پل های درد ساز در ترک اعتیاد را خراب کنید

هنگامی که فردی در دوران ترک اعتیاد به سر می برد، به طور مستمر با افراد، مکان ها و موارد مربوط به استفاده از مواد مخدر قبلی روبرو می شود. این عوامل محرک می توانند اشتیاق به مصرف الکل و سایر مواد مخدر ایجاد کنند، که ممکن است منجر به عود و ادامه اعتیاد شود. بهتر است که این پل ها را خراب کنید.

بی حوصلگی و کسالت یکی از مشکلات افراد در حال ترک اعتیاد است. بسیاری از بیماران از این نشانه شکایت می کنند و شما نیز ممکن است یکی از آن ها باشید. این نشانه طبیعی و گذراست و با گذشت زمان و پرهیز از مصرف مواد مخدر برطرف می شود.

برانگیزاننده عود اعتیاد

البته چنین چیزی به این معنا نیست که به این نشانه بی توجه باشید و آن را دست کم بگیرید. این نشانه علامت خطر بزرگی است که ممکن است برانگیزاننده عود اعتیاد باشد، زیرا بسیاری از افراد برای رهایی از بی حوصلگی و احساس ناخوشایند کسالت به مصرف مواد مخدر و الکل پناه می برند.

اشتباه بزرگ در ترک اعتیاد

برا مثال فردی معتاد به کراک در دروه ترک و درمان اعتیاد به شدت احساس بی حوصلگی و کسالت می کند و برای رهایی از این حالت ناخوشایند به مصرف الکل روی می آورد. مصرف الکل احتمال عود اعتیاد را افزایش می دهد زیرا افراد در حال مستی کنترل خود را از دست می دهند و تحمل مقاومت را در برابر وسوسه ندارند و به این ترتیب می بینید که افراد چگونه تحت تأثیر کسالت و بی حوصلگی به دامان اعتیاد باز می گردند.

عوارض بی حوصلگی در ترک اعتیاد

فرد بی حوصله به سر و وضعش نمی رسد، از چیزی لذت نمی برد، از جمع فاصله می گیرد، کم تحرک یا بی تحرک است. اغلب به گذشته و آینده اشتغال ذهنی و افکار منفی دارد. بی برنامه و اهمال کار است.

تأثیر هیجان های منفی بر عود اعتیاد

مصرف کنندگان مواد مخدر بیشتر از مردم دیگر هیجان های منفی دارند و دلیل آن هم تأثیر مواد مخدر بر ترکیبات شیمیایی مغز است. مغز به مواد مخدر وابسته می شود و قطع آن با حالت کسالت و بی حوصلگی همراه است. در این خصوص، تفریح و فعالیت های لذت بخش در مسیر بهبودی بیماران نقش مؤثری دارد. بنابراین، لازم است به فعالیت هایی بپردازید که از انجام دادنشان لذت می برید.

پل های درد ساز در ترک اعتیاد را خراب کنید

انواع فعالیت لذت بخش در ترک اعتیاد

فعالیت های لذت بخش از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برخی فعالیت های تفریحی انفرادی و برخی فعالیت های جمعی را ترجیح می دهند. فعالیت های لذت بخش انفرادی عبارت است از مطالعه، تماشای فیلم، پیاده روی، کار در منزل، فعالیت های لذت بخش گروهی عبارت است از شرکت در مهمانی، کوهنوردی، شنا، ورزش و تماشای فیلم در سینما.

اگر در حال حاضراز چیزی لذت نمی برید ببینید در گذشته از چه فعالیت هایی لذت می بردید، آن فعالیت ها را در برنامه هایتان بگنجانید. فعالیت های لذت بخش را با توجه به زمان مورد نیاز برای انجام دادنشان می توان به سه دسته طبقه بندی کرد. فعالیت های لذت بخش روزانه، هفتگی، ماهانه.

فعالیت های لذت بخش روزانه در ترک اعتیاد

فعالیت های لذت بخشی که می توان هر روز آن ها را انجام داد عبارتند از تماشای فیلم، مطالعه، پیاده روی، دوش گرفتن، گوش کردن به موسیقی.

فعالیت های لذت بخش هفتگی در ترک اعتیاد

فعالیت هایی هستند که فرد می تواند هفته ای یک یا چند بار به آن ها بپردازد. شنا، شرکت در مجالس مهمانی و خرید از این موارد است.

فعالیت های لذت بخش ماهانه در ترک اعتیاد

معمولاً می توان هر ماه یک یا چند بار آن را انجام داد. کوهنوردی و مسافرت از این موارد است.

کلینیک ترک اعتیاد دی با جدیدترین روش درمان اعتیاد به انواع مواد مخدر، آماده ارائه خدمات سم‌زدایی سریع بدن از مواد مخدر، سم‌زدایی فوق سریع مواد مخدر از بدن، خدمات روانپزشکی و خدمات روانشناسی به صورت شبانه روزی به بیماران عزیز می باشد.