مصرف بیش از حد آبسترال

آبسترال در زیر زبان بیمار حل می شود و توسط بدن جذب می شود تا به تسکین درد کمک کند. تمام دستورالعمل های روی برچسب نسخه باید دنبال شود. فنتانیل می تواند تنفس را کند یا متوقف کند. هرگز نباید از این دارو در مقادیر بیشتر یا بیشتر از مقدار تجویز شده استفاده شود. اگر به نظر می رسد که دارو در تسکین درد نیز اثر نمی کند، باید حتماً به پزشک اطلاع داده شود.

آبسترال نام تجاری داروی زیر زبانی ضد درد قوی فنتانیل است. این دارو برای درمان درد ناگهانی در بیماران سرطانی مقاوم به مواد افیونی در نظر گرفته شده است. محصولات فنتانیل هشتاد تا صد برابر قوی تر از مورفین استاندارد هستند. آبسترال بسیار اعتیاد آور است و مانند تمام محصولات مبتنی بر فنتانیل، پتانسیل مصرف بیش از حد دارد.

فقط افرادی که از قبل نسبت به تسکین درد شبانه روزی مواد افیونی تحمل داشته باشند، واجد شرایط درمان با آبسترال هستند. آبسترال برای استفاده در بیماران مشکوک به انسداد گوارشی، آسم حاد یا شدید برونش، بیماران غیر متحمل به مواد افیونی و برای مدیریت درد حاد یا بعد از عمل جراحی منع مصرف دارد. آبسترال برای استفاده در بخش اورژانس تأیید نشده است. مقدار آبسترال لازم برای مصرف بیش از حد به شرایط بیمار بستگی دارد.

علائم مصرف بیش از حد آبسترال

علائم اوردوز آبسترال مانند سایر موارد مصرف بیش از حد مواد افیونی است. بیمار با کاهش شدید تنفس، کاهش سطح هوشیاری و مردمک هایی که حتی به نور پاسخ نمی دهند، مراجعه می کند. آن‌ها ممکن است با خواب آلودگی شدید تظاهر کنند که به سرعت به سمت بی پاسخی پیشرفت می کند که اگر درمان نشود، ممکن است فرد کاملاً هوشیاری خود را از دست بدهد.

فشار تنفسی افسرده عامل خطر اولیه مرتبط با مصرف بیش از حد آبسترال است. آبسترال مستقیماً روی ساقه مغز عمل می کند تا تنفس بیمار را کاهش دهد. بیمار ممکن است از تجمع دی اکسید کربن سمی شود در حالی که سلول ها از اکسیژن محروم هستند. در صورت استفاده از این دارو با الکل یا سایر داروهایی که باعث خواب آلودگی می شوند یا تنفس شما را کند می کنند، ممکن است عوارض جانبی کشنده ای رخ دهد.

مصرف بیش از حد آبسترال

نکات مهم قبل از مصرف آبسترال

از آبسترال استفاده نکنید مگر این که قبلاً از یک داروی شبانه روزی اپیوئید استفاده کرده باشید و نسبت به آن تحمل دارید. اگر به فنتانیل حساسیت دارید یا اگر آسم شدید یا سایر مشکلات تنفسی یا انسداد معده یا روده دارید نباید از آبسترال استفاده کنید.

برای اطمینان از بی خطر بودن آبسترال برای شما، مشکلات خود را به پزشکتان اطلاع دهید.

در صورت داشتن مشکلات زیر قبل از مصرف آبسترال پزشک را در جریان قرار دهید

  • مشکلات تنفسی، آپنه خواب
  • هر نوع مشکل تنفسی یا بیماری ریوی
  • آسیب به سر، تومور مغزی، یا تشنج
  • فشار خون پایین، ضربان قلب آهسته یا سایر اختلالات ریتم قلب
  • بیماری کبد یا کلیه
  • مشکلات ادراری
  • مشکلات تیروئید، کیسه صفرا یا پانکراس
فنتانیل حتی در دوزهای منظم ممکن است ایجاد عادت کند. هرگز این دارو را با شخص دیگری، به ویژه فردی که سابقه سوء مصرف مواد مخدر یا اعتیاد دارد، به اشتراک نگذارید. استفاده نادرست از داروهای مخدر می تواند باعث اعتیاد، مصرف بیش از حد و یا مرگ شود، به ویژه در فردی که از دارو بدون نسخه استفاده می کند. قدرت اعتیاد آوری بالای فنتانیل برجسته ترین موردی است که مصرف کننده باید در مورد این دارو بداند و رعایت کند.

شما می توانید همین حالا با کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد دی با خدمات بیست و چهار ساعته در زمینه درمان بیماری های روانی و ترک اعتیاد مواد مخدر تماس بگیرید.