چگونه ماری جوانا روی ذهن و بدن شما تأثیر می گذارد

ماری جوانا می تواند تمرکز، یادگیری و به خاطر سپردن چیزها را برای مصرف کننده دشوارتر کند. مصرف ماری جوانا مخصوصاً در سنین نوجوانی ممکن است اثرات دائمی بر جای بگذارد. ماری جوانا ممکن است مغز مصرف کننده ها را از نظر فیزیکی تغییر دهد. به طور خاص، آن ها ارتباطات کمتری در بخش‌هایی از مغز مرتبط با هوشیاری، یادگیری و حافظه دارند و نمرات آی کیوی پایین‌تری را در برخی افراد نشان می‌دهند.

ماری جوانا یک ماده مخدر است که از گیاه شاهدانه به دست می آید. می توانید آن را به صورت سیگار بکشید، بخار کنید، بنوشید یا بخورید. بیشتر مردم از ماری جوانا برای تفریح ​​و سرگرمی استفاده می کنند اما تعداد فزاینده ای از پزشکان آن را برای شرایط و علائم پزشکی خاص تجویز می کنند.

ترکیبات ماری جوانا

ماری جوانا دارای ترکیبات تغییردهنده ذهنی است که هم بر مغز و هم بدن شما تأثیر می گذارد و می تواند اعتیادآور باشد و ممکن است برای سلامتی برخی افراد مضر باشد.

به همین دلیل است که بیشتر مردم ماری جوانا را امتحان می کنند. ماده اصلی روان‌گردان، تی. اچ. سی بخشی از مغز را تحریک می‌کند که به لذت پاسخ می‌دهد، مانند غذا و رابطه جنسی. ماری جوانا، ماده شیمیایی به نام دوپامین را آزاد می کند که به شما احساس سرخوشی و آرامش می دهد.

قدرت روانگردانی ماری جوانا

اگر سیگار ماری جوانا می‌کشید، تی. اچ. سی می‌تواند آن قدر سریع وارد جریان خون شما شود که در چند ثانیه یا چند دقیقه به اوج خود برسید. سطح تی. اچ. سی معمولاً در حدود سی دقیقه به اوج خود می رسد و اثرات آن ممکن است در عرض یک تا سه ساعت از بین برود. اگر ماری جوانا را می نوشید یا می خورید، ممکن است ساعت ها طول بکشد تا کاملاً هوشیار شوید. ممکن است همیشه ندانید که ماریجوانای تفریحی شما چقدر می تواند قوی باشد.

چگونه ماری جوانا روی ذهن و بدن شما تأثیر می گذارد

ماری جوانا ممکن است بر سلامت روان شما تأثیر بگذارد

تجربه همه افراد با ماری جوانا خوشایند نیست. اغلب می تواند شما را مضطرب، ترسیده یا وحشت زده کند. استفاده از ماری جوانا ممکن است شانس شما را برای افسردگی بالینی افزایش دهد یا علائم اختلالات روانی را که قبلاً داشته اید بدتر کند. دانشمندان هنوز دقیقاً دلیل آن را نمی دانند. مصرف ماری جوانا در دوزهای بالا، می تواند شما را پارانوئید کند یا ارتباط خود را با واقعیت از دست بدهید، بنابراین چیزهایی را بشنوید یا ببینید که وجود ندارند.

با مصرف ماری جوانا ممکن است تفکر شما تحریف شود

ماری جوانا می تواند حواس و قضاوت شما را مختل کند. تأثیرات آن بسته به مواردی مانند قدرت ماری جوانا، نحوه مصرف آن و میزان مصرف ماری جوانا متفاوت باشد.  

چگونه ماری جوانا روی ذهن و بدن شما تأثیر می گذارد

از هر ده نفری که از ماری جوانا استفاده می کنند یک نفر معتاد می شود. این بدان معناست که نمی توانید استفاده از آن را متوقف کنید حتی اگر به روابط، شغل، سلامتی یا مسائل مالی شما آسیب برساند. هر چه در سنین جوان تر ماری جوانا را شروع کنید و به شدت از آن استفاده کنید، این خطر بیشتر است. به عنوان مثال، اگر در دوران نوجوانی خود از ماری جوانا استفاده کنید، احتمال اعتیاد یک در شش است. ممکن است در میان افرادی که هر روز از آن استفاده می کنند، به یک در دو برسد.   

شما همچنین می توانید از نظر فیزیکی به ماری جوانا وابسته شوید. بدن شما ممکن است به سمت گوشه گیری برود و شما را تحریک پذیر، بی قرار، ناتوان از خواب و بی علاقه به خوردن کند.