فرآیند سم زدایی در بهبود اعتیاد به مواد مخدر

سم زدایی از مواد مخدر گام اساسی برای اکثر افراد برای پایان دادن به روند بهبودی و ترک اعتیاد است، اما اگر فرد معتاد همچنان از آن ها استفاده می کند، باید علائم ترک اعتیاد را تجربه کند. در فرآیند سم زدایی مواد مخدر، فرد ترک وابستگی فیزیکی را تجربه می کند. با این حال، انتقال‌دهنده‌های عصبی به طور معمول بلافاصله پس از فرآیند سم‌زدایی مصرف مواد مخدر به صفر برمی‌گردند و بازیابی کنترل و مدیریت میل شدید به مواد مخدر را دشوار می‌کنند.

فرآیند سم زدایی در بهبود اعتیاد به مواد مخدر ضروری است اما کافی نیست. اغلب در روایت این است که توانبخشی از مصرف غیرقانونی مواد مخدر به صورت تمثیلی به عنوان تجربه ای در یک سفر طولانی و دشوار، که البته می تواند تا یک عمر طول بکشد، نشان داده می شود، اگر چه این امر مسلماً اغراق آمیز است.

بهترین روش سم زدایی مواد مخدر

کارشناسان مواد مخدر معتقدند که سم زدایی از مواد مخدر باید در کلینیک های معتبر ترک اعتیاد انجام شود که به افرادی که تحت سم زدایی مواد مخدر هستند کمک کنند. علاوه بر برخورداری از مزایای خاص، مانند قرار گرفتن در یک برنامه سم‌زدایی که از نظر درمانی تنظیم شده است، که می‌تواند امکان زنده ماندن را برای بیماران فراهم کند، چندین آسیب نیز ممکن است رخ دهد.

خطرات سم زدایی مواد مخدر

همچنین توصیه می شود به خاطر داشته باشید که همه داروها را می توان سوء استفاده کرد. بنابراین، برای جلوگیری از احتمال سوء استفاده از سم زدایی دارو، باید دارو در اختیار افراد قرار گیرد. هنگامی که فردی احساس ناراحتی می کند یا علائم شدید ترک اعتیاد دارد، عدم تجویز داروهای تجویز شده برای کمک به روند ترک اعتیاد ممکن است بالقوه خطرناک و کشنده باشد.

داشتن یک سیستم حمایتی منسجم و قوی ضروری است تا اطمینان حاصل شود که بار عاطفی و روانی ناشی از سم‌زدایی مواد مخدر که پس از تکمیل فرآیند سم‌زدایی مواد مخدر متحمل می‌شوید، به حداقل می‌رسد یا از بین می‌رود.

نقش کلینیک ترک اعتیاد در سم زدایی موفق مواد مخدر

یک سیستم حمایتی قوی و منسجم به همان اندازه که بار تکمیل سم‌زدایی مواد مخدر شما را کاهش می‌دهد، به شما کمک می‌کند تا هر چه آسان تر بدن خود را از مواد مخدر پاک کنید. باید داروهایی در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد مثلاً که برای کسانی که افسردگی حاد و از دست دادن هدف در زندگی را پس از سم زدایی مواد مخدر تجربه می کنند، کاملاً ایمن باشد، مانند یک رژیم غذایی که به تعادل علائم ترک پس از اعتیاد به مواد مخدر کمک می کند و مکمل های غذایی برای تغییرات سالم در سلامتی پس از اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر.

فرآیند سم زدایی در بهبود اعتیاد به مواد مخدر

برنامه های فراتر از درمان اعتیاد

شرکت در کلاس سم زدایی دارویی برای بیمار جدی و لازم است. دیدگاه‌های روانی و اجتماعی و دیدگاه‌های اجتماعی واقعی نیاز به بازنگری و نظر فردی در رابطه با جنبه‌های روانی و اجتماعی اعتیاد به مواد مخدر دارند. فردی که یک برنامه درمانی با کمک دارو را تکمیل می کند، لزوماً پس از سم زدایی مواد مخدر، بهبودی کامل پیدا نکرده است.

شاید به این معنی باشد که قطعه متمرکز در پایان درمان برطرف شده است. پس از تکمیل برنامه، بیمار اکنون می تواند از دانش و مهارت های آموخته شده خود در طول درمان هنگام آماده سازی برای سم زدایی مواد مخدر در آینده، بهترین استفاده را ببرد.

در طی روش‌های سرپایی درمان اعتیاد پس از سم زدایی، اجتناب از عود اعتیاد بسیار مهم‌تر از درمان‌های قبلی است، زیرا بیماران پس از درمان معمولی برای سوء مصرف مواد مخدر مرخص می‌شوند. فردی که تحت بازپروری مواد مخدر قرار می گیرد باید پایه ای محکم برای زندگی خود ایجاد کند تا اگر در بدترین مرحله سم زدایی از مواد مخدر است، از ایجاد چالش های ذهنی و تکیه بر افراد غریبه دوری کنند.

علاوه بر این، بعد از سم زدایی مواد مخدر، برای کمک به بهبودی مؤثرتر و سریع تر بیماران اقدامات حمایتی متنوعی در دسترس می باشد.

اقدامات زیر را می توان برای تضمین بهبودی پیشرونده انجام داد

  • در موقعیت‌های اجتماعی سالمی شرکت کنید که ندر آن نشانی‌ از مواد مخدر نیست.
  • وقت خود را با بدون مواد مخدر بگذرانید و در جامعه سالم حضور پیدا کنید.
  • جو زندگی سازمان یافته درمان را به خاطر بسپارید و از آن به عنوان قالب یا دستورالعملی برای تهیه جدول زمانی استفاده کنید که زیربنای استفاده کامل از زمان است.
  • فعالیت های ورزشی و تفریحی انجام دهید تا دچار بی حوصلگی نشوید زیرا ممکن است دلیلی برای بازگشت اعتیاد باشد.