مصرف مواد برای حل مشکلات جنسی مفید است

یکی دیگر از باورهای غلطی که در مورد مصرف مواد مخدر وجود دارد این است که برخی افراد بر این باورند که مصرف مواد مخدر برای برطرف کردن مشکلات جنسی مفید است!

بسیاری از افراد فقط بخاطر این باور نادرست، به یک معتاد تبدیل شده اند اما رابطه جنسی و زناشویی خود را مختل کرده اند و در مواردی این مشکلات به طلاق نیز منجر شده است.

واقعیت این است که اگر از هر نوع مواد اعتیادآور مانند آرام بخش ها، مواد محرک و مواد توهم زا استفاده شود، عملکرد جنسی مختل خواهد شد.مثلأ وقتی برای انزال زودرس از تریاک استفاده می شود، شاید در کوتاه مدت باعث کاهش اضطراب و حل مشکل شود، اما اولاً با مصرف مواد اختلال انزال زودرس درمان نمی شود و حتی در نبود مواد، شدیدتر هم می شود و ثانیاً در دفعات بعدی رابطه جنسی، فرد شدیدأ وابسته به این مواد می شود و بدون آن به هیچ وجه لذتی از رابطه نخواهد برد.

به علاوه، هر بار باید این مواد بیشتر مصرف شود تا اوج لذت جنسی فراهم گردد و نتیجه ی آن اعتیاد خواهد بود که پس از آن ، رابطه جنسی و خانواده و بسیاری از مسائل دیگر برای فرد بی معنا می شوند و فقط به دنبال لذت ناشی از مصرف مواد مخدر خواهد بود.

مواد توهم زا نیز علاوه بر اینکه بسیار خطرناک می باشند و موجب بروز خشونت و آسیب جدی می گردند، باعث می شوند فرد میزان لذت حاصله از رابطه را غیرواقعی ارزیابی کرده و احساس کند بدون این مواد، رابطه جنسی هیچ لذتی ندارد و نهایتاً نتیجهً آن وابستگی خواهد بود.

اختلالات جنسی

مواد محرک نیز به خاطر اینکه باعث سر خوشی موقتی می شوند احتمالأ موجب افزایش لذت جنسی در برخی افراد می گردند. اما این مواد بخاطر ایجاد اختلال در هورمون ها و سیستم عصبی، باعث آسیب و پیدایش انواع اختلالات جنسی می شوند.

مصرف انواع مواد اعتیاد آور، در سه مرحله ی تمایلات جنسی، تحریک و ارگاسم ایجاد اختلال می کنند و بهتر آن است که به جای استفاده از این مواد، به درمان اختلالات جنسی روی آورد و مشکل را به طور دائمی حل نمود.

مسأله شرم و خجالت در فرهنگ ما باعث می شود بسیاری از افراد، سال ها دچار اختلالات جنسی باشند و این مشکل را با هیچ کس در میان نگذارند.

جهت مشاوره رایگان با شماره ٧٥۳٥٤-۰۲۱ تماس بگیرید

امروزه روش های درمانی خوبی برای مشکلات جنسی وجود دارد و با چند جلسه، می توان اکثر مشکلات جنسی را حل کرد. مورد دیگر، بحث تفاوت های فردی است که متأسفانه بسیاری از افراد از خود یا شریک جنسی خود انتظار بیش از اندازه دارند، در حالی که کم یا زیاد بودن دفعات رابطه جنسی در بیشتر موارد به تفاوت های فردی مربوط است و نه اختلال.

همچنین افزایش سن باعث کم شدن میل جنسی می شود که متناسب با آن باید انتظارات کاهش یابد.