مرحله آخر ترک سیگار

آن چه ترک سیگار را مشکل می کند شک کردن و انتظار کشیدن است. اگر برای ترک سیگار شک و تردید به خود راه بدهید خود را در موقعیت باخت قرار خواهید داد. اگر میل شدید به سیگار داشته باشید و نتوانید این میل را ارضا کنید احساس بدبختی خواهید کرد اما با کشیدن سیگار بدبختی شما بیشتر می شود. مهم نیست که از چه روشی برای ترک سیگار استفاده می کنید، هدف شما برای ترک سیگار مهم است.

کشیدن آخرین نخ سیگار

پس از تعیین زمان برای ترک سیگار اکنون آماده اید تا آخرین نخ سیگار را بکشید اما قبل از آن باید به نکاتی توجه کنید که بسیار ضروری است اول این که به موفقیت خود اطمینان داشته باشید و دوم این که از این که می خواهید سیگار را ترک کنید احساس بدبختی و بیچارگی می کنید یا از این که در شرف انجام کار فوق العاده ای هستید احساس خوبی دارید. چنان که در این موارد هنوز تردید دارید، هنوز برای ترک سیگار آماده نیستید.

رهایی از دام دخانیات

به خاطر داشته باشید که شما در ابتدا هرگز قصد آن نداشتید که به دام دخانیات بیفتید. اما این دام به گونه ای طراحی شده است که شما را تا آخر عمر گرفتار سازد. برای رها شدن لازم است در تصمیم خود قاطع باشید و با خود عهد کنید که این آخرین سیگار است. فراموش نکنید، تنها دلیلی که به خاطر آن می خواهید سیگار را ترک کنید، عشق عمیق شما به رهایی از دام دخانیات بوده است. با خود عهد کنید که با خاموش کردن آخرین سیگار، حال چه آسان چه مشکل، هرگز سیگار دیگری روشن نخواهید کرد.

مرحله آخر ترک سیگار

تصمیم به ترک سیگار مساوی با پیروزی است

شاید برای ترک دخانیات نگران باشید، چون قبلاً هم چندین بار قسم خوردید که ادامه ندهید اما هنوز هم سیگار می کشید و یا نگران تحمل ضربه روحی ترک اعتیاد به نیکوتین باشید. به هر حال نگران نباشید، بدترین اتفاقی که ممکن است بیفتد شکست است که در آن صورت هم نه تنها چیزی را از دست نمی دهید، بلکه دست آوردهای فراوانی نصیبتان می گردد، اما سعی کنید حتی فکر شکست را از سر بیرون کنید. واقعیت این است که ترک کردن سیگار نه تنها بی نهایت آسان است، بلکه دوره ترک حقیقتاً می تواند بسیار لذت بخش باشد. این بار فرق می کند چرا که شما از آسان ترین روش استفاده می کنید. فقط باید دستورالعمل های ذیل را دنبال کنید:

دستورالعمل های جادویی ترک سیگار

  • همین حالا به طور جدی عهد ببندید که دیگر سیگار نکشید و به آن پایبند باشید.
  • با آگاهی کامل و با دقت آخرین سیگار را روشن کنید، سم کثیف را به اعماق شش هایتان فرو ببرید و از خود بپرسید که واقعاً چه لذتی از این عمل نصیبتان می شود.
  • آخرین سیگار را با این احساس که هرگز نباید سیگار دیگری روشن کنید و یا این که دیگر اجازه ندارید این کار را انجام دهید، روشن نکنید. شما می باید احساس خوشحالی کنید و به خود بگویید که چه قدر عالی است، آزاد شده اید، دیگر برده نیکوتین نیستید.
  • بدانید که تا چند روزی مقداری نیکوتین مخرب در معده تان می ماند که ممکن است فقط میل به کشیدن سیگار را در شما زنده نگه دارد. از آن جایی که حدود سه هفته طول می کشد که تا میل شما به نیکوتین از بین برود، افراد سیگاری تصور می کنند که پس از خاموش کردن آخرین سیگار بدنشان هنوز نیکوتین می طلبد. بنابراین آن ها برای مقاومت در برابر وسوسه در طول ترک سیگار می باید از نیروی اراده استفاده کنند. این چنین نیست، در واقع بدن طلب نیکوتین نمی کند این فقط ذهن ماست که تمنای دریافت نیکوتین دارد چنان چه چند روز هوس کشیدن سیگار به سراغتان بیاید ذهن شما انتخاب ساده ای دارد یا آن احساس را بدون فریب و واقعاً همان طوری که هست درک می کند. یعنی می فهمد این احساس یک احساس پوچ و فریبنده است که با نخستین سیگار شروع و با سیگارهای بعد تقویت خواهد شد. در این حالت کافی است بگویید که چه قدر عالی است که اکنون یک فرد غیر سیگاری هستید.