ضرورت مراقبت مستمر از فرزندان در مقابل مواد مخدر

اگر درمان ترک اعتیاد بیمار شما برنامه یک طرح مراقبت مداوم ارائه نمی دهد، پس شما و فرزندتان باید حتماً یک برنامه پشتیبانی را با کمک یک مشاور یا پزشک متخصص ایجاد کنید. معمولاً چند هفته و ماه اول بهبودی در خانواده ها متفاوت است. برخی از بیماران جوان، واقعاً از بهبودی خود خوشحال هستند و برخی دیگر به دلیل عادت نکردن به زندگی بدون مواد مخدر دچار مشکل می شوند.

آمادگی والدین برای مراقبت مستمر از فرزندان بعد از ترک اعتیاد

شما به عنوان والدین بعد از ترخیص فرزندتان از مراکز ترک اعتیاد باید برای مراقبت مستمر از آنان آماده شوید و بدانید که چرا این برنامه ضروری است. درمان مصرف مواد مخدر پس از ترخیص تمام نمی شود و امکان این که بیمار دچار عود اعتیاد شود بسیاز زیاد است. به همین دلیل در کلینیک های تخصصی ترک اعتیاد برای این دوران یک برنامه جامع طراحی می شود که بیمار باید آن را دنبال کند، بهتر است به این زمان فکر کنید و برای آن آمادگی لازم را داشته باشید.

مهارت های مورد نیاز بیماران بعد از ترک مواد مخدر

به کار بردن مهارت های تازه آموخته شده مانند قدم زدن یا مراقبت های سرپایی جزئی یا شدید و معاینه های پزشکی، برنامه برای مشاوره فردی، گروهی و خانوادگی و آموزش تکنیک هایی که بیمار در شرایط بحرانی بتواند از آن ها استفاده کند و به احتمال زیاد فرزند شما به آن نیاز خواهد داشت، بسیار ضروری است. این مراقبت ها توسط متخصصین طرح ریزی می شود در حالی که امید این است که تمام مشکلات را حل کند.

رفتارهای مصرف مواد مخدر، برنامه پشتیبانی مداوم معروف به مراقبت مداوم یا مراقبت های بعد از ترک اعتیاد در دستور کار قرار دارد. یک طرح مراقبت مستمر خوب برای موارد خاص طراحی خواهد شد تا نیازهایی که فرزند شما ممکن است پیدا کند را شناسایی و خنثی کند.

ضرورت مراقبت مستمر از فرزندان در مقابل مواد مخدر

طرح مراقبتی بعد از ترک اعتیاد

• قرار ملاقات برای نیازهای مشاوره فردی و خانوادگی

• ترتیبات زندگی

• برنامه ریزی برای ارائه ساختار روزانه (مانند شغل، مدرسه، کارهای روزمره، قرار ملاقات های بهبودی، آمادگی جسمانی، فعالیت های داوطلبانه، سرگرمی ها، ورزش ها و غیره)

• گروه های پشتیبانی بازیابی

• قرار ملاقات های روانپزشکی

• داروهای روانپزشکی مداوم و یا درمان با کمک دارو

• مشاوره با مربی ریکاوری

در صورت بروز عود اعتیاد چه اقداماتی انجام خواهد شد

در صورتی که برای یک بیمار بعد از ترک مواد مخدر عود اتفاق بیافتد مواردی را باید در نظر گرفت، مانند شرکت در گروه های مشاوره ای و حمایتی و خانوادگی که می تواند زمان انتقال دشواری برای خانواده باشد زیرا بقیه اعضای خانواده نیز تا حد زیادی دچار تشویش و نا امیدی می شوند. این جلسات بسیار حیاتی است و در آن همه اعضای خانواده حمایت می شوند و به آن ها کمک می کند تا با این مشکل کنار بیایند و مقابله کنند و نیز برای رسیدگی به هر مشکلی که ممکن است پیش بیاید طراحی می شود.

نیاز بیمار به پیروی از یک برنامه سرپایی یا مشاوره یا گروه های حمایتی

از آن جایی که این جلسات برای بهبودی بیماران حیاتی است، اگر شرکت در آن مورد نیاز است، به عنوان پدر و مادر مقدمات را از قبل انجام دهید و مطمئین شوید که این جلسات با موفقیت انجام می شود، مثلاً ممکن است نیاز باشد برای شرکت در جلسات خانوادگی که بخشی از جلسات فرزند شماست، برای مرخصی گرفتن از محل کار برنامه ریزی کنید. مشارکت مداوم در برنامه مراقبت بعد از ترک مصرف مواد مخدر بسیار برای فرزند شما اهمیت دارد.

با توجه به این که بسیاری از دوستان فرزندتان احتمالاً هنوز مصرف کننده مواد مخدر هستند، ممکن است فرزند شما برای یافتن دوستان سالم به کمک نیاز داشته باشد. زمان ایده آل برای شروع به فکر کردن در مورد خدمات مراقبت مداوم زمانی است که فرزند شما در حال درمان است تا بتوان برنامه ریزی درست توسعه یافته و قرار ملاقات های قبلی را انجام داد.