زمان ترک سیگار

شما می توانید مثلاً در هنگام فشار کاری یا گرفتن تمرکز و یا هنگام بی حوصلگی و خستگی، یک بار ثابت کنید می‌توانید در بدترین شرایط با ترک سیگار کنار بیایید و از زندگی لذت ببرید. پس هر شرایط دیگری آسان خواهد بود. شما باید زحمت مراجعه به مراکز ترک اعتیاد و امتحان کردن ترک سیگار را به خود بدهید.

ترک سیگار

گذشته از این واقعیت آشکار که سیگار، هیچ سودی برای افراد سیگاری ندارد و همین الان بهترین زمان برای ترک آن است، انتخاب زمان مناسب برای ترک سیگار بسیار با اهمیت است. ماندن در اسارت برابر است با یک عمر زندگی پر وحشت است برای آن که به خودتان فرصت درمان صحیح و کامل بدهید.

زمان مناسب برای ترک دخانیات

به انتخاب زمان مناسب برای ترک دخانیات توجه کنید. قبل از هر چیز زمان‌ها و موقعیت هایی را که به نظر می‌رسد در آن ها نیاز بیشتری به سیگار کشیدن دارید مشخص کنید. اگر بازاری هستید و به خاطر رهایی از فشار روانی سیگار می‌کشید زمان نسبتاً راحتی را برای ترک اعتیاد به سیگار انتخاب کنید. بهتر است از تعطیلات سالانه استفاده کنید.

حدود سه هفته را برای این کار در نظر بگیرید و سعی کنید هر پیش آمدی را که ممکن است موجب شکست شما شود از قبل پیش بینی کرده باشید. مراسم همچون جشن عروسی یا سال نو نباید مانع کار شما شود، البته به شرط آن که از قبل آن ها را پیش بینی نمایید و باعث نشود احساس محرومیت کنید. سعی نکنید در زمان مورد نظر مصرف سیگار را کم کنید چون این کار باعث تشدید این تصور پوچ می‌شود که سیگار بسیار لذت بخش است.

کشیدن آخرین سیگار

زمانی که آخرین سیگار را می کشید خوب به مزه و بوی آن توجه کنید و با خود بیندیشید که چه قدر عالی می شد اگر به این عمل زشت پایان میدادم. به هیچ عنوان اسیر این دام نشود که بگویید حالا نه، بعداً، و بعد آن را به کلی فراموش کنید. همین حالا زمان ترک سیگار را تعیین کنید و در انتظار آن بمانید. به خاطر داشته باشید چیزی را از دست نمی دهید بلکه شما در آستانه دستیابی به یک سود کلان هستید.

آدم های باهوش هم ممکن است فریفته این حقه پنهانی شوند که سیگار کشیدن لذت دارد، اما این فقط آدم‌های نادان هستند که پس از پی بردن به دام دوباره اسیرش می‌شوند. خوشبختانه اکثر افراد سیگاری باهوش هستند اما هر فرد سیگاری شستشوی مغز خاص خود را دارد برای همین است که این همه افراد سیگاری متفاوت وجود دارند.

زمان ترک سیگار

سیگار کشیدن تا لحظه ترک کامل

توصیه سیگار کشیدن تا لحظه ترک کامل، بهترین و زیباترین جنبه کار ترک سیگار است. شما می توانید تا زمانی که مرحله ترک سیگار نزدیک می‌شوید به کشیدن سیگار ادامه دهید. این باعث می شود ابتدا شما از دودلی ها و ترس های خود رها شوید و زمانی که آخرین نخ را خاموش کردید از همان لحظه فردی غیرسیگاری محسوب می‌شوید و از این واقعیت لذت خواهید برد.

تنها مطلبی که به طور جدی شما را به تردید و دودلی می اندازد همین زمان ترک سیگار است. چنان که موقعیت‌هایی که در آن ها سیگارهای خاص می کشید، موقعیت های استرس زا هستند مثل کار کردن در اداره، برای ترک کردن از تعطیلات استفاده کنید. در واقع این کار آسان ترین روش برای ترک سیگار نیست. آسان ترین روش انتخاب زمانی است که شما فکر کنید دشوار ترین زمان برای این کار باشد. این ها را فقط پیشنهادهایی به عنوان آموزش قطعی ترک سیگار در نظر بگیرید، بهترین و مطمئن ترین راه ترک سیگار مراجعه به کلینیک های معتبر ترک اعتیاد می باشد.