مسمومیت با قارچ های جادویی

سایلوسیبین و سایلوسین ترکیبات شیمیایی هستند که از انواع خاصی از قارچ های توهم زا خشک یا تازه در مکزیک، آمریکای جنوبی و مناطق جنوبی و شمال غربی ایالات متحده یافت می شوند و ساختار مشابهی با اسید لیزرژیک دی اتیل آمید دارند و به دلیل اثرات توهم زا و سرخوشی خود برای ایجاد «سفر» مورد سوء استفاده قرار می گیرند. اثرات توهم زا (روانگردان) به دلیل تأثیر بر گیرنده های سروتونین سیستم عصبی مرکزی است.

قارچ های جادویی از جنس سایلوسیب هنوز به عنوان «مواد روانگردان جدید» به فروش می رسند. سایلوسیبین جزء اصلی روانگردان قارچ های جادویی است و شباهت قابل توجهی با سروتونین نشان می دهد. سایلوسیبین یک آگونیست سروتونین است و تمایل زیادی به گیرنده ها دارد. علائم مسمومیت با سایلوسیبین و سیلوسین مشابه ال اس دی و مسکالین است، اما با یک عمل کوتاهتر. توهمات بصری واضح و اختلالات شنوایی توسط مصرف کنندگان گزارش شده است.

قارچ های جادویی

این نام خیابانی انواع قارچ های توهم زا است که حاوی تریپتامین های جایگزین شده طبیعی، سایلوسیبین و سایلوسین هستند. قارچ ها به صورت خوراکی، خام یا پخته یک اثر روانگردان متغیر اما وابسته به دوز ایجاد می کنند که 30 تا 60 دقیقه پس از مصرف ظاهر می شود و 4 تا 8 ساعت طول می کشد. طیف وسیعی از آسیب شناسی روانی حاد ممکن است با سایلوسیبین مشاهده شود، از جمله وحشت، فراموشی، حالت های حاد سمی و گاهی اوقات سندرم روان پریشی کوتاه مدت، با تغییر در ادراک و شناخت حسی، عملکرد عاطفی و کم شدن ارتباطات.

الگوی تفکر و اختلال تنفس ممکن است شبیه یک دوره اسکیزوفرنی حاد باشد. جدا از خطر حاد اثرات روانی نامساعد و بارش و تشدید مشکلات بهداشت روانی، استفاده فیزیکی به طور کلی ایمن است و کمتر از نیمی از مرگ و میر گزارش شده است.

مسمومیت با قارچ های جادویی

بلع تصادفی قارچ های توهم زا

قارچ های توهم زا گاهی به طور تصادفی مخصوصاً توسط کودکان بلعیده می شوند. اکثر مواردی که در بین گزارشات مسمومیت با قارچ های توهم زا بوده است توسط کودکان بوده و بنابراین می تواند موارد تصادفی بلع در نظر گرفته شود. علائم کودکان مسموم شده، مردمک گشاد شده چشم و خنده های بی دلیل بوده است. در شرایطی هم این قارچ ها به صورت اشتباهی به عنوان قارچ خوراکی بی خطر خورده می شوند. 

با این حال، گونه هایی که باعث مسمومیت شده اند تنها در 5/3 درصد موارد شناسایی شده اند. اگر چه نمی توان هویت قارچ ها را تعیین کرد، اما احتمالاً توهم زا بوده اند. علاوه بر این، داده های مرکز اطلاعات سم شناسی مصرف قارچ توهم زا را در کودکان پیدا کردند. سال ها گزارش مسمومیت با قارچ سمی از موارد گزارش شده به مرکز کنترل سم دریافتند که 67 درصد مصرف تصادفی قارچ های سمی در کودکان زیر 6 سال رخ داده است. 

علائم مسمومیت با قارچ های تواهم زا شامل رفتار غیر عادی، توهم، استفراغ، تشنج، عدم تعادل، گشادی مردمک و تا حد زیادی کاهش سطح هوشیاری و دوره های متناوب بی حالی، شادی و سرخوشی، و هیستری است. بزرگسالان هم به اشتباه قارچ توهم زا مصرف می کنند. به عنوان مثال، دو نفر به دنبال برداشت قارچ های خوراکی بودند اما به طور تصادفی یک قارچ توهم زا را برداشت و مصرف کردند. این دو قارچ مشابه به نظر می رسند و در محیط های مشابه یافت می شوند، که عامل اصلی تمایز آن ها طعمشان است. خوشبختانه، این موارد بلع تصادفی شایع نیستند، و به ندرت پیش می آیند. آموزش به کودکان و مطالعه در مورد گیاهان، تا حد زیادی از اشتباهات آینده جلوگیری کند.