عوارض مصرف حشیش خوراکی

حشیش یک داروی خوراکی است که می توان آن را تدخین کرد و یا میل نمود. مصرف حشیش می تواند بر سلامت روان تأثیر بگذارد، اگر مقدار زیادی حشیش مصرف کنید عملکرد مغز را تحت تأثیر قرار می دهد. وابستگی حشیش بیشتر روانی است و می تواند احساس بیماری ایجاد کند. مصرف حشیش همچنین می‌تواند به دوره‌های روان‌پریشی منجر شود که با مواردی مانند پارانویا و توهمات شدید مشخص می‌شوند.

مصرف بیش از حشیش

در حالی که یکی از اثرات مطلوب تی. اچ. سی این است که قرد مصرف کننده احساس آرامش بیشتری می‌کند، اما اگر به ‌طور تصادفی زیاده‌روی کند، اوضاع به سرعت می‌تواند بدتر شود. علائم شایع مصرف بیش از حد حشیش این است که مصرف کننده ممکن است احساس وحشت کند، ضربان قلب سریع و بی‌سرعت داشته باشد و این واکنش ها می تواند شدید و شدیدتر شود.

ماندگاری مصرف حشیش به صورت خوراکی

بیشترین زمان مصرف حشیش به صورت خوراکی‌ ممکن است بین دو تا سه ساعت طول بکشد. اگر حشیش بیشتری مصرف کنید ممکن است شش ساعت یا بیشتر طول بکشد و قوی ترین آثار مصرف حشیش معمولاً در سه ساعت پس از مصرف رخ می دهد. به همین دلیل مهم است که حداقل دو ساعت بعد از مصرف یک خوراکی حشیش صبر کنید تا دچار مصرف بیش از حد حشیش نشوید. نوع خوراکی‌ حشیشی که مصرف می‌کنید، می‌تواند بر اساس واکنش بدن شما به آن تأثیر بگذارد. تی. اچ. سی محلول در نتیجه است، به این معنی که در نتیجه حل می شود تا در روده شما جذب شود. 

به همین دلیل است که خیلی از خوراکی های حشیش انواع دسر، کیک یا کلوچه هستند. قسمت نگران کننده مصرف خوراکی های حشیش این است که به دلیل تزریق تی. اچ. سی به آن ها ممکن است این محلول به طور نامساوی پخش شود و برخی قسمت های خوراکی شما تی. اچ. سی بیشتری نسبت به سایر قسمت ها داشته باشد. بنابراین، مصرف کننده نباید در مصرف خوراکی های حشیشی زیاده روی کنید. توصیه می شود که هنگام انتخاب خوراکی‌های حشیش از ترکیبات خوراکی‌های طعم‌دار، رنگ‌ها و شیرین‌کننده‌ها، قند و گلوتن دوری کنید. حشیش یک داروی قوی است، بنابراین ترکیب آن با خوراکی های دیگر منطقی نیست.

عوارض مصرف حشیش خوراکی

مصرف حشیش خوراکی و عواقب آن

تولیدکنندگان در حال حاضر انواع خوراکی ها را از پودرها گرفته تا تکه‌های شکلات و کیک های حشیش از تی. اچ. سی می‌سازند. اگر می‌خواهید این خوراکی‌ها را امتحان کنید، با دوزهای کم شروع کنید، از مقدار تی. اچ. سی موجود در آن مطمئن شوید و در زمان آن را مصرف کنید که مجبور نباشید اعمالی مانند رانندگی را انجام دهید. بعد از مصرف، به آن زمان بدهید تا ببینید بدنتان چگونه با آن برخورد می کند. سعی کنید محرک های خود را به حداقل برسانید و آرام باشید.

مصرف ناخواسته حشیش توسط نوجوانان

تحقیقات بیشتری برای تعیین مثبت یا منفی بودن مصرف حشیش و تأثیر آن بر سلامتی مورد نیاز است. مصرف حشیش به صورت خوراکی بیشتر مورد استقبال جوانان و نوجوانان بوده و در مهمانی ها و دورهمی ها استفاده می شود. گاهی هم فرزندان ما با ناآگاهی و نداشتن شناخت کافی نسبت به مواد مخدر، به ناخواسته این خوراکی ها را مصرف می کنند و گرفتار عواقب ناگوار آن می شوند. حشیش خوراکی را می توان به گونه ای بسته بندی کرد که شبیه آب نبات یا خوراکی های معمولی باشد و کودکان را فریب داد. اکثر کودکان بعد از مصرف این خوراکی ها دچار مسمومیت می شوند.