اثر مواد مخدر بر سلامت روان

پرهیز، هدف کلی سم زدایی از مواد مخدر و الکل است که همه با مراقبت کامل در مراحل اولیه درمان شروع می شود. گزینه های مراقبت مبتنی بر شواهد پشتیبانی ارائه می دهند که می تواند بهبودی زود هنگام را تقویت کند.

اثرات سوء مصرف مواد مخدر و الکل بر سلامت روان

اعتیاد رابطه نزدیکی با سایر مسائل سلامت روان دارد. این در دوران نوجوانی به همان اندازه که در بزرگسالی صادق است هر نگرانی دیگری را تشدید می کند. یکی از اثرات سوء مصرف الکل و مواد مخدر بدتر شدن اضطراب، افسردگی و سایر اختلالات روانی است. تا زمانی که همه این مشکلات برطرف نشود، هیچ یک از این نگرانی ها قابل رفع نیست.

اختلال روانی و اعتیاد به مواد مخدر

افراد مبتلا به اختلالات روانی مشخص، میزان مصرف الکل و سایر مشکلات مصرف مواد مخدر را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند. در این موارد، درمان زود هنگام اختلالات روانی، مانند افسردگی یا اضطراب مفرط، قبل از شروع نوشیدن الکل توسط نوجوان و همچنین پس از شروع نوشیدن الکل ضروری است، زیرا بسیاری از افراد نه تنها با الکل، بلکه با مواد مخدر دیگر نیز درگیر هستند و ممکن است یک اختلال روانی داشته باشند، مداخلات باید برای رفع این پیچیدگی طراحی شود.

درمان اعتیاد به مواد مخدر باید با ارزیابی کامل سلامت روانی و جسمی آغاز شود. ارائه دهندگان باید احتمال مصرف چندگانه مواد مخدر و مسائل مربوط به سلامت روان را تشخیص دهند. درمان سوء مصرف مواد مخدر باید شامل مراقبت های تشخیص دوگانه باشد. هنگامی که متخصصان برای ارائه این درمان یکپارچه با یکدیگر همکاری می کنند، اعتیاد به مواد مخدر نیز به سادگی درمان می شود.

برخی از عواملی که نتیجه تجربه هر بیمار را تعیین می کنند عبارتند از

مدت زمان صرف شده در اعتیاد فعال وجود اختلالات پزشکی همزمان (مانند بیماری کبد و پوکی استخوان) وجود اختلالات روانی همزمان (مانند اختلالات اضطراب، اختلال دوقطبی، افسردگی، اسکیزوفرنی) سم زدایی مواد مخدر تحت نظارت پزشکی کوتاه است، اما زمان زیادی طول می کشد تا بدن دوباره کاملاً سالم شود. گزینه های درمانی جامع برای افزایش مراقبت از سم زدایی الکل و مواد مخدر وجود دارد. یوگا و سایر ورزش‌های ملایم، محصولات ارگانیک و انتخاب‌های غذایی سالم، آب فراوان و تمرکز بر کاهش استرس داخلی و خارجی، همگی می‌توانند به بیماران کمک کنند تا روند دفع سموم از سیستم را ادامه دهند و آسیب‌های ناشی از فعالیت را کاهش دهند.

اثر مواد مخدر بر سلامت روان

ترک اعتیاد به الکل و مواد مخدر

اکثر مردم تصور می کنند که درمان علائم ترک فیزیکی تنها تمرکز سم زدایی از الکل و مواد مخدر است، در حالی که این در واقع یک هدف مهم است، اما تنها هدف نیست. تثبیت، بسیاری از کسانی که برای سم زدایی مواد مخدر و الکل وارد یک کلینیک ترک اعتیاد می شوند، هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی در بحران هستند. قبل از ارزیابی، مهم است که اطمینان حاصل شود که هر فرد به اندازه کافی احساس خوبی برای شروع درمان دارد.

مراقبت های پزشکی برای پیشگیری یا درمان عوارض ترک اعتیاد

درمان علائم ترک اعتیاد بخشی از مراقبت های پزشکی استاندارد در طول برنامه های سم زدایی مواد مخدر و الکل است، اما مراقبت از شرایط پزشکی زمینه ای نیز مهم است. مشکلات درمان نشده و همزمان (اغلب قبلاً تشخیص داده نشده و تعریف نشده) می توانند عوارض قابل توجهی ایجاد کنند. پزشک شما مراقبت های پزشکی را در طول سم زدایی مواد مخدر و الکل شما ارائه می کند که می تواند از عوارض مرتبط با آن جلوگیری یا درمان کند.

روان درمانی ترک اعتیاد

در حالی که هدف فوری سم زدایی از مواد مخدر و الکل تثبیت و مراقبت فیزیکی است، مشاوره درمانی حمایتی می تواند به جلوگیری از عود اعتیاد کمک کرده و مسیر سلامتی را آسان کند.

کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد دی بهترین شیوه‌ها را در درمان اعتیاد به مواد مخدر و سلامت رفتاری به کار می‌گیرد و مراقبت‌های کاملاً فردی و مبتنی بر بیمار را ارائه می‌کند.