اعتیاد و سوء مصرف مواد افیونی

علاوه بر علائم رفتاری در مورد اعتیاد به مواد افیونی، فرد مورد نظر شما ممکن است علائم روانی مانند تحریک پذیری، اضطراب و افسردگی را نیز نشان دهد. آن ها را تشویق کنید تا برای کمک به یک مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر مراجعه کنند تا بتوانند یک بار دیگر سلامتی خود را به دست آورند.

اعتیاد به مواد افیونی

اپیدمی مواد افیونی به یک موضوع برجسته در سرار کشور تبدیل شده است. بسیاری از مردم بی‌گناه با مصرف داروهای مخدر که توسط پزشک تجویز شده بود، شروع کردند، بدون این که بدانند فرد مصرف کننده چه قدر راحت می‌تواند به آن ها معتاد شود. هنگامی که آن ها متوجه اثرات اعتیاد به مواد افیونی می شوند، ممکن است مشکل به خودی خود بسیار شدید باشد. خوشبختانه، شما می توانید بر وابستگی به هروئین و داروهای تجویزی غلبه کنید.

برنامه های درمانی جامع در کلینیک های ترک اعتیاد تمام ابزارها و منابعی را که برای پشت سر گذاشتن اختلال مصرف مواد افیونی نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهند. خواه از هروئین، اکسی کدون یا هر ماده مخدر دیگری استفاده می‌کنید، برنامه‌های درمان سوء مصرف مواد افیونی می‌تواند به شما در ترک اعتیاد برای همیشه کمک کند.

اثرات فیزیکی اعتیاد به مواد افیونی چیست

همان طور که ممکن است از تماشای انبوه تبلیغات دارویی در تلویزیون بدانید، هر دارویی دارای عوارض جانبی است. هنگامی که پزشک شما داروهای اپیوئیدی را تجویز می کند، ممکن است برخی از عوارض جانبی مورد انتظار را با شما بررسی کند یا از شما بپرسد که آیا در مورد دارو سؤالی دارید. هنگامی که نسخه خود را از داروخانه دریافت می کنید، بروشوری نیز وجود دارد که تمام عوارض جانبی و هشدارهای احتمالی را فهرست می کند، اگر چه بسیاری از مردم معمولاً این کاغذ را بیرون می اندازند. با این حال، عاقلانه است که با عوارض جانبی اعتیاد به مواد افیونی آشنا شویم زیرا این داروها خطر وابستگی بالایی دارند.

اعتیاد و سوء مصرف مواد افیونی

برخی از اثرات فیزیکی اعتیاد به مواد افیونی

یبوست تهوع و استفراغ تنفس آهسته یا کم عمق تعریق بیش از حد گشاد شدن مردمک ها کم آبی بدن مشکلات کبدی یا قلبی اگر از داروهای مخدر با نسخه استفاده می کنید و متوجه علائم فوق شدید، باید فوراً برای درمان مراجعه کنید. هر چه زودتر علائم اختلال مصرف مواد افیونی را مشاهده کنید، زودتر می توانید کمک بگیرید و برای بهبودی شما بهتر خواهد بود.          

نیاز به درمان سوء مصرف مواد افیونی

اثرات جسمانی بالا در اعتیاد به مواد افیونی، شاخص های خوبی هستند که نشان می دهد فرد به درمان سوء مصرف مواد افیونی نیاز دارد. با این حال، ممکن است همیشه متوجه این علائم در شخص دیگری نشوید، به خصوص اگر در وهله اول نمی دانستید که او از مواد افیونی استفاده می کند. گاهی اوقات این علائم رفتاری اختلال مصرف مواد افیونی است که مورد توجه عزیزان قرار می گیرد.

علائمی نشان می دهد شخصی به مواد افیونی تجویزی وابسته است

آن ها قرار ملاقات با چندین پزشک را در درجه اول برای دریافت داروهای ضد درد تنظیم می کنند. از این عمل به عنوان خرید پزشک یاد می شود. آن ها می خواهند که مسکن های تجویزی را از دیگران قرض بگیرند. پس از حضور فرد در خانه متوجه می‌شوید که اوپیوئیدهای تجویزی خود را از دست داده‌اید. اگر فرد مصرف کننده با شما زندگی می کند، ممکن است فقط چند قرص را در یک زمان مصرف کند تا متوجه نشوید برخی از آن ها وجود ندارد، به همین دلیل است که باید داروهای تجویزی را دور از چشم نگه دارید یا اگر دیگر به آن ها نیاز ندارید، آن ها را به طور کامل دور بریزید. آهسته تر حرکت می کنند، تکلم نامفهوم دارند و بسیار خواب آلود به نظر می رسند. این عوارض جانبی اعتیاد به مواد افیونی می‌تواند توانایی آن‌ها را برای کار ایمن با وسیله نقلیه یا ماشین‌آلات مختل کند، بنابراین باید سعی کنید از انجام این کار جلوگیری کنید.

شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز با کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد دی تماس بگیرید و از خدمات مشاوره و ترک اعتیاد به انواع مواد مخدر بهره مند شوید.