مضرات مشروبات الکلی

با کمال تاسف نوشیدن مشروبات الکلی سخت در میان جوانان رواج یافته است و آن ها الکل را به عنوان پناهگاهی برای فرار از زندگی کسل کننده خود تلقی می کنند. نتیجه تحقیقات انجام شده این است که جوانان بسیاری امروزه به نوشیدن مشروبات الکلی علاقه نشان می دهند و از میان آن ها بیست تا سی درصد معتاد شده اند. افزایش مدام جنایات خیابانی یکی از نشانه های توسعه روز افزون مصرف الکل است و پرونده های موجود در سازمان های امنیتی نشان می دهد که بیشتر مسببین جنایات خیابانی معتاد به الکل بوده اند.

مصرف نوشیدنی های الکلی باعث بدبختی ها و فجایع و بلایای بی شماری می شود که هیچ کس نمی تواند منکر آن باشد. الکل در واقع موقعی مورد سوء استفاده قرار می گیرد که به صورت نوشیدنی های الکلی مصرف شود. زمانی که بشر توانست مشروبات الکلی را بسازد و به عنوان نوشیدنی مصرف کند دچار خطرات و بلایای عظیمی گردید که در نتیجه در تمام مذاهب مصرف آن ممنوع گردید و درباره خطرات اجتماعی آن کتاب ها نوشته شد. مصرف الکل حتی به میزان کم، سلول های مغزی را خراب می کند.

نظرات پزشکان متخصص در مورد الکل

چندی پیش، یک بار دیگر پزشکان متخصص از چهار گوشه جهان برای شرکت در کنگره جهانی مبارزه با الکل و الکلیسم اجتماع کردند بار دیگر زنگ های خطر را به صدا درآوردند و از همه سو به بشر امروز هشدار دادند که الکل دشمن شماره یک مغز است حتی مصرف کم الکل می تواند ضایعات مغزی بسیاری را سبب شود.

نابودی سلول های مغز با نوشیدن الکل

وقتی انسان از نوشیدن مقدار کم الکل احساس لذت و شادمانی می کند نمی داند به نابودی سلول های مغزی خود کمک می کند (ضایعات مغزی ناشی از خوردن مواد الکلی اجتناب ناپذیر است). مصرف زیاد الکل چنان تغییراتی را در خون و رگ ها سبب می شود که سلول های مغزی دچار کمبود اکسیژن می شوند و از بین می روند، یا آن قدر به آن ها صدمه می زند که شخص را دچار اختلالات مغزی می کند.

کاهش جریان خون در بدن با نوشیدن الکل

ورود الکل به خون گاه به شدت از جریان یافتن خون در بدن جلوگیری می کند. دیده شده است پاره مواقع به لخته شدن خون منتهی می گردد. متاسفانه تا کنون کوشش های زیادی برای مبارزه با الکلیسم که قربانبان آن روز افزون است با مشکل مواجه شده و مدام بر تعداد افراد الکلیسم اضافه می شود.

مضرات مشروبات الکلی

اختلال در کار سلول های مغز با نوشیدن الکل

در حال حاضر میلیون ها نفر در سراسر جهان معتاد به الکل شده اند، بحث در این است که متاسفانه تمام مردم خیال می کنند مصرف الکل به میزان کم نه تنها خطری ندارد بلکه شاید ضروری نیز به نظر برسد. بعضی ها چنین می پندارند که اگر فقط در مجالس لبی تر کنند گرفتار اعتیاد نمی شوند، یا الکل در آن ها ضایعات مغزی به وجود نمی آورد در حالی که تحقیقات وسیعی که در این زمینه شده است نشان می دهد که مشروبات الکلی حتی به میزان بسیار کم سبب اختلال در کار سلول های مغزی می شود.

الکل دشمن انسان است

الکل بی شک از خطرناک ترین دشمنان بشر است و آن هایی که به خیال خود گاه و بی گاه کمی مشروب می نوشند در معرض خطرات ناشی از وجود این دشمن قرار دارند. اولین نتیجه اعتیاد به الکل فراموشی است و به دنبال آن از دست دادن شغل و روابط اجتماعی است. تحقیقات نشان می دهد که افراد معتاد به الکل پس از مدت کوتاهی دچار فراموشی می شوند، از پیشرفت بازمی مانند، از کار خود دلسرد می شوند و آخرالامر کار و شغل خود را از دست می دهند و همین امر سبب می شود که بیشتر از پیش به الکل پناه ببرند.