بهترین روش ترک اعتیاد

مصرف هر نوع ماده مخدری می تواند مشکل ساز شود، چه کوکائین باشد، چه داروهای مسکن یا شیشه و حشیش. همچنین لازم نیست حتماً به طور روزانه مصرف کنید تا مشکل ایجاد شود. وابستگی به یک ماده مخدر می تواند جسمی، روانی یا هر دو باشد. مطمئین روش برای ترک اعتیاد کمک گرفتن از مشاور و برخورداری از حمایت و پشتیبانی تیم علمی ترک اعتیاد است.

پرداختن به مشکل مصرف مواد مخدر و درمان بیماری اعتیاد می تواند به شما کمک کند شادتر، ایمن تر و سالم تر باشید. برای این کار، چند مرحله وجود دارد که می توانید انجام دهید. برداشتن اولین قدم و نگاهی به میزان مصرف مواد مخدر دشوار است، اما می تواند تأثیر زیادی بر میزان سلامتی و خوشبختی شما داشته باشد. افراد دیگر ممکن است تغییری در رفتار شما مشاهده کرده باشند، یا ممکن است شما ریسک هایی را آغاز کرده باشید که سلامتی یا ایمنی شما را در معرض خطر قرار می دهد. هر دلیلی که باشد، تغییر با پشتیبانی مناسب امکان پذیر است.

بهترین روش ترک اعتیاد

بهترین روش برای ترک اعتیاد به هر گونه مواد مخدر، این است که به یک کلینیک معتبر ترک اعتیاد مراجعه نموده و بدون دغدغه و نگرانی خود را به متخصصین حرفه ای ترک اعتیاد بسپارید و تا پایان دوره درمان اعتیاد از حمایت ها و پشتیبانی تیم مجرب استفاده نمایید.

مواردی که باید قبل از شروع به ترک اعتیاد به آن ها فکر کنید

اگر در فکر این هستید که قدم هایی برای قطع مصرف مواد مخدر یا کاهش مصرف آن بردارید، از کمک گرفتن نترسید. وقتی از دیگران کمک و حمایت می گیرید، ایجاد تغییرات مثبت بسیار آسان تر است. شما می توانید در مورد نگرانی های خود با پزشک متخصص صحبت کنید. آن ها می توانند به شما مشاوره و اطلاعات مفید بدهند. اگر می توانید، در مورد مصرف مواد مخدر با خانواده و دوستان صحبت کنید. درخواست کمک می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند، به ویژه در چند هفته اول.

معتبرترین کلینیک ترک اعتیاد را برای خود را پیدا کنید. می توانید بهترین ها را از طریق اینترنیت جستجو کرده و گزینه های درمان و سوابق آن ها را در صفحه شان مشاهده کنید. در گام بعدی به گروه های پشتیبانی ترک اعتیاد بپیوندید. اگر وابستگی شما زیاد است، قبل از قطع ناگهانی مصرف مواد مخدر با یک متخصص مشورت کنید و چگونگی مدیریت علائم ترک اعتیاد را با دقت بررسی کنید. گزینه های درمان دارویی و نتایج را مقایسه کنید.

بهترین روش ترک اعتیاد

هنگامی که تصمیم خود را گرفتید، این مراحل را برای رسیدگی به مصرف مواد مخدر خود امتحان کنید

دفتر خاطرات دارویی داشته باشید. زمان استفاده، مصرف و مقدار آن را یادداشت کنید. همچنین یادداشت نمایید که کجا بودید، با چه کسی بودید و آن چه قبلاً انجام می دادید. ببینید آیا می توانید الگوهایی را در دفتر خاطرات خود مشخص کنید. مثلاً شما ممکن است همیشه با افراد خاصی از مواد مخدر استفاده کنید، یا مثلاً بعد از نوشیدن زیاد الکل مواد مخدر مصرف کنید. اگر بتوانید افراد، مکان ها و مواردی را که باعث مصرف مواد مخدر می شوند تشخیص دهید، می توانید برنامه ریزی کنید.

ممکن است بخواهید برخی از محرک ها را به طور کامل حذف کنید یا از هر گونه ترکیبی که شما را به هوس مصرف مواد مخدر نزدیک می کند اجتناب کنید. با خود مهربان باشید و هر قدم را در راه رسیدن به هدفتان، هر چند کوچک جشن بگیرید. در مورد هرگونه شکست نیز احساس گناه نکنید. این یک فرآیند است و هر چالش، فرصتی است برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خود. اگر احساس هوس می کنید، چند دقیقه حواس خود را پرت کنید. برنامه های ذهن آگاهی یا مدیتیشن و فیلم هایی از این قبیل، برای حواس پرتی راهکارهای خوبی هستند.

نگاهی به برنامه سلامت روان خود بیندازید. درمانگران می توانند به شما کمک کنند تا احساس آرامش بیشتری در هنگام پیدا کردن هوس مواد مخدر داشته باشید. همیشه به یاد داشته باشید که تنها نیستید. پشتیبانی آنلاین زیادی وجود دارد و همچنین سایر افرادی که موقعیت مشابهی با شما دارند، می توانند شما را در رسیدن به هدفتان یاری کنند.