فقط یک پک سیگار

برخی از مشاغل پر از فشار روانی و در عین حال بخش زیادی از آن ها یکنواخت و ملامت آور است. در طول ترک اعتیاد با استفاده از شیوه نیروی اراده به دلیل این که اعتیاد فرد به صورت اصولی درمان نشده است، زمان های طولانی را صرف غصه خوردن در مورد محرومیتش از سیگار می کند که باعث تشدید احساس افسردگی در وی می شود. باز هم اگر برداشت شخص از موضوع ترک سیگار درست باشد می تواند به راحتی بر این مشکل غلبه کند.

فلاکت اکثر افراد سیگار

فقط پک سیگار، باعث فلاکت اکثر افرادی است که با استفاده از شیوه نیروی اراده سعی در ترک سیگار دارند آن ها سه یا چهار روز را پشت سر می گذارند، سپس یک نخ یا یکی دو پک می زنند تا مشکلشان حل شود. این افراد از تأثیر مخرب این عمل در روحیه خود بی خبرند برای اکثر افراد سیگاری آن نخستین پک مزه خوبی ندارد و این باعث می شود که آن ها با خود بگویند که چه خوب است که لذت بخش نبود پس هوس سیگار کشیدن را از دادم. در واقع عکس این قضیه صادق است.

کسب لذت از طریق سیگار

این امر را خوب به ذهنتان بسپارید که سیگار هیچ وقت لذت بخش نبود و سیگار کشیدنتان نیز به خاطر کسب لذت نبود چنان که افراد سیگاری اگر به خاطر کسب لذت سیگار می کشیدند هرگز بیش از یک نخ سیگار دود نمی کردند. تنها دلیلی که چرا سیگار می کشیدید این بود که هوس نیکوتین را برطرف کنید. فکر کنید که وقتی در حال ترک سیگار، چند روز سیگار نکشید اما همان یک نخ یا یک پک باعث می شود تا هیولای درونتان زنده بماند. همین اندک تزریقی که بدن دریافت می کند به ضمیر نیمه هوشیار شما این پیام را می دهد که تمام زمینه سازی های شما برای ترک سیگار متزلزل شده است. سپس صدای ضعیفی در پس ذهنتان خواهد گفت که علی رغم تمام دلایل، سیگار چیز با ارزشی است من یک نخ دیگر می خواهم.

یک پک کوچک سیگار دو اثر زیان بار دارد

  • باعث زنده نگه داشتن هیولای کوچک نیکوتین در بدن شما می شود.
  • بدتر آن که همین یک پک باعث زنده نگه داشتن هیولای بزرگ در ذهنتان می شود با زدن پک اول، پک بعدی آسان تر خواهد بود. به خاطر داشته باشید که در لحظه نخست فقط یک سیگار است که بسیاری از افراد را سیگاری می کند. 

فقط یک پک سیگار

دلایل تعیین کننده آسانی ترک سیگار  

مجموعه دلایلی که تعیین می کنند هر فرد سیگاری چگونه می تواند آسان سیگار را ترک کند بی نهایت است به دلیل آن که هر کدام از ما شخصیت، شغل، وضعیت خصوصی و زمان بندی خاص خود را دارد. شاید برخی از مشاغل مانند پزشکان، رانندگان یا زنان خانه دار عمل ترک اعتیاد را سخت تر می کند اما با از بین رفتن شستشوی مغزی نباید این چنین باشد.

دلایل قوی مشاغل پر تنش برای ترک نکردن سیگار

مثلاً ترک سیگار برای پزشکان مشکل تر از بقیه افراد است. اکثر ما تصور می کنیم که این کار برای پزشکان آسان تر باشد چون آن ها از عوارض مصرف دخانیات آگاهی بیشتری دارند و هر روز شاهد نمونه هایی از قربانیان این صنعت می باشند. اگر چه دانستن این موضوع دلایل قوی تری برای ترک سیگار به ظاهر ارائه می دهد اما به هیچ عنوان انجام این کار را آسان تر نمی سازد. اطلاعات فراوان در مورد مضرات سیگار باعث ایجاد ترس در فرد می شود که این امر یکی از شرایطی است که در آن نیاز به سیگار کشیدن را احساس می کنیم. شغل یک پزشک فوق العاده پر تنش است. هنگامی که او مشغول کار است قادر نیست تنش های مضاعف درد و رنج نکشیدن سیگار را رها کند.