شناخت علائم الکلیسم

اگر علائم اعتیاد به الکل را در فردی که به او اهمیت می دهید متوجه شده اید، راه های مختلفی وجود دارد که می توانید به او کمک کنید. اگر او تمایلی به درمان اعتیاد و ترک الکل ندارد یا اصلاً مشکل را انکار می کند، نیاز است مداخله ای را در نظر بگیرید. مهم است که با عزیزتان با دقت و احترام رفتار کنید، از اتهام زدن یا سرزنش اجتناب کنید. مداخله را بر این تمرکز کنید که چگونه مصرف الکل آن ها باعث ناراحتی عاطفی یا جسمی برای شما یا کسانی شده است که به آن ها اهمیت می دهند.

الکلیسم در یک طیف تشخیص داده می شود. یازده معیار برای تشخیص اعتیاد وجود دارد که شدت آن بر اساس تعداد و مقدار مصرف الکل متفاوت است.

از آن جایی که مصرف الکل در سراسر جامعه رایج نیست، تشخیص اعتیاد به آن می تواند دشوار باشد. مصرف زیاد الکل می تواند منجر به وابستگی شود، اما یک مصرف کننده زیاد الکل لزوماً دارای اختلال مصرف نیست. معیارهایی که توسط متخصصان برای تشخیص اعتیاد به الکل استفاده می شود.   

یازده معیار برای تشخیص اعتیاد به الکل

مصرف الکل در مقادیر بیشتر یا برای مدت طولانی تر از آن چه در نظر دارید.

می خواهید مصرف الکل را کاهش دهید یا متوقف کنید اما موفق به انجام آن نشدید.

صرف زمان زیادی برای مصرف، استفاده یا بهبودی پس از مصرف الکل.

هوس و اصرار به مصرف نوشیدنی های الکلی.

به دلیل مصرف الکل نمی توانید کاری را که باید در محل کار، خانه یا مدرسه به عهده دارید درست انجام دهید.

ادامه مصرف الکل، حتی زمانی که باعث ایجاد مشکل در روابط شود.

ترک فعالیت های مهم اجتماعی، شغلی یا تفریحی به دلیل مصرف الکل.

استفاده مکرر از الکل، حتی زمانی که شما را در معرض خطر قرار می دهد.

مصرف را ادامه می دهید، حتی زمانی که می دانید یک مشکل جسمی یا روانی دارید که می تواند ناشی از الکل باشد یا آن را بدتر می کند.

نیاز به الکل بیشتر برای رسیدن به اثر مورد نظر (تحمل).

ایجاد علائم ترک الکل، که با مصرف بیشتر این ماده قابل تسکین است.

اختلال مصرف الکل (الکلیسم) می تواند خفیف باشد، در صورتی که مصرف کننده فقط دو یا سه مورد از معیارهای اعتیاد را داشته باشد. چهار یا پنج معیار به عنوان یک اختلال متوسط ​​در نظر گرفته می شود. هر چه معیارهای بیشتری وجود داشته باشد، اختلال شدیدتر است. این همان چیزی است که مردم به طور سنتی به عنوان الکلیسم فکر می کنند.

شناخت علائم الکلیسم

تشخیص الکلیسم

تشخیص الکلیسم به تأثیر منفی الکل بر زندگی کاربر منجر می شود. هنگامی که الکل بر روابط نزدیک، مسئولیت های کاری یا سلامت شخصی اولویت دارد، احتمالاً مصرف کننده مشکل سوء مصرف الکل دارد. الکل با میلیون ها نفر مصرف کننده در جهان بیشترین میزان سوء مصرف و اعتیاد را دارد. همچنین مراکز و برنامه های توانبخشی زیادی وجود دارد که به طور خاص در درمان اعتیاد به الکل تجربه دارند.

ترک الکل، درمان، و مراحل بعدی

اولین مرحله بهبودی سم زدایی الکل یا پاکسازی بدن از تمام آثار فیزیکی الکل است. کسانی که برای مدت طولانی به شدت از الکل استفاده کرده اند، به آن وابستگی پیدا کرده اند، به این معنی که بدن آن ها بدون آن، به طور طبیعی عمل نمی کند. دوره سم زدایی الکل بسیار مهم و همچنین خطرناک است. الکل یکی از معدود داروهایی است که علائم ترک دارد و می تواند کشنده باشد. به همین دلیل، در حین سم زدایی، نظارت پزشکی ضروری است.