خارج کردن مواد مخدر از بدن

عوامل متعددی از جمله ویژگی های خاص مواد مخدر بر توانایی کلیه ها در دفع دارو تأثیر می گذارد. برای این که دارو یا متابولیت به طور گسترده از طریق ادرار دفع شود، باید محلول در آب باشد و نباید خیلی محکم به پروتئین های موجود در جریان خون متصل شود. در درمان مسمومیت با برخی داروها، اسیدیته ادرار با دادن آنتی اسیدها (مانند بی کربنات سدیم) یا مواد اسیدی (مانند کلرید آمونیوم) به صورت خوراکی تغییر می کند تا دفع دارو تسریع شود. توانایی کلیه ها در دفع داروها نیز به این بستگی دارد.

اگر مواد مخدر مصرف کرده اید، ممکن است بخواهید آن ها را به سرعت از بدن خود خارج کنید. به عنوان مثال، ممکن است در محل کار خود آزمایش مواد مخدر انجام دهید یا بخواهید مصرف مواد مخدر را متوقف کرده و در اسرع وقت آن ها را از بدن خود خارج کنید.

همه انواع مواد مخدر می توانند در بدن شما تقریباً به یک شکل عمل کنند. نوشیدن آب بیشتر و تغذیه سالم، مصرف نوشیدنی های سم زدا و ورزش زیاد برای عرق کردن می تواند به خروج مواد مخدر از بدن کمک کند. سم زدایی کامل مواد مخدر مدتی طول می کشد، بنابراین حداقل یک هفته فرصت دهید تا مواد مخدر به طور کامل از بدن شما خارج شوند.

آب بنوشید تا مواد مخدر از بدن شما خارج شود

روزانه دو تا سه لیتر آب بنوشید. بهترین راه برای خارج کردن مواد مخدر از بدن شما نوشیدن آب فراوان است. آب غلظت مواد مخدر را در بدن شما رقیق می کند. تکرر ادرار همچنین کمک می کند تا مواد مخدر در سریع ترین زمان ممکن از بدن شما خارج شوند.

با مواد مخدری که در سلول‌های چربی ذخیره می‌شوند (مانند کوکائین و تی. اچ. سی از علف‌های هرز)، نوشیدن آب بیشتر تأثیر کمی خواهد داشت.

مردان بالغ باید حداقل چهار لیتر آب در روز و زنان بالغ حداقل سه لیتر آب در روز بنوشند.

اگر آب اضافی می نوشید تا مواد مخدر از بدن شما خارج شود، روزانه نیم لیتر بیشتر بنوشید.

علاوه بر آب، چای یا آب زغال اخته بنوشید. انواع چای برای سم زدایی مواد مخدر گزینه های خوبی هستند و آب زغال اخته باعث می شود بیشتر ادرار کنید. هر روز سه تا چهار فنجان چای یا آبمیوه بنوشید، زمانی که می خواهید مواد مخدر را از بدن خود خارج کنید. می توانید چای سبز، سیاه، سفید، یاسمن یا هر نوع چای دیگری مصرف کنید. چای برای بدن آنتی اکسیدان ها و الکترولیت ها را تأمین می کند و این مواد متابولیسم شما را افزایش می دهند. 

اگر می خواهید مواد مخدر را از سیستم خود خارج کنید از نوشیدن الکل خودداری کنید. الکل به راحتی به کوکائین و تی. اچ. سی متصل می شود و تضمین می کند که این مواد راحت تر به چربی های بدن شما متصل می شوند. اگر تی. اچ. سی و کوکائین به چربی‌های بدن شما متصل باشند، خروج آن ها از سیستم شما همچنان دشوار است. نوشیدن الکل، به ویژه الکل زیاد، مشکل را بدتر می کند.

الکل به خودی خود می تواند اثرات منفی بر بدن شما داشته باشد و همچنین می تواند شما را وادار کند که حتی بیشتر از مواد مخدری را که می خواهید از سیستم خود خارج کنید، مصرف کنید.

تنظیم رژیم غذایی برای متابولیسم سریع تر

عرق کردن باعث می شود مواد مخدر از بدن شما خارج شود

با تعریق می توانید با شدت کم، چربی بسوزانید. برخی مواد مخدر (به ویژه کوکائین و تی. اچ. سی) در سلول های چربی بدن شما باقی می مانند. سوزاندن چربی مواد مخدر را از بدن شما خارج می کند. تعریق یک راه عالی برای سوزاندن چربی است و تمرینات هوازی با شدت کم، باعث تعریق زیاد شما می شود. سوزاندن چربی و تعریق شدید مواد مخدر را از سیستم شما حذف می کند. نمونه‌هایی از ورزش‌های هوازی با شدت کم که باعث تعریق زیاد شما می‌شوند عبارت از دوچرخه سواری یا پیاده روی، دویدن یا دویدن و طناب بازی است.

تنظیم رژیم غذایی برای متابولیسم سریع تر

قندها و چربی های ناسالم را از رژیم غذایی خود حذف کنید. بدن شما کار سختی دارد که مواد زائد مواد مخدر (و خود داروها) را از سیستم شما خارج کند. قندها و چربی‌های ناسالم مانند چربی‌های ترانس و اشباع نیز هضم سختی دارند و پردازش آن ها طولانی‌تر است. اگر از رژیم غذایی سرشار از قند و چربی های ناسالم استفاده می کنید، دفع داروها از سیستم شما نسبتاً طولانی تر خواهد بود.

سبزیجات و سایر غذاهای پر فیبر بخورید. خوردن مقدار زیادی سبزیجات و سایر غذاهای سالم، کمبود ویتامین ها و مواد معدنی شما را جبران می کند. یک بدن سالم بهتر می تواند بقایای دارو را از بدن خارج کند. بنابراین غذاهای غنی از فیبر متابولیسم شما را افزایش داده و داروها را سریع تر از بدن شما خارج می کند.