عوارض جانبی آبسترال

آبسترال ممکن است تفکر یا واکنش شما را مختل کند. تا زمانی که بدانید آبسترال چه تأثیری روی شما خواهد گذاشت، از رانندگی یا کار با ماشین آلات خودداری کنید. سرگیجه یا خواب آلودگی شدید می تواند باعث زمین خوردن یا بروز حوادث دیگر شود. آبسترال یکی از داروهایی است که مصرف کننده باید اطلاعات دقیقی در مورد مصرف، عوارض و علائم آن داشته باشد.

عوارض جانبی مصرف آبسترال

اگر علائم واکنش آلرژیک به آبسترال مانند کهیر، مشکل در تنفس، تورم صورت، لب ها، زبان یا گلو را دارید، کمک فوری پزشکی دریافت کنید.

مانند سایر داروهای مخدر، با مصرف فنتانیل تنفس شما می تواند کند شود. اگر تنفس خیلی ضعیف شود ممکن است مرگ رخ دهد. اگر تنفس آهسته همراه با مکث های طولانی یا لب های آبی رنگ دارید، یا اگر به سختی از خواب بیدار می شوید، فردی که از شما مراقبت می کند، باید به دنبال مراقبت های فوری پزشکی باشد.

ضربان قلب آهسته، آه، تنفس کم عمق، تنفسی که در طول خواب متوقف می شود، خواب آلودگی شدید، احساس این که ممکن است بی‌هوش شوید، گیجی، ترس شدید، افکار یا رفتار غیرعادی یا سطوح پایین کورتیزول، تهوع، استفراغ، از دست دادن اشتها، سرگیجه، بدتر شدن خستگی یا ضعف.

در صورت داشتن علائم سندرم سروتونین، مانند بی‌قراری، توهم، تب، تعریق، لرز، ضربان قلب سریع، سفتی عضلات، پرش، از دست دادن هماهنگی، حالت تهوع، استفراغ یا اسهال، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

عوارض جانبی جدی ممکن است در افراد مسن و کسانی که دچار سوءتغذیه یا ناتوان هستند بیشتر باشد.

استفاده طولانی مدت از داروهای مخدر ممکن است بر باروری در مردان یا زنان تأثیر بگذارد. مشخص نیست که آیا اثرات مواد افیونی بر باروری دائمی است یا خیر.

عوارض جانبی شایع آبسترال

سردرد، سرگیجه، خواب آلودگی، رنگ پریدگی پوست، احساس ضعف یا خستگی، یبوست، حالت تهوع، استفراغ، تورم در دست‌ها یا پاها

عوارض جانبی آبسترال

داروهای مؤثر بر آبسترال

برخی داروها می توانند سطح فنتانیل در خون شما را افزایش یا کاهش دهند که ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند یا اثربخشی آبسترال را کاهش دهد. اگر از آنتی بیوتیک های خاص، داروهای ضد قارچ، داروهای قلب یا فشار خون یا داروهایی برای درمان ایدز نیز استفاده می کنید، به پزشک خود اطلاع دهید.

فنتانیل می تواند با بسیاری از داروهای دیگر تداخل داشته باشد و باعث عوارض جانبی خطرناک یا مرگ شود.

داروهایی که نباید با فنتانیل مصرف شوند

داروهای سرماخوردگی یا آلرژی، داروهای گشادکننده برونش آسم، یا یک دیورتیک (قرص آب).

داروهای بیماری حرکت، سندرم روده تحریک پذیر یا مثانه بیش فعال.

سایر داروهای مخدر، داروهای ضد درد مخدر یا داروهای سرفه تجویزی.

آرام بخش مانند والیوم، آلپرازولام، لورازپام، کلونوپین، ورسد و غیره.

داروهایی که باعث خواب آلودگی می شوند یا تنفس شما را کند می کنند مانند قرص خواب، شل کننده عضلات، دارو برای درمان اختلالات خلقی یا بیماری های روانی، یا داروهایی که بر سطح سروتونین در بدن شما تأثیر می گذارند، یک محرک یا دارویی برای افسردگی، بیماری پارکینسون، سردردهای میگرنی، عفونت های جدی، یا تهوع و استفراغ.

سایر داروها ممکن است با فنتانیل تداخل داشته باشند، از جمله داروهای تجویزی و بدون نسخه، ویتامین ها و محصولات گیاهی.

اطلاعات در مورد دوز دقیق آبسترال بسیار مهم است.

اگر مصرف آبسترال در یک نوبت فراموش شود

از آن جایی که آبسترال برای درد استفاده می شود، احتمالاً یک دوز را فراموش نمی کنید. اگر تقریباً زمان نوبت بعدی برنامه ریزی شده فرا رسیده است، از هر نوبت فراموش شده صرف نظر کنید. برای جبران دوز فراموش شده از داروی اضافی استفاده نکنید.