مواد مخدر صنعتی

مواد مخدر صنعتی
مواد مخدر صنعتی شامل طیف گسترده ای از مواد مخدر، مواد توهم زا، مواد محرک و مواد روانگردان هستند که این مواد شیمیایی در آزمایشگاه های زیر زمینی غیر مجاز با تغییراتی که بر گیاهان انجام می شود تولید شده و از زمان های دور تا به امروز مورد سوء مصرف افراد قرار می گرفته است.

در سالهای اخیر الگو و نوع مواد مخدر مورد مصرف تغییر کرده است و افراد مختلف بویژه جوانان بیشتر به دنبال مصرف مواد مخدر صنعتی می روند. متاسفانه مصرف این نوع مواد در زنان و دختران جامعه نیز رو به افزایش است.

مواد مخدر صنعتی طیف بسیار زیادی از مواد مخدر را به خود اختصاص داده و هر چند وقت یکبار باعث عرضه مواد مخدر صنعتی جدید و خطرناک دیگری به بازار هستیم.

این مواد از قبیل اکستازی، ال اس دی، کراک، کریستال، آمفتامین ها، شیشه، مسکالین، نالتروکسان، کتامین و ... می باشند.

عوارض و آسیب های ناشی از یک بار مصرف این مواد بر جسم فرد، تا 5 الی 8 سال بعد بجای می ماند و این بلای خانمان سوز و خانمان برانداز، پس از مدتی ظاهری شبیه به یک مرده متحرک را برای مصرف کننده مواد صنعتی هدیه می آورد.

آمارهای وحشتناکی که از سازمان های وابسته به مبارزه با مواد مخدر می رسد شواهدی رعب برانگیز از پوسیدگی بدن تا کرم زدگی جسم مصرف کننده را نشان می دهد که متأسفانه راه بازگشتی برای سلامتی این افراد دیگر نیست.

معمولاً ترک فیزیکی مواد مخدر صنعتی نسبت به مواد افیونی و سنتی سریعتر انجام می شود ولی مشکل اصلی مشکلات و آسیب های روانی است که مصرف این مواد به همراه داشته است. بهنوان مثال ترک شیشه از نظر روانی بسیار مشکل است و فرد وابستگی روانی شدید نسبت به آن پیدا می کند و می بایست تحت مراقبت های ویژه روحی روانی قرار گیرد. علاوه بر این مصرف مواد مخدر صنعتی باعث ایجاد انواع بیماری های روانی و روانپریشی در فرد می شود که در زمان ترک اعتیاد می بایست به درمان آنها پرداخته شود.

تاثیر مواد مخدر صنعتی بر مغز

مصرف کنندگان مواد صنعتی مدت طولانی تری نسبت به دیگر مواد مخدر سنتی و مواد افیونی نشئه هستند و نشانه های محرومیت ناشی از مواد در این دسته از مصرف کنندگان دیرتر بروز می دهد.گرایش جوانان و افراد میانسال به مصرف مواد مخدر صنعتی مانند شیشه بیشتر است غافل از آنکه رفته رفته با خمیدگی اندام، از بین رفتن شادابی پوست و سرزندگی و لاغری بیش از حد خود را به کام نابودی می کشانند.

با توجه به سود آوری بازار مواد مخدر صنعتی و مواد روانگردان در سراسر جهان، تاجران و مافیای مواد مخدر، روزانه انواع مواد مخدر و محرک با قالب جدیدتری وارد این عرصه می گردند که نه تنها آسیب کمتری نسبت به سایر مواد نداشته بلکه مخرب تر نیز می باشند؛ فلاکا، دستمال کاغذی آغشته به مواد مخدر از این دسته هستند.

این افراد با مصرف مواد مخدر صنعتی دچار اختلالات روحی و روانی، تغییر رنگ پوست، زخم های دهانی، لب و بیماری های لثه، چهره ای تکیده، انواع بیماری های عفونی دیگر، سرطان ریه، بیماری های قلبی و عروقی، بیماری های دستگاه گوارش، بیماری های تنفسی، اختلالات سیستم عصبی، افت فشار خون، کاهش وزن، عدم توانایی در تصمیم گیری های مهم زندگی، و بیشمار بیماری های روحی و روانی دیگر می گردند.

پس از مصرف هر یک از مواد مخدر صنعتی اولین جایی که درگیر شده و آسیب می بیند مغز و سیستم مرکزی عصبی بدن است که با ورود مواد مخدر به بدن بر گیرنده های فعال در این بخش ها اثرات مخربی می گذارد.

تاثیر شیشه بر بدن

افسردگی، انزوا و دوری کردن از مهم ترین افراد زندگی، محیط کاری، در جا زدن از قبول مسئولیت های مهم اجتماعی، پرخاشگری، عدم داشتن تعادل روانی، سستی در اتخاذ تصمیم، مشکلات خواب، و ظاهر شدن انواع اختلالات و مشکلات روانی از موارد عمده و بارز تأثیر مصرف مواد مخدر صنعتی بر زندگی افراد است. به طوریکه در موارد عدیده شاهد فروپاشی کانون خانواده، آواره شدن فرزندان و طلاق در جامعه می باشیم.

افرادی که تحت تاثیر مصرف مواد مخدر صنعتی هستند بدلیل اختلالات روانی که این مواد بر مغز آنها اعمال می کند نمی توانند افراد قابل اعتمادی باشند چرا که طبق آمار و گزارشات منتشر شده از سوی سازمان های مبارزه با مواد مخدر آمار جرم و جنایت و حتی قتل در میان این افراد بیشتر دیده می شود. در این بین بیماری های خطرناک و ویروسی از قبیل HIV و هپاتیت نیز بیداد می کند.

با توجه به درگیر شدن روح و روان فرد پس از مصرف مواد مخدر صنعتی، ترک این دسته از مواد بسیار دشوار است و نیاز به درمان های روانی و مراقبت های ویژه پزشکی دارد. کلینیک ترک اعتیاد دی با در تختیار داشتن کادر روانپزشکی و روانشناسی، برای ترک مواد مخدر صنعتی بصورت موازی به درمان بیماری های روانی و اختلالات شخصیت و سم زدایی این مواد می پردازد تا امکان عود بیماری و بازگشت بیمار به دام این نوع مواد کاهش یابد.

برای مشاوره رایگان ترک مواد مخدر صنعتی با شماره 75354-021 تماس بگیرید