پس نگاه (فلاش بک) مصرف حشیش

مصرف حشیش باعث به وجود آمدن تغییراتی چون اضطراب، مسخ شخصیت، مسخ واقعیت، تلقین پذیری شدید، انزوای اجتماعی، سوءظن، خنده های نامتناسب، رفتار غیرعادی و احتمال آسیب رساندن به خود و دیگران می شود. در فرد مصرف کننده حشیش، اختلال در ادراک به صورت توهم و خطای ادراکی، افکار گذرای پارانوئیدی و اختلال واضح شناختی پدید می آیند.

ناهنجاری های ادراک پایدار پس از مصرف حشیش گرچه رسماً بیان نشده است ولی گزارش های موردی وجود دارد که افرادی پس از زایل شدن اثرات کوتاه مدت حشیش احساسات مربوط به مسمومیت با حشیش داشته اند (یعنی حالتی که انگار الان تازه مصرف کرده اند).

مصرف طولانی مدت حشیش

شواهد نشان می دهد مصرف طولانی مدت حشیش می تواند انواع خفیفی تخریب کاکردهای عالی شناختی از جمله حافظه، توجه و سازماندهی و ادغام اطلاعات پیچیده ایجاد کند.

این شواهد نشان می دهد مصرف سنگین حشیش طولانی تر باشد، تخریب شناختی حاصله بارزتر خواهد بود به طور سنتی سندروم فقدان انگیزش و مصرف افراطی و طولانی مدت حشیش ربط داده شده است و مشخصه آن بی میلی شخص در استمرار روی کار (در مدرسه، محیط کار یا زمینه ای که توجه یا پافشاری طولانی را ایجاب می کند) است. بیمار فاقد نیرو و بی حال، غالباً فربه و ظاهراً تنبل به نظر می رسد.

علائم ترک حشیش

درمان مبتنی بر پرهیز و حمایت است. پرهیز از طریق مداخله مستقیم مانند بستری کردن صورت می گیرد. حمایت نیز از طریق روان درمانی فردی، خانوادگی و گروه درمانی انجام می شود، همچنین از داروهای ضد اضطراب برای رفع علائم ترک حشیش نیز استفاده می شود.

مصرف طبی حشیش

در گذشته برای درمان اضطراب، افسردگی و اختلالات گوارشی به کار می رفت. همچنین در درمان اختلالات مختلفی نظیر تهوع ثانویه به شیمی درمانی، اسکلروز مولتی پل، درد مزمن، سندروم نقص ایمنی اکتسابی (ایدز)، صرع و گلوکوم به کار می رفته است.

پس نگاه (فلاش بک) مصرف حشیش

علائم مصرف حشیش

تا یازده هفته پس از آخرین مصرف حشیش در ادرار قابل ردیابی است. کانابینوئیدها به علت تجمع دریافت چربی حتی تا یازده هفته پس از آخرین مصرف در ادرار یافت می شوند.

کانابیس منجر به خشکی دهان می گردد که از معیارهای تشخیصی برای مسمومیت با کانابیس می باشد. زودرس ترین اثر تدخین حشیش عبارت است از افزایش بیست تا پنجاه درصد در ضربان قلب. کانابینوئیدها در موهای پوبیک بیشتر از موهای سر تجمع می یابند. از سوی دیگر میزان آن ها در بزاق و عرق کمتر از ادرار است.

علائم مصرف ماری جوانا

علائم ماری جوانا بر نوزادی که مادرش ماری جوانا مصرف می کرده، تهوع، استفراغ (می دانیم چون مصرف ماری جوانا اثر ضدتهوع دارد و نوزادی که تازه به دنیا آمده و مادرش قبلاً ماری جوانا مصرف می کرده است حالا دچار علائم قطع ماری جوانا شده لذا تهوع دارد).

نوزادی کم وزن که پس از تولد گریه های مفرط داشته و استفراغ های شدید و مکرر دارد. در شرح حال گرفته شده از مادر، سابقه مصرف مداوم مواد غیر قانونی در طی بارداری او درج گردیده است و حالا با توجه به مورد مشروح، مصرف ماری جوانا به نظر می رسد.

ترک حشیش

وقتی مصرف کنندگان حشیش بعد از دوز بالای آن ناگهان قطع مصرف داشته اند، اولین علامت ایجاد شده (طی شش ساعت اول) احساس ناآرامی درونی بوده است. بعد از 12 ساعت علائم تحریک پذیری، بی خوابی و بی قراری و اضطراب ایجاد می شود. مصرف حشیش اشتها را بسیار زیاد می کند و قطع مصرف حشیش اشتها را بسیارکم می کند.