دوران خوش ماه عسل در مصرف مواد مخدر

معمولاً پس از این که بیمار مرحله سم زدایی و ترک مصرف مواد مخدر را پشت سر گذاشت و شروع به کار برای بهبودی خود کرد، اتفاقات را به صورت واقعی می بیند. با خارج شدن داروها از بدن، دیدن چیزها به وضوح آسان تر است. در نتیجه، افرادی که در حال بهبودی هستند، هر روز را با خوش بینی و امیدواری شروع می کنند.

دستیابی به آرامش و راحتی با مصرف مواد مخدر

هنگامی که افراد تحت فشار قرار می‌گیرند، برای دستیابی به راحتی یا آرامش در جست و جوی چیزی برمی آیند که آن تجربه به یاد ماندنی مرحله اول را ایجاد کند. افراد در واقع فقط تأثیر مثبت مواد مخدر یا رفتار را تجربه و به یاد می سپارند و انتظار دارند که این آثار به ظاهر مثبت، در فرد برای همیشه ادامه داشته باشد. همین که فردی از خانواده، اجتماع و یا تجربه شخصی خود، آموخت که چنین فعالیت ها و الگوهای رفتاری مانند غذا خوردن، آمیزش جنسی، قماربازی یا خرید می تواند احساس و یا خلق ناخوشایندش را به طور سحرآمیز به حالت خوشایندی تبدیل کند، تا رسیدن به مسیر دایره وار و گرداب مانند اعتیاد به مواد مخدر، فاصله چندانی نخواهد داشت.

پیدا کردن حال خوب با مصرف مواد مخدر

در زندگی هر شخصی وجود اوقات تنش زا و پر فشار اجتناب‌ناپذیر است. در مرحله اول یاد گرفتن این که تجربه مشخص آرامش یا شادی از طریق ماده مخدر یا فعالیت اعتیادآوری به دست می‌آید، ممکن است شخص را مجاب سازد تا آن را امتحان کند و احساس ناراحت‌کننده یا دردناک خود را با چیزی مثبت بپوشاند. هر نوع حادثه و بحرانی در زندگی، تجربه شکست (یا موفقیت)، احساس جدایی، مرگ شخصی صمیمی و نزدیک، فشار روانی ناشی از کار، مشکلات ارتباطی یا هر نوع موقعیت دیگری که موجب به وجود آمدن احساس یا خلق ناخوشایندی شود، می تواند برانگیزاننده و عوامل سوق دهنده ای برای رو آوردن به تغییر دهنده خلق به عنوان راهی برای مقابله با مشکلات باشد. رابطه با مواد اعتیاد آور یا فعالیت و رفتار وسواسی می‌تواند به آهستگی در یک دوره چند ساله یا تحت فشار روانی شدید و بحرانی به سرعت گسترش یابد.

دوران خوش ماه عسل در مصرف مواد مخدر

تجربه نتایج مثبت مصرف مواد مخدر

فردی که در حال وابستگی به مواد مخدر است در طول دوران خوش ماه عسل خود، تمام نتایج مثبت را بدون این که با پیامدهای منفی رو به رو شود، تجربه می‌کند. او احساس می‌کند که کنترل امور را در اختیار دارد، احساس می کند فعالیت مزبور بی ضرر است و او شایستگی چنین زندگی آسوده ای را دارد. او بی درنگ می تواند احساس خوبی داشته باشد، از حس بی خیالی و از دست دادن آگاهی خود لذت ببرد و احساس آسودگی و شعف کند. ولی آن چه را که نمی تواند تشخیص دهد این است که هیچ پیوند و ازدواجی نمی تواند بر اساس هذیان و خیالبافی، تا مدت طولانی پایدار بماند.

ترکیدن حباب تخیلی محاسن مواد مخدر

مرحله ماه عسل در اعتیاد به مواد مخدر شامل احساس سرخوشی و نشاط است. وقتی در این مرحله هستید، نسبت به بهبودی خود احساس اطمینان و اعتماد دارید. متأسفانه، فاز ماه عسل در سوء مصرف مواد مخدر برای همیشه دوام نمی آورد. بیرون آمدن از این مرحله می تواند باعث دلسردی و افسردگی شما شود و بر بهبودی شما تأثیر منفی بگذارد. برای جلوگیری از این اتفاق، مهم است که از چرایی وقوع آن و چگونگی واقعی نگه داشتن انتظارات خود آگاه باشید. وقتی دوران ماه عسل تمام می شود ناامیدی را تجربه می کنید. اعتیاد به مواد مخدر به زندگی شما آسیب وارد می کند، بنابراین داشتن دیدگاه جدید و احساس خوش بینی بسیار مهم است. کلینیک روان پزشکی و ترک اعتیاد دی با چندین دهه تجربه موفق در زمینه ترک اعتیاد به انواع مواد مخدر با امکانات بیمارستانی، به طور شبانه روزی در خدمت مراجعین محترم می باشد.