رمز تبلیغات دخانیات

لازم است که در برابر شستشوی مغزی مقاومت کنید درست مانند زمانی که یک دلال حرفه ای می خواهد ماشین دست دومی را با تبلیغات دروغ به شما غالب کند. در داخل پاکت های جذاب و خوش رنگ سیگار چیزی جز سم و آلودگی نیست.

پاکت های پر زرق و برق سیگار

به نظر می رسد کارخانه های بزرگ تولید سیگار از علامت هشدار که به اجبار دولت بر روی بسته های سیگار چاپ می کنند به نوعی برای فروش محصول خود استفاده می کنند. امروزه این هشدارها را به قدری بزرگ و برجسته چاپ می کنند که فرد سیگاری اگر هم بخواهد نمی تواند به آن ها توجه نکند. ترسی که این علائم در فرد سیگاری ایجاد می کند موجب می شود تا افکار وی با ظاهر پر زرق و برق و لوکس پاکت سیگار پیوند بخورد که این ترس موجب بی قرار شدن فرد سیگاری شده، برای آرام تر شدن، باز سیگار می کشد.

تعجب این جاست که عامل اصلی در این شستشوی مغزی خود فرد سیگاری است این تصور که افراد سیگاری بی اراده اند و از لحاظ جسمی ضعیف هستند اشتباه است، زیرا باید فرد از نظر بدنی آن قدر قوی باشد تا بتواند در مقابل این سم که وارد بدنش شده مقاومت کند. حتماً شما شنیده اید که شخصی روزی چهل نخ سیگار می کشید و هشتاد سال در سلامت کامل زندگی کرد و حتی یک روز هم مریض نشد. افراد سیگاری نمی خواهند بپذیرند که هزاران نفر در جوانی به وسیله سیگار از پا در می آیند نیز قبول ندارند که اگر همین شخص سیگار نمی کشید ممکن بود هنوز زنده باشد.

بدترین توهم افراد سیگاری

چنان که نظری به دوستان و همکاران سیگاری خود بیندازید خواهید دید که اکثر آنان از اراده قوی برخوردارند. بدترین توهم افراد سیگاری آن است که سیگار از استرس آن ها می کاهد و آن ها را در ردیف افراد مهمی مانند تجار، پزشکان، مدرسان، وکلا و ... قرار می دهد که به خاطر داشتن مسئولیت سنگین دچار استرس می شوند و سیگار می کشند. ما معمولاً این افراد را تحسین می کنیم و بنابراین سعی می کنیم از رفتارشان پیروی کنیم.

افراد دیگری که تمایل به کشیدن سیگار دارند آن هایی هستند که مشاغل کسل کننده و یک نواختی انجام می دهند، همین امر باعث می شود که به سیگار روی بیاورند. در هر صورت این توهم که سیگار خستگی و کسالت ما را برطرف می کند اشتباه محض است. واقعاً باید برای افرادی که چنین تصور می کنند تأسف خورد. تأثیر شستشوی مغزی واقعاً باور کردنی نیست چرا که مصرف مواد مخدر از قبیل تریاک، حشیش، هروئین و دیگر مواد مخدر، باعث نگرانی افراد جامعه می شود در صورتی که مرگ و میر ناشی از مصرف این مواد در مقایسه با سیگار چندان زیاد نیست.

رمز تبلیغات دخانیات

قاتلی به نام سیگار

سیگار را به عنوان قاتل شماره یک در جامعه می شناسند. چرا باید اعتیاد به هروئین را بلای خانمان سوز بزرگی بدانیم در حالی که مصرف ماده مخدری چون نیکوتین  آمار تلفاتش بیشتر است. در سال های اخیر سیگار به طور آزاد در پاکت های پر زرق و برق در مغازه ها، دکه های روزنامه فروشی و غیره به فروش می رسد. بزرگ ترین سود جویان سیگار دولت ها هستند. به عنوان مثال دولت انگلیس سالانه دوازده میلیارد پوند بابت مالیات سیگار درآمد دارد.

کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد دی با استفاده از به روزترین و پیشرفته ترین روش های ترک سیگار آماده ارائه خدمات ترک اعتیاد به صورت شبانه روزی به هموطنان گرامی می باشد.