مصرف مواد مخدر برای درمان بیماری ها

تجربه نشان داده حتی قوی ترین و موفق ترین افرادی که به مصرف مواد مخدر پرداخته اند، به تدریج ناتوان و ناتوان تر شده و در استفاده از توانایی های خود با مشکلات سنگینی مواجه شده و در نهایت به حاشیه جامعه رانده شده اند.

مصرف مواد مخدر برای درمان بیماری ها مناسب است

گاهی اوقات به غلط این گونه صحبت می شود که مصرف مواد مخدر درمان کننده یا پیشگیری کننده از بعضی بیماری هاست. در بعضی موارد به غلط گفته می شود که در بعضی موارد مصرف مواد مخدر به ویژه تریاک برای درمان برخی بیماری های خاص تجویز می گردد. به خصوص عده ای از مردم به غلط فکر می کنند مصـرف تریاک برای قلب خوب است و یا بیماری های قلبی را درمان می کند. کلیه این باورها اشتباهند. در بسیاری از موارد فردی که در حال مصرف تریاک است سکته قلبی کرده ولی به علت از کار افتادن گیرنده های درد اصلاً متوجه نشده تا زمانی که پزشک دستور آزمایش های جانبی را داده است. به این ترتیب علیرغم مصرف تریاک نه تنها از بیماری او کاسته نشده و قلبش سالم تر نشده بلکه دچار سکته نیز شده و خطرناک است که فرد اصلاً متوجه سکته نشده تا بتواند اقدامات درمانی مناسب را انجام دهد.

باور غلط در مورد درمان بیماری با تریاک

حداقل در طی صد سال اخیر که مطالعات وسیعی در مورد مواد مخدر مختلف و اثرات آن ها در جهان انجام شده، هیچ مطالعه ای نشان نداده که مصرف مواد مخدر و به خصوص تریاک جنبه درمانی داشته است. هر آن چه جنبه درمانی و دارویی دارد به صورت قرص یا شـربت یا سایر داروها درآمده است. توصیه مصرف مواد مخدر از سوی پزشک یا کارکنان بهداشتی امری کاملاً غلط و غیرمسـئولانه است. هیچ مطالعه ای نشان نداده که مصرف مواد مخدر و به خصوص تریاک جنبه درمانی داشته است.

مصرف مواد مخدر برای درمان بیماری ها

مصرف مواد مخدر فکر را باز می کند

در بعضی موارد این گونه در مورد مواد مخدر گفته می شـود که مواد مخدر می توانند به رشد تفکر انسان کمک کنند و با مصرف آن ها فرد می تواند از نیروی تفکر بهتر استفاده کند. این باور به خصوص در میان مصرف کنندگان سیگار نیز بسیار شایع است که به هنگام رو به رو شدن با یک مسئله ابتدا به خود فرصت می دهند یک سیگار می کشند و سپس به سراغ حل آن مسئله می روند و بسیار معتقدند که مصرف سیگار تفکر آن ها را بهتر می کند. این باور به صورت های مختلف در مورد سایر مواد مخدر نیز وجود دارد و مثلاً یک نویسنده معتقد است که با مصرف تریاک بهتر می تواند بنویسد و مواردی از این قبیل که اشتباه است. حقیقت آن است که زمانی که صرف تهیه، جستجو و آماده سازی مواد مخدر می شود و همچنین زمانی که صرف عوارض جسمانی و روانی مواد مخدر و گرفتاری های ناشی از مصرف مواد مخدر می شود اگر صرف تفکر شود به مراتب اثربخشی بالاتری دارد.

مصرف مواد مخدر برای تفکر و خلاقیت مفید است

در هیچ مؤسسه تعلیم و تربیتی توصیه نشده که برای تفکر مواد مخدر مصرف شود در حالی که توصیه می شود فرد خوب بخوابد، تغذیه خوبی داشته باشد، از مواد خوراکی خاصی استفاده کند و استراتژی های مختلفی به او آموخته می شود. همچنین بهترین مؤسسات پژوهشی، علمی و دانشگاهی هیچ گاه افرادی را که مصرف کننده مواد مخدر باشند، جذب نمی کنند و در صورتی که بدانند او مواد مخدر خاصی را مصرف می کند حتی او را اخراج می کنند. این حقایق کاملاً متضاد با این باور رایج است که مصرف مواد مخدر می تواند فکر انسان را باز کند. امروزه، جهان به ذهن های سالم و قوی برای پیشبرد علم و دانش نیاز دارد نه ذهنی که در اثر مصرف مواد مخدر، الکل و سیگار دچار بیماری و مشکلات شدیدی شده باشد و روز به روز فرد را به طرف ناتوانی، نیازمندی و بیماری پیش برد.