موضوعات مربوط به اعتیاد به الکل

اما شما همه الکلی را که نوشیده اید، هضم نمی کنید. مقداری از آن از طریق جریان خون شما در بدنتان جریان می یابد و در هر قسمت از بدن شما حفره ایجاد می کند و در همه جا آسیب ایجاد می کند. به محض این که الکل از لب های شما عبور می کند، مایع با بزاق شما مخلوط می شود، سپس از طریق رگ های خونی ریز در دهان و زبان راه خود را به جریان خون شما باز می کند.

علائم و نشانه های هشدار دهنده الکل

اعتیاد به الکل می تواند ناشی از مصرف و آزمایش در طول سال های نوجوانی فرد باشد. دانستن علائم و نشانه های هشدار دهنده ای که باید به دنبال آن ها باشید می تواند به تشخیص وجود اعتیاد کمک کند.

حذف و سم زدایی الکل

هنگامی که فردی به مرور زمان نسبت به الکل تحمل پیدا می کند، در صورت قطع مصرف می تواند علائم ترک را تجربه کند. علائم ترک تحت تأثیر میزان، دفعات و مدت سوء مصرف الکل متغیر است.

درمان و توانبخشی الکل

گزینه های درمانی زیادی برای کمک به فرد برای غلبه بر چرخه سمی سوء مصرف الکل وجود دارد. بهبودی از اعتیاد به الکل تحت نظارت پزشک متخصص مهم است.

الکلی های با عملکرد بالا

یک معتاد الکلی با عملکرد بالا فردی است که علیرغم یک مشکل اساسی در سوء مصرف الکل، قادر به مدیریت مسئولیت های روزمره خود است. شناسایی علائم یک الکلی با عملکرد بالا دشوار است و ممکن است در صورت مواجهه با آن ها مبارزه خود را انکار کنند.

رانندگی در حالت مستی

انتخاب رانندگی در حالت مستی اغلب نشانه ای از سوء مصرف الکل است. متأسفانه، قرار گرفتن پشت فرمان پس از نوشیدن مشروبات الکلی می تواند یک اشتباه مرگبار باشد. بیش از سی درصد از تصادفات اتومبیل در سال 2014 ناشی از رانندگی در حالت مستی بوده است.

موضوعات مربوط به اعتیاد به الکل

درمان الکلیسم

در حالی که هیچ درمان واحدی برای اعتیاد به الکل وجود ندارد، بیماران می توانند با شرکت در یک برنامه درمانی بر اعتیاد به الکل غلبه کنند. درمان سوء مصرف الکل می تواند به فرد کمک کند تا هوشیاری خود را حفظ کند و میل به الکل را مدیریت کند.

الکل و کبد

نوشیدن مزمن الکل می تواند خطر ابتلا به بیماری کبدی را در فرد افزایش دهد. کسانی که با مصرف بیش از حد الکل دست و پنجه نرم می کنند، برای جلوگیری از عوارض عمده سلامتی در آینده، به درمان نیاز دارند.

ژنتیک الکلیسم

افراد با سابقه خانوادگی اعتیاد به الکل در معرض خطر بیشتری برای الگوهای سوء مصرف الکل در مقطعی از زندگی خود قرار دارند. تحقیقات نشان می دهد که ژنتیک چهل تا شصت درصد از احتمال ابتلای افراد به اعتیاد به الکل را تشکیل می دهد.

دلایل نوشیدن الکل

وقتی الکل وارد بدن ما می شود، بدن و مغز ما واکنش منفی نشان می دهند ولی ما با بدرقه علم جام شراب را می نوشیم. خوب یا بد، افراد زیادی مشروب می نوشند. شاید آن ها می خواهند بعد از یک روز شلوغ اعصاب خود را با نوشیدن الکل آرام کنند. شاید زمانی که به کسی که دوستش دارند نزدیک می شوند، می خواهند که عزت نفس خود را افزایش دهند. ممکن است به دنبال این باشند که غم و اندوه را از خود دور کنند و متوجه شوند که جهان چیزی بیش از یک دانه شن در ساحل وسیع کیهانی نیست.

اتانول چیست

اتانول عنصر اصلی نوشیدنی های الکل و جزء فاعلی است که مصرف کننده را مست می کند. طبق یک مطالعه بر روی موش ها، اتانول زمانی تشکیل می شود که مخمر قندهای موجود در گیاهان را تخمیر می کند. شکر موجود در جو آبجو می‌سازد، شکر موجود در انگور شراب می‌سازد، و شکر موجود در سیب‌زمینی ودکا می‌سازد.

آسیب های نوشیدن الکل

الکل یک عامل آسیب است. الکل محرکی دارد که تقریباً از لحظه‌های نوشیدن لب‌های شما را لمس می‌کند، اثر خود را شروع می‌کند.