اثرات دراز مدت اعتیاد به لیبریوم

نمی توان دقیقاً گفت که دوره توانبخشی لیبریوم چقدر طول می کشد، زیرا نیازهای فردی هر مشتری متفاوت است. برخی از افراد ممکن است چند روز طول بکشد تا به لیبریوم معتاد شوند، در حالی که برخی دیگر پس از چندین ماه استفاده از این دارو دچار اعتیاد می شوند. هر فردی ترکیب شیمیایی متفاوتی دارد که منجر به انواع علائم و نتایج ترک می شود.

اثرات دراز مدت اعتیاد به کلردیازپوکساید (لیبریوم)

کلردیازپوکساید برای استفاده طولانی مدت توصیه نمی شود و در افرادی که دارو را بیش از چهار ماه مصرف کرده اند مورد مطالعه قرار نگرفته است. استفاده طولانی مدت با خطرات شناخته شده ای از جمله وابستگی فیزیکی و اعتیاد همراه است.

قطع مصرف کلردیازپوکساید پس از وابستگی فیزیکی، خطر علائم ترک را افزایش می دهد که در برخی موارد می تواند غیرقابل پیش بینی و شدید باشد و ممکن است شامل تشنج باشد. به همین دلیل، قطع مصرف کلردیازپوکساید بهتر است تحت نظارت پزشک انجام شود.

دریافت درمان برای اعتیاد به کلردیازپوکساید (لیبریوم)

غلبه بر اعتیاد به کلردیازپوکساید می تواند دشوار باشد، اما بهبودی با مداخله حرفه ای مناسب امکان پذیر است. در مراکز توان بخشی هر فرد یک برنامه درمانی جداگانه دریافت می کند که با سم زدایی پزشکی شروع می شود تا شما را با خیال راحت از کلردیازپوکسید خلاص کند.

هنگامی که سیستم شما عاری از دارو شد، می توانید به دوره توان‌بخشی بروید تا یاد بگیرید که چگونه یک زندگی بدون بنزو داشته باشید. رهایی از اعتیاد شامل درمان است تا به شما کمک کند درک کنید که چرا در وهله اول به کلردیازپوکساید تکیه کرده اید و به شما راهبردهای مقابله ای برای زندگی بدون دارو را آموزش می دهد.

برنامه درمانی ترک کلردیازپوکساید

در حالی که برنامه درمانی هر فرد منحصر به فرد است، هدف یکسان است، بررسی ریشه های سوء مصرف کلردیازپوکساید، رسیدگی به هر گونه شرایط هم‌زمان و کمک به شما برای داشتن یک زندگی رضایت بخش در بهبودی. پس از تکمیل درمان رسمی، مراجعین می توانند با برنامه ریزی مراقبت های پس از آن به منابع حمایتی متصل بمانند.

اثرات دراز مدت اعتیاد به لیبریوم

علائم سوء استفاده از کلردیازپوکساید (لیبریوم)

کلردیازپوکساید می تواند ایمن و حتی از نظر پزشکی مفید باشد زمانی که طبق دستور یک پزشک متخصص استفاده شود، اما هنگامی که مورد سوء استفاده قرار می گیرد، می تواند طیف وسیعی از عوارض جانبی جسمی و روانی را در کوتاه مدت و بلند مدت ایجاد کند.

عوارض فیزیکی کلردیازپوکساید ممکن است شامل موارد زیر باشد.

عوارض جسمی و روانی کلردیازپوکساید (لیبریوم)

  • خواب آلودگی
  • مشکلات راه رفتن
  • راش یا جوش های پوستی
  • تورم
  • بی نظمی قاعدگی
  • حالت تهوع
  • یبوست
عوارض روانی مصرف کلردیازپوکساید شامل سردرگمی و تغییر در میل جنسی است.

اثرات کوتاه مدت اعتیاد به کلردیازپوکساید (لیبریوم)

از آن جایی که کلردیازپوکساید یک مهارکننده سیستم عصبی مرکزی است، فعالیت مغز را کند می کند که باعث بروز تعدادی از اثرات کوتاه مدت می شود.

اثرات کوتاه مدت مصرف کلردیازپوکساید

  • احساس آرامش یا سرخوشی
  • رویاهای واضح یا نگران کننده
  • فراموشی
  • خصومت
  • تحریک پذیری

مصرف بیش از حد کلردیازپوکساید

مصرف بیش از حد کلردیازپوکساید ممکن است رخ دهد و می تواند کشنده باشد. علائم مصرف بیش از حد کلردیازپوکساید شامل تنفس کم عمق، پوست لطیف، مردمک‌های گشاد، نبض ضعیف و سریع و عدم پاسخگویی است. اگر مشکوک به مصرف بیش از حد کلردیازپوکساید هستید، باید به دنبال مراقبت های پزشکی اورژانسی باشید. داروی رایج معکوس کننده مصرف بیش از حد مواد افیونی نارکان، نام تجاری نالوکسان، برای مصرف بیش از حد بنزو کارایی ندارد.