نگرش جامعه نسبت به مصرف دارو و مواد مخدر

اعتیاد به مواد مخدر معضل بزرگی در تمام جوامع امروزی است که متاسفانه علی رغم تلاش های مسئولین رو به گسترش است و هر روز تعداد مصرف کنندگان مواد مخدر افزایش پیدا می کنند. مشکل دیگری در مورد مواد مخدر که جامعه با ان رو به رو است این است که هر روز بر تنوع انواع مواد مخدر افزوده می شود و محصولات صناعی جدیدی به بازار عرضه می شود.

معضل مواد مخدر در جامعه

متاسفانه در جامعه امروزی بیماری تقریباً به جایی رسیده است که مردم احساس می کنند اگر بدون نسخه دارو دکتر را ترک کنند، فریب خورده اند. مسلماً شرایطی وجود دارد که داروها که اکثر آن ها مخدر دارند به ما کمک می کنند. این استفاده بیش از حد از مواد مخدر به این معنی است که ما در برابر آن ها نرم شده ایم.

عوامل گرایش افراد به مواد مخدر

نگرش ما به استفاده از مواد مخدر منجر به بسیاری از گرفتاری های مردم، به ویژه جوانان و افراد با مشکلات فراوان شده است که باعث می شود یک فرد شروع به استفاده از مواد مخدر به عنوان راهی برای فرار از مشکلات کند. افرادی که با این هدف مصرف مواد مخدر یا الکل را شروع می کنند به دنیای کمتر واقعی و در ابتدا خوشایندتر مواد مخدر پناه می برند تا زمانی که متوجه شوند معتاد شده اند. متاسفانه اکنون دیگر دیر شده است و نمی توانند بدون این که علائم ترک اعتیاد را تجربه کنند مصرف خود را متوقف کنند.

مشکلاتی که مانع از ترک اعتیاد می شوند

علائم ترک اعتیاد آن قدر دردناک هستند که فقط کسانی که واقعاً قوی هستند یا انگیزه های قوی مانند فروپاشی شدید سلامت یا خانواده را داشته باشند می توانند مصرف مواد مخدر خود را متوقف کنند. بخشی از مشکل این است که وقتی آن ها اعتیاد خود را به مواد مخدر ترک می کنند، باید وارد یک سبک زندگی کاملاً جدید شوند و تحت فشار شدید دوستان قبلی خود به بازگشت مجدد اعتیاد قرار می گیرند. مبارزه با مواد مخدر فقط به ارائه اطلاعات در مورد تأثیرات مواد مخدر بر افرادی که مصرف می کنند نیست. این در تغییر کل نگرش ما به مواد مخدر است.

نگرش جامعه نسبت به مصرف دارو و مواد مخدر

برای ترک اعتیاد خود به مواد مخدر کمک بگیرید

برای کسانی که می خواهند تلاش کنند و مواد مخدر را ترک کنند و کمترین آسیب ممکن را ببینند، خوشبختانه کمک های حرفه ای در دسترس است. کلینیک های معتبر ترک اعتیاد و روانپزشکی می توانند اعتیاد به انواع مواد مخدر را ریشه یابی و با حفظ شئونات بیمار به طور کامل درمان کنند. آن ها می توانند مشکلات مصرف کنندگان و کسانی که تحت تأثیر قرار گرفته اند را حل نموده و بیمار را برای همیشه از شر اعتیاد و مشکلات آن خلاص نمایند. نکاتی که در درمان و ترک اعتیاد به مواد مخدر بسیار حائز اهمیت هستند این است که بعد از سم زدایی و توقف مصرف مواد مخدر، شرایط و مسائلی که آن ها را در وهله اول به مصرف مواد مخدر سوق داده است حذف شوند و اختلالات روانی بیمار نیز بررسی و درمان گردد.

بیماران باید آینده ای داشته باشند که بتوانند به آن باور داشته باشند و به آن نگاه کنند. تنها در این صورت است که بیمار می تواند قدمی به سمت جلو بردارد و آماده برای مبارزه با اعتیاد خود شود. بیماران حتی بعد از شروع درمان اعتیاد نیز هر لحظه ممکن است انصراف خود را از درمان اعلام کنند. پس حمایت خانواده، مشاوره و تکنیک هایی که در کلینیک های ترک اعتیاد استفاده می شود نقش بسیار مهمی در تکمیل درمان بیماری اعتیاد دارد.