خطر سیگارهای الکترونیکی

هم جوانان و هم بزرگسالان کمبود دود را جذاب می دانند. سیگارهای الکترونیکی بدون بو، انگ سیگار کشیدن را کاهش می دهند. هم سیگارهای الکترونیکی و هم سیگارهای معمولی حاوی نیکوتین هستند که تحقیقات نشان می دهد ممکن است به اندازه هروئین و کوکائین اعتیادآور باشد. خبر بد در مورد سیگارهای الکترونیکی این است که بسیاری از مصرف کنندگان سیگار الکترونیکی بیش از آن چه که از یک محصول تنباکو دریافت می کنند، در واقع نیکوتین دریافت می کنند.

بسیاری از نوجوانان فکر می کنند سیگارهای الکترونیکی بدون نیکوتین هستند، اما این طور نیست. داشتن اطلاعات در مورد سیگارهای الکترونیکی و نیکوتین موجود در آن و استعمال بخارات سمی، می تواند به افراد در مورد انتخاب و استفاده از این محصول آگاهی دهد.

محققان دریافتند که 40 درصد از شرکت‌کنندگانی که از محصولات بدون نیکوتین استفاده می‌کردند هنوز سطوح قابل توجهی از نشانگرهای زیستی نیکوتین در خون خود داشتند. مطالعات نشان می‌دهد که نیکوتین اغلب یک عنصر موجود در محصولات ویپ است و دلیل اصلی ایجاد وابستگی به آن می باشد.

اگر به تلاش برای ترک عادت سیگار کشیدن فکر کرده اید، تنها نیستید. نزدیک به 7 نفر از 10 سیگاری می گویند که می خواهند آن را ترک کنند. ترک سیگار یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید. سیگار تقریباً به تمام اندام های بدن از جمله قلب شما آسیب می زند. نزدیک به یک سوم مرگ و میرهای ناشی از بیماری قلبی در نتیجه سیگار و دود سیگار است.

ترک سیگار با کمک سیگار الکترونیکی

ممکن است وسوسه شوید که به سیگارهای الکترونیکی روی بیاورید تا به این ترتیب مصرف سیگار خود را ترک کنید. کشیدن سیگار الکترونیکی (که به آن ویپینگ نیز گفته می شود) کمتر از سیگار مضر است، اما بی خطر نیست.

سیگارهای الکترونیکی

سیگارهای الکترونیکی نیکوتین (استخراج شده از تنباکو)، طعم دهنده ها و سایر مواد شیمیایی را برای ایجاد یک آئروسل که استنشاق می کنید، گرم می کنند. سیگارهای تنباکویی معمولی حاوی 7000 ماده شیمیایی هستند که بسیاری از آن ها سمی هستند. در حالی که ما دقیقاً نمی دانیم که چه مواد شیمیایی در سیگارهای الکترونیکی وجود دارد، تقریباً شکی وجود ندارد که آن ها شما را در معرض مواد شیمیایی سمی کمتری نسبت به سیگارهای سنتی قرار می دهند.

خطر سیگارهای الکترونیکی

مصرف سیگار و مرگ و میر

شیوع جراحات ریوی و مرگ و میر ناشی از مصرف بخار نیز وجود داشته است. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، 60 مورد مرگ را در بیماران مبتلا به آسیب ریه مرتبط با استفاده از سیگار الکترونیکی یا سیگار کشیدن را تأیید می کند. از سیگارهای الکترونیکی یا محصولات ویپینگ حاوی تی. اچ. سی استفاده نکنید. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف ویپ برای قلب و ریه‌های شما مضر است.

خطر نیکوتین سیگار

نیکوتین عامل اصلی در سیگارهای معمولی و سیگارهای الکترونیکی است و بسیار اعتیادآور است. در صورت نادیده گرفتن ولع مصرف سیگار برای جلوگیری از تجربه علائم ترک مصرف مجدد سیگار شروع می شود. نیکوتین ماده ای بسیار سمی است که می تواند فشار خون شما را بالا ببرد و آدرنالین را افزایش دهد، که ضربان قلب شما را افزایش می دهد و احتمال حمله قلبی نیز افزایش می یابد.

مواد شیمیایی موجود در سیگار

ناشناخته های زیادی در مورد بخار سیگار وجود دارد، از جمله این که چه مواد شیمیایی بخار را تشکیل می دهند و چگونه بر سلامت فیزیکی در دراز مدت تأثیر می گذارند. مردم باید بدانند که سیگارهای الکترونیکی به طور بالقوه برای سلامتی خطرناک هستند. «داده‌های در حال ظهور پیوندهایی با بیماری مزمن ریوی و آسم و ارتباط بین استفاده دوگانه از سیگارهای الکترونیکی و سیگار کشیدن با بیماری‌های قلبی عروقی را نشان می‌دهند. با استعمال سیگار شما خود را در معرض انواع مواد شیمیایی قرار می دهید که احتمالاً بی خطر نیستند.