کشیدن سیگار بعدی یعنی انتخاب اعتیاد

سیگار کشیدن مثل ابری است که حواس شما را در هاله ای از ابهام قرار می دهد، همین که آن را درک کنید می توانید از یک زندگی روشن که لایقش هستید لذت ببرید. با ترک سیگار ریسک ابتلا به انواع بیماری های خطرناک را در خود و افراد خانواده تان گایین می آورید.

تنها راه بازگشت به حس رضایتمندی، این است که سیگار بعدی را نکشید. تنها زمانی که اخیراً احساس کرده اید غیر سیگاری هستید زمانی بوده است که سیگار کشیده اید. چون این تنها زمانی بوده که این میل شدید پوچ را تسکین داده اید.

پس از آگاه شدن نمی توانید دوباره همان سیگاری غافلی باشید که قبلاً بودید. اگر چنین کنید بدان معناست که می خواهید زود بمیرید. از احساس پوچی خوشتان می آید و تمایل شدید به برده بودن دارید. بدان معناست که از اینکه سرتان کلاه بگذارند و تیغتان بزنند لذت می برید.

سوالاتی که در مورد سیگار باید از خود بپرسید

آیا می خواهید پوستتان به سرعت پیر شود. آیا می خواهید هر وقت از پله ها بالا می روید به نفس نفس بیفتید؟ آیا دوست دارید هم بدبخت و فلک زده و بیچاره شوید و هم هزینه مالی گزافی پرداخت کنید؟ اگر به سیگار کشیدن ادامه دهید، آیا وقتی در بستر مرگ دراز بکشید آرزو خواهید کرد، ای کاش سیگار بیشتری می کشیدید یا سیگار کشیدن را مشکلی خواهید دانست که هیچ گاه قادر به ترکش نشدید؟

تصمیم درست در مورد کشیدن سیگار

هر که هستید و در زندگی هر کاری می کنید می توانید تصمیم بگیرید شرایط را برای خود و اطرافیانتان بهتر کنید. شاید در حال حاضر کارهایی انجام می دهید ولی می دانید که اگر سیگار نکشید آن ها را بهتر و بیشتر انجام خواهید داد . . . و انرژی و اعتماد به نفسی بیش از همیشه خواهید داشت.

در حال حاضر در هر وضعیتی هستید لااقل به عنوان یک سیگاری سابق، آن تردید و ترس را که مثل هاله ای از ابر تیره در بالای سرتان سنگینی می کرد نخواهید داشت.

کشیدن سیگار بعدی یعنی انتخاب اعتیاد

اعتیاد به نیکوتین

سیگار کشیدن، ابزار انتخاب برای انتقال نیکوتین به داخل جریان خونتان است. تا امروز آن را عامل لذت و خوشی می دانستید، ولی حالا فهمیده اید که خلافش صحیح است.

اگر برچسب های نیکوتین به بدنتان بچسبانید آدامس نیکوتین دار بجوید، یا افشانه های تنفسی پلاستیکی را بمکید، فقط دارید درد حاصل از سیگار کشیدن را طولانی میکند. فکر میکنید دیگر روش های جایگزین که برای وارد کردن نیکوتین به داخل بدن از آن ها استفاده می شود کدام ها هستند؟

شادی شرکت های تولید توتون از اعتیاد شما

روز ابداع جایگزین های نیکوتینی، روز جشن و شادی شرکت های تولید توتون بوده است. کار آن ها معتاد نگه داشتن شماست، و همه این ابزار های متفاوت صرفاً وسایل دیگری برای ادامه اعتیاد شما به نیکوتین است.

هرگونه تلاش برای ترک تدریجی سیگار و در عین حال حفظ ماده مخدر در بدن، فقط باعث طولانی شدن درد و عذاب می شود و پیام غلطی را به مغز می رساند که از گول خوردن به وسیله این ماده مخدر به تنگ آمده اید و دیگر نمی خواهید تحملش کنید.

ترک سیگار

مرحله بعدی پس از ترک سیگار این است که به راه هایی فکر کنید که با آن ها می توانید به دیگرانی که می خواهند سیگار را ترک کنند. وقتی به این درک می رسید که دیگر اصلاً نمی خواهید سیگار بکشید حس بسیار لذت بخشی به شما دست می دهد.