مشکل واقعی ترک سیگار

شما باید به خودتان و خانواده تان لطف کنید و سیگار را ترک کنید. بهترین و مطمئن ترین راه ترک سیگار مراجعه به کلینیک های معتبر ترک اعتیاد است. وابستگی به سیگار یک اعتیاد ذهنی و روحی است و باید درمان شود. در غیر این صورت هم دچار عود مصرف می شوید و هم از ترک سیگار ناامید می شوید.

مشکل ترک سیگار طرز فکر افراد سیگاری است

مشکل واقعی ترک سیگار شستشوی مغزی است یعنی این تصور واهی و پوچ که سیگار نوعی تکیه‌گاه روحی است و زندگی بدون سیگار نمی‌تواند مانند سابق باشد. کاهش دادن مصرف سیگار نه تنها به ترک آن کمک نمی‌کند بلکه باعث القای احساس ناامنی و درماندگی در فرد معتاد می‌شود و متقاعدش می‌کند که با ارزش ترین چیز در زندگی کشیدن سیگار بعدی است و این که جز این هیچ راه دیگری برای شاد زیستن وجود ندارد.

بیچاره‌ترین فرد کسی است که برای کاهش مصرف سیگار تلاش می‌کند. او از این خیال واهی رنج می برد که هر چه کمتر سیگار بکشد اشتیاقش به آن کمتر می‌شود در حالی که عکس این قضیه درست است، در واقع هر چه کمتر سیگار بکشیم بیشتر از درد و رنج نکشیدن سیگار اذیت می شویم، و هر چه بیشتر از سیگار کشیدن لذت ببریم طعم سیگار در نظر ما خوشایند تر می شود. این امر باعث نمی‌شود که ما سیگار را ترک کنیم. هرگز طعم بد سیگار باعث ترک آن نمی شود.

مشکل واقعی ترک سیگار

بدترین و بهترین طعم سیگار

می خواهیم بدانیم چه موقع سیگار بدترین طعم را دارد، بله درست است، نخستین سیگار در اول صبح همان سیگاری که در زمستان باعث سرفه کردن و بریده بریده حرف زدن اکثر افراد سیگاری می شود. اگر بخواهیم بدانیم کدام سیگار برای اکثر افراد سیگاری دلچسب ترین سیگار می باشد، باز هم همان سیگار صبحگاهی است. حالا شما واقعاً فکر می کنید سیگار را به خاطر طعم و بوی آن می کشید یا درست تر آن است که شما با سیگار کشیدن می‌خواهید دردهای ۹ ساعت ترک شبانه را تسکین دهید. بسیار مهم است قبل از خاموش کردن آخرین سیگار تمام فکر و خیال های واهی و بیهوده را از ذهن خود دور کنید تا زمانی که این اندیشه بیهوده را که شما سیگار را به خاطر طعم و بوی آن می کشید از خود دور نسازید به هیچ عنوان نمی توان تضمین کرد که در آینده دوباره اسیر سیگار نشوید.

طعم خوب بعضی از سیگارها

اگر هنوز هم سیگار می کشید یک نخ روشن کنید، شش پک جانانه به توتون های دلچسب بزنید و از خودتان بپرسید که چه چیز فوق العاده ای در طعم آن وجود دارد، شاید بگویید فقط بعضی سیگارها طعم خوبی دارند مثلاً کشیدن یک نخ سیگار پس از یک وعده غذایی درست و حسابی. اگر چنین باشد پس چرا زحمت کشیدن سیگار های دیگر را به خود می دهید، به خاطر آن است که شما به این کار عادت کرده‌اید. چرا می بایست کسانی که سیگار برایشان طعم خوبی ندارد خود را به کشیدن آن عادت دهند و چرا باید سیگارهایی که از یک بسته بیرون می آیند طعم شان بعد از صرف غذا فرق کند. صرف غذا که باعث تغییر طعم آن نمی‌شود پس چرا می باید مزه سیگار بعد از خوردن غذا تغییر کند.

دلیل طعم خوب سیگار بعد از صرف غذا

چنان که به این گفته ها اطمینان ندارید خودتان امتحان کنید بعد از خوردن غذا آگاهانه یک نخ سیگار بکشید تا به شما ثابت شود که طعم آن هیچ فرقی نکرده است. اگر کشیدن سیگار بعد از صرف غذا طعم بهتری دارد به خاطر این است که در آن مواقع هم افراد سیگاری و هم غیر سیگاری ها احساس خوبی دارند اما شخصی که به نیکوتین اعتیاد دارد تا حس درون خود را ارضا نکند هرگز نمی‌تواند به آن احساس شادی واقعی دست یابد.

از همه این ها که بگذریم ما که سیگار را نمی‌خوریم پس این طعم از کجا می‌آید. این مسئله به خاطر آن است که اگر سیگار نکشند احساس بیچارگی به آن ها دست می‌دهد. بنابراین فرق سیگار کشیدن و نکشیدن مانند فرق میان احساس شادی و بیچارگی است. به همین دلیل آن سیگار خوش طعم تر به نظر می رسد. به هرحال فردی که به محض بیدار شدن از خواب سیگار روشن می کند همیشه احساس بدبختی می کند حال چه سیگار بکشد و چه نکشد.