر صورت برای ترک اعتیاد به مواد مخدر باید اختلالات هم زمان نیز درمان شوند.

بهبود بیماری اعتیاد به مواد مخدر

بسیاری از افراد معتاد بعد از ترک مصرف مواد مخدر می توانند برای چند روز یا چند هفته پاک بمانند ولی اکثر ان ها مجدداً به مصرف مواد مخدر برمی گردند و به اصطلاح دچار عود اعتیاد می شوند. برای پیشگیری و مقابله با عود اعتیاد می توانید از تکنیک های عود اعتیاد استفاده کنید و هوس ها و میل به مصرف مواد مخدر را مدیریت نمایید. بنابراین باید حتماً با مشاور خود صحبت کنید.

بهترین روش ترک اعتیاد به مواد مخدر

برای درمان اعتیاد به انواع مواد مخدر بهتر است از یک تیم پزشکی مجرب و با تجربه کمک بگبرید تا هم درد و رنج کمتری را تحمل کنید و هم مطمئن باشید که دچار عود اعتیاد نمی شوید.