گیاهان دارویی برای کاهش هوس مواد مخدر

مصرف نادرست و با دوزهای بالای داروهای گیاهی مؤثر در ترک اعتیاد عوارض جانبی زیادی از جمله تشنج، کما، اختلالات بینایی، افزایش حرارت بدن به دلیل کاهش تعریق و یبوست، مشکلات گوارشی، سرگیجه، حساسیت و بروز بیماری های قلبی و عروقی است. ترکیب مواد شیمیایی می تواند عوارض بدی برای فرد مصرف کننده داشته باشد و از آن جایی که برخی داروهای گیاهی ترک اعتیاد ترکیبات مشخص و معلومی ندارند و درمان عوارض آن ها کار بسیار دشواری است.

اعتیاد به مواد مخدر تلفات قابل توجهی بر منابع فیزیکی بدن وارد می کند و این کاهش می تواند باعث ایجاد احساس ناخوشایندی در فرد مصرف کننده شود و ممکن است در طول دوره بهبود و درمان اعتیاد، هوس شدید ایجاد کند. افزودن برخی گیاهان مفید به رژیم غذایی می تواند به بازیابی تعادل بدن کمک کند. هوس ها تهدیدی برای از بین بردن روند بهبودی اعتیاد به مواد مخدر هستند.

غلبه بر اعتیاد و هوس مواد مخدر از طریق زندگی سالم

بخشی از بهبودی بیماری اعتیاد بر بازسازی توانایی مقابله با استرس با استفاده از مکانیسم های سالم به جای اعتیاد متمرکز است. گام مهم دیگر کمک به بدن برای بازگشت به وضعیت سالم و شکوفا است، بدن برای زندگی سالم به مواد مغذی، ویتامین ها و فعالیت مورد نیاز احتیاج دارد.

بازگرداندن تعادل بدن بعد از ترک اعتیاد

وابستگی به مواد مخدر یا الکل بدن را به شدت از تعادل خارج می کند، و بازگرداندن این تعادل در دوران ترک اعتیاد می تواند فرآیندی ناراحت کننده باشد. همان طور که از اتکای خود به یک ماده مخدر خاص دور می شوید، احتمالاً همچنان هوس مصرف آن را تجربه خواهید کرد، زیرا بدنتان به آرامی دوباره تنظیم می شود. با این حال، افزودن یا افزایش مصرف برخی ویتامین ها و مواد مغذی می تواند به کاهش هوس و بازیابی سلامت شما کمک کند.

داروهای گیاهی و مکمل ها

هر دو شکل سنتی و مدرن طب، انواع گیاهان را به دلیل خواص مفید برای غلبه بر اعتیاد شناسایی کرده‌اند. بسیاری از این ها را می توان در فروشگاه ها یا داروخانه ها خریداری کرد تا بتواند در کاهش هوس، بازیابی سلامت اندام ها یا مدیریت علائم ترک اعتیاد مؤثر باشد.

گیاهان دارویی برای کاهش هوس مواد مخدر

گیاهان مفید بالقوه برای کاهش هوس مواد مخدر

  • خار مریم
  • کودزو
  • شیرین بیان
  • کاوا
  • فلفل هندی
  • قاصدک
  • مخمر سنت جان
  • گل شور
  • گیاه مهر طلایی
  • جینسینگ

ویتامین ها و مواد مغذی برای ترک اعتیاد

اعتیاد بدن به مواد مخدر، شما را از مواد مغذی کلیدی مورد نیاز برای حمایت از عملکرد سالم اندام، خلق و خوی مثبت و انرژی کافی برای گذراندن روزهایتان تخلیه می کند. افزودن آگاهانه این موارد می تواند دنیایی از تغییرات را در بهبودی و سلامت بلندمدت شما ایجاد کند.

ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی کلیدی مؤثر در ترک اعتیاد 

ویتامین ب: اغلب در زمان اعتیاد به مواد مخدر کاهش می یابد، این ویتامین به بهبود عملکرد مغز و حافظه کمک می کند، به خواب کمک می کند، اضطراب را کاهش می دهد و به هضم غذا کمک می کند. 
اسیدهای آمینه: مصرف مکمل‌های اسید آمینه می‌تواند به بازیابی مواد شیمیایی مغز و کاهش هوس مصرف مواد مخدر کمک کند. 
روی: به بهبود عملکرد مغز، کبد و سیستم ایمنی کمک می کند.
آهن: سر درد، انرژی پایین و افسردگی را کاهش می دهد.
کلسیم و منیزیم: به تقویت خلق و خو، بهبود عملکرد اعصاب و ارتقای سلامت استخوان و ماهیچه کمک می کند.
امگا 3: این اسیدهای چرب ضروری به مدیریت اضطراب، افسردگی و تثبیت خلق و خوی کمک می کند، همچنین التهاب را کاهش می دهد و عملکرد عصبی را بهبود می بخشد.