نخ کشی سیگار

فردی که هرگز به دام دخانیات نیفتاده است نباید به این امر مغرور باشد. او فقط به لطف خدا سیگاری نشده است. تمام افراد سیگاری مطمئن بودند که هرگز به دام نخواهند افتاد و هستند بعضی از افراد غیرسیگاری که همچنان به نخ کشی ادامه می دهند.

حسادت به نخ کشی سیگار

سیگاری‌های قهار به نخ کش ها حسادت می کنند. حتماً با افرادی برخورد کرده اید که می گویند می توانند یک هفته هم سیگار نکشند بدون آن که این موضوع آن ها را اذیت کند، اما باید بدانید که آن ها به خود می گویند که ای کاش من هم می‌توانستم سیگار را ترک کنم. قبول این حرف مشکل است اما حقیقتاً هیچ فردی از سیگار کشیدن خود خوشحال نیست. هرگز فراموش نکنید که هیچ فرد سیگاری خودش اراده نکرده که یک سیگاری باشد. همه افراد سیگاری احساس نادانی می‌کنند برای همین است که آن ها با تلاشی بیهوده برای توجیه نادانی خود مجبورند به خود و دیگران دروغ بگویند. ترک سیگار اراده محکمی نیاز دارد.

افراد به کم کشیدن سیگار افتخار می کنند

افراد سیگاری به کم کشیدن سیگار خود افتخار می کنند، اگر این معیار درستی باشد مطمئناً افتخار واقعی آن است که اصلاً سیگار نکشند. وقتی یک فرد سیگاری می گوید، من می توانم یک هفته سیگار نکشم و این امر مرا اذیت نمی کند، در واقع در تلاش است که هم خودش و هم دیگران را متقاعد کند که هیچ مشکلی ندارد. در واقع آن چه که وی می خواهد بگوید این است که من موفق شده ام که یک هفته تمام سیگار نکشم.

پایین آمدن انگیزه ترک در نخ کش ها

وی نیز مانند همه افراد سیگاری امید آن دارد که پس از سپری شدن این یک هفته شاید بتواند بقیه عمر، خود را از کشیدن سیگار نجات دهد اما وی فقط توانست یک هفته دوام بیاورد. اکنون تصور کنید که پس از یک هفته یک نخ چقدر برایش ارزشمند است. نخ کش ها خیلی بیشتر از سیگاری های قهار اسیر سیگار می شوند زیرا نه تنها تصور پوچ لذت بردن از سیگار در آن ها قوی تر می شود بلکه به خاطر پایین بودن احتمال آسیب دخانیات در آن ها انگیزه کمتری برای ترک سیگار دارند.

نخ کشی سیگار

عوامل مهمی که مانع افراد کشیدن سیگارهای زیاد در افراد سیگاری می شود

سه عامل مهمی که مانع افراد سیگاری از کشیدن سیگار های زیاد می شود عبارتند از پول، سلامت و انضباط.

پول: خیلی ها برای این کار توان مالی ندارند.

سلامت: برای تسکین دادن درد و رنج ناشی از نکشیدن سیگار ما مجبور به استفاده از این سم هستیم. توانایی مقابله با این سم در هر فرد در زمان ها و موقعیت های مختلف زندگی فرق می‌کند. این امر به عنوان یک عامل محدود کننده و بازدارنده خودکار عمل می‌کند.

انضباط: این مورد به وسیله جامعه، شغل فرد سیگاری، دوستان و آشنایان، بر وی تحمیل می‌گردد. همیشه آتش به آتش سیگار کشیدن یک ضعف طلقی می‌شود. سوالی که پیش می آید این است که چگونه بعضی از افراد سیگاری می توانند مصرف شان را تا ۱۰ یا ۱۲ نفر در روز کاهش دهند. بیشتر افراد سیگاری توانایی جسمی آتش به آتش سیگار کشیدن را ندارند. برای این کار فرد سیگاری باید ریه‌های خیلی قوی داشته باشد.

بعضی از افراد (۵ نخ در روز کش) که مورد حسادت سیگاری های قهار می‌باشند به این علت روزی پنج نفر می‌کشند که یا از نظر جسمی توانایی مصرف بیش از آن را ندارد و یا نمی‌تواند از لحاظ مالی از عهده هزینه آن برآمده، یا به خاطر شغلشان، جامعه یا ترس از این که بیشتر اسیر سیگار نشوند به خود اجازه نمی‌دهند که بیش از پنج نخ سیگار بکشند.