محرک های بیماری روانی

درمان سوء مصرف مواد مخدر و بیماری‌های روانی جنبه‌های ذاتی درمان برخی از بیماران است که نیاز به تطبیق دارد. تشخیص دوگانه به وضعیتی اطلاق می‌شود که در آن یک فرد هم مشکل سلامت روان و هم مشکل سوء مصرف مواد مخدر دارد، مانند فردی که مبتلا به اختلالات دوگانه تشخیص داده شده است. این امر ارتباط بین این دو بیماری را بیشتر تقویت می کند، که به عنوان یک جفت برای تسکین کسانی که از آن ها رنج می برند عمل می کنند.

مصرف داروهای محرک

بنزودیازپین‌هایی مانند زاناکس و والیوم ممکن است به بیماران مبتلا به حملات اضطرابی کمک کند تا علائم خود را در هنگام وقوع آرام کنند یا با جلوگیری از شروع حملات اضطرابی در وهله اول، حملات را کاملاً متوقف کنند.

با این حال، بیماری که از محرک های آدرال، کریستال مت یا کوکائین برای افزایش انرژی استفاده می کند، انگیزه ندارد.

برخی از بیماران کم خواب که از قرص های خواب آور آگاه هستند و می دانند که خواب را بهبود می بخشند، از قرص های خواب سوء استفاده می کنند.

خود درمانی با داروهای محرک

بیماری که یاد نگیرد از این موقعیت ها اجتناب کند، ممکن است در نهایت به سمت خود درمانی سوق داده شود. مفهوم سوء مصرف مواد مخدر دلالت بر این دارد که شخصی به معنای دقیق کلمه خود درمانی کرده است. به این ترتیب، سوء مصرف مواد به زودی خود را در خوددرمانی نشان می دهد. مشاهده شده است که خوددرمانی در بین افراد مبتلا به بیماری روانی شایع است.

افزایش شانس خوددرمانی

هنگامی که یک بیمار شروع می کند به مسائل پزشکی خود به عنوان روزنه ای برای تعیین درمان خود نگاه می کند، این فقط یک مسئله زمان است که شروع به سوء استفاده از موادی می کند که برای او مفید است. یک بیمار روانی در هر دسته ای که قرار می گیرد، یافتن این مواد برای خوددرمانی او بیشتر مضر است تا مفید. الکل، مواد مخدر، نیکوتین، ماری جوانا و غیره، فقط راه حل های موقتی هستند. علائم زمینه ای سلامت روان تنها می تواند راه حل های دائمی را از طریق درمان های پزشکی حرفه ای دریافت کند.

این داروها مشکلات روان پزشکی زمینه ای را برطرف نمی کنند زیرا اثرات آن ها فقط آنی است. هنگامی که بیمار به این مرحله از رشد رسید، در برابر مشکلات سلامتی جدیدی که در دراز مدت بر او تأثیر می گذارد آسیب پذیرتر می شود. در نتیجه، شدت علامت یا علائم سلامت روان اغراق‌آمیز می‌شود که منجر به احتمال بیشتری برای تظاهر شدید علائم می‌شود.

محرک های بیماری روانی

اثر سوء مصرف مواد مخدر به عنوان محرک بیماری روانی

امکان نمایش علائم مختلف شرایط سلامت روان وجود دارد زیرا برخی از مشکلات سلامت روان ممکن است زمانی که وجود ندارند ظاهر شوند. در میان سایر مواد، می توان از هر یک از مواد مخدر رایج سوء استفاده کرد. همچنین ثابت شده است که افرادی که برای مدت طولانی از مواد مخدر سوء مصرف می کنند به تدریج به بیماری های روانی مبتلا می شوند. سایر داروها ممکن است باعث بروز علائم روانشناختی مشابه علائم ناشی از داروهای تجویزی شوند.

اغلب اتفاق می افتد که بیماری هایی مانند بیماری های روانی علاوه بر سوء مصرف مواد مخدر، به دلیل ترکیبی از عوامل از جمله ژنتیک ایجاد می شوند.

برخی دیگر از محرک های بیماری روانی

  • فشار روحی
  • مورد سوء استفاده قرار گرفتن
  • یک اتفاق آسیب زا
  • سابقه خانوادگی

یک اختلال روانی می تواند علائم دیگری را به همراه داشته باشد.

این مواد می توانند سمی باشند یا حاوی مواد شیمیایی سمی باشند. تا همین اواخر، مردم فکر می کردند که غذای معمولی می خورند و هیچ ویتامینی دریافت نمی کنند. اگر فرد تحت تأثیر دارو باشد، ممکن است علائم یک بیماری زمینه ای شدیدتر ظاهر شود. مواردی وجود داشته است که سوء مصرف کننده به دلیل موادی که سوء مصرف می کند، علائم بیماری خود را دارد.

با این حال، مواد دیگری مانند ویتامین ها و مواد معدنی می توانند این علائم را از بین ببرند. فرد مضطرب پس از مصرف الکل آرام می شود و می تواند با موقعیت های اجتماعی کنار بیاید. مواد مسموم کننده زمانی که از بین بروند خطرناک هستند. هنگامی که بیمار هوشیار می شود، علائم اضطراب ممکن است با شدت کامل باشد.

در نتیجه این اطلاعات، مشاهده می کنیم که این علائم به دلیل بروز همزمان اختلالات سلامت روان وجود دارد. متخصصان پزشکی از روش‌ها و اشکالی استفاده می‌کنند که شامل استفاده از این مواد برای درمان بیماری‌های روانی نمی‌شود و سوء مصرف مواد مخدر می‌تواند منجر به بسیاری از موقعیت‌های مضر شود، حتی زمانی که به عنوان درمانی برای بیماری‌های روانی استفاده شود.