اهمیت درمان با کیفیت برای ترک اعتیاد فرزندان

برخی از کلینیک ها با دارو درمانی موافق نیستند، زیرا برخی از این داروها حاوی مواد افیونی هستند و مصرف آن ها هم یک اعتیاد مضاعف ایجاد می کند. ولی برخی دیگر معتقدند، در حالی که خطرات مرتبط با خروج مواد مخدر از بدن و استفاده نادرست وجود دارد، دارو درمانی می تواند نجات دهنده زندگی باشد، به ویژه برای افرادی که این علائم ترک شدیدی را تجربه می کنند. تجویز این داروها به انگیزه کم و پیشگیری از عودهای مکرر کمک می کنند.

از درمان با کیفیت بالا برای درمان اعتیاد فرزندتان اطمینان حاصل کنید 

منطقی و هوشمندانه ترین راه برای ترک اعتیاد مواد مخدر فرزندان، یافتن یک کلینیک ترک اعتیاد مناسب است. مواردی وجود دارد که باید هنگام ارزیابی درمان اعتیاد در نظر بگیرید مانند این که آیا کارکنان با تجربه و با صلاحیتی در لیست کارمندان کلینیک هستند، شما باید حتماً به دنبال افرادی باشید که دارای تحصیلات مرتبط و تجربه کافی باشند.

در مورد مجوز و اعتبار کلینیک و همچنین در مورد فلسفه بالینی آن ها بپرسید، در مورد مراقبت از بیمار و انواع درمان های مبتنی بر شواهد (رفتاردرمانی شناختی، رفتار درمانی دیالکتیکی، درمان پذیرش، سم زدایی، دارو درمانی و تکنیک های پیشگیری از عود مجدد) اطلاعات کافی کسب کنید.

درمان اعتیاد با کمک دارو

روش دارو درمانی اعتیاد می تواند کمک به کاهش هوس مصرف مواد مخدر، کاهش مصرف غیرقانونی مواد افیونی، کاهش عفونت و کاهش علائم ترک اعتیاد که گاهی غیر قابل تحمل می شوند کند.

یک تقویم یا طرح کلی برنامه بخواهید تا ببینید که چگونه زمان صرف درمان فرزند شما می شود. بپرسید چه چیزی باعث می شود فرزندتان از این بیماری خلاص شود. برنامه پیش از موعد و نحوه مدیریت آن را بپرسید زیرا مسائل مربوط به سلامت روان اغلب دست به دست هم می دهند.

با سوء مصرف مواد مخدر و الکل، مهم است که فرزند شما از نظر مشکلات روانی همزمان مورد ارزیابی قرار گیرد. به عنوان افسردگی و یا اضطراب. بپرسید چه اقداماتی در این زمینه صورت می گیرد. مسائل مربوط به سلامت روان و همچنین مدیریت دارو نکات بسیار مهمی هستند.

در مورد هزینه ها سوال بپرسید. شما باید بدانید که فرزند دلبندتان برای درمان اعتیاد چه امکانات رفاهی و درمانی را در اختیار خواهد داشت.

اگر می توانید، با فرزندتان مراجعه نمایید و با مشاور ملاقات کنید. با کارکنان ارتباط برقرار کنید و مطمئن شوید که نیازهای شما را برآورده می کنند. در مورد برنامه و آموزش های خانواده ها بپرسید. دخالت خانواده یک عنصر مهم در درمان اعتیاد نوجوانان و جوانان به مواد مخدر است.

اهمیت درمان با کیفیت برای ترک اعتیاد فرزندان

مشارکت در برنامه درمان اعتیاد فرزندان به اعضای خانواده کمک می کند تا

• آگاهی و درک مصرف مواد مخدر را به دست آورند و بدانند که اعتیاد یک بیماری مزمن است.

• انتظارات و اهداف واقع بینانه برای درمان داشته باشند.

• بهبود ارتباطات درون خانواده و به طور کلی عملکرد خانواده.

• نحوه پشتیبانی از بهبودی مداوم را درک کنند.

برنامه های خوب آموزش روانی، مهارت سازی و حمایت عاطفی برای بهبود عملکرد کلی خانواده، ارتباطات و نتایج بسیار مهم است. در مورد برنامه ریزی ترخیص و اقدامات انجام شده بپرسید. یک برنامه جامع برای فرزندتان ایجاد کنید. برنامه باید برای درمان مداوم ادامه دار باشد، روانپزشکی یا خدمات حمایتی اجتماعی اگر پسر شما یا دختر شما در حال حاضر به متخصصان نیاز دارد، حتماً انجام شود.

درمان مبتنی بر شواهد

رویکردهایی مانند این اغلب برای غلبه بر اعتیاد و موفقیت آمیز بودن ترک اعتیاد مورد نیاز است. ترک اعتیاد و حفظ بهبودی طولانی مدت هدف نهایی ما است.

تثبیت افراد و کاهش پیامدهای مرتبط با اعتیاد فعال

یک راه خوب برای فکر کردن در مورد آن این است که این داروهایی شبیه چسب نیکوتین برای افرادی است که در حال تلاش برای ترک سیگار هستند. توجه داشته باشید که این داروها در صورت نیاز، فقط باید طبق دستور و تحت نظارت پزشک مصرف شوند.